fredag den 13. december 2013

En stjerne






I forrige storm væltede et fint gammelt pile træ, mellem skov og eng, og grenene er helt vidunderlige, har hentet en del hjem fra mine gå ture,ikke kun fra det træ, men også mange andre typer, har da også forslæbt mig, men sådan er det når den ene gren næsten er flottere end den anden, har brugt en del af de grene i år, både i kranse, dekorationer, og det jeg kalder gren-sjov

Denne stjernes base er pil af yngre og rette skud, for den skulle være smidig og stærk, så er jeg ellers begyndt at binde grene på, jeg kigger altid på grenens form, så den ligesom kan vise hvad vej, og hvor den passer, husker en af de vigtigste ting fra min lære tid, den står printet ind, lad tingene snakke sammen.

Om jeg nu havde taget et billede fra siden, ville i have kunnet se, at den har sin egen specielle form.

Hvad kan sådan en stjerne så bruges til, talte med datteren i går, og lagde den på bordet, den kunne også være helt vidunderlig som borddekoration, med enten vaskede løgvækster, eller reagensglas med enkelte blomster, vi har et langt bord og den kunne få den ene ende for sig selv, da den jo er stor.....men uanset, mulighederne for brugen af den er mange....

nærbillede

forskellige grentyper
Alt er bundet godt sammen med sort vinseltråd, som ruster fint og hurtigt, og falder naturligt ind.

Og en dejlig december fredag til dig

Med venlig hilsen
Anette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar