søndag den 23. marts 2014

Der hviles ikke altid på laurbærene, men måske på bænken;-)

Mirabellegrenene er så fortryllende smukke nu
Dette er en opstilling på den ene side af vores indgangsparti. Min laurbær, her, købte jeg sidste år, og pludselig var alle blade fedtet ind i sort stads, da jeg stod og vaskede hvert enkelt blad, i undren over hvad hulen der kunne være årsag til det, slog det mig at jeg havde blandet champost i jorden, i ved de sække der kan købes, er næsten blevet enig med mig selv om at det er synderen, for planten trænger ikke den slags, men det var lige det der var ved hånden;-) sidder der en med et godt andet bud, så meget velkommen

Har købt mig nogle brugte træ havemøbler, med hynder og stillet det an. Sad der og nød kaffen og den gode komfort på stolen, og glædede mig over, igen, at have fået møbler til denne terrasse.
rionettet skal bruges til en klatrerose, den gamle rustne stage er under planlægning, mange ideer er med den. Bygningen er mandens blikværksted, og  til hans hobby, gamle biler

Funderede, nogle dage går der meget tid med at sidde sådan og planlægge, og glædes over det jeg/vi har skabt,  får sommerfugle i maven, i forventningens syn. Terrassen er rammet ind af små buskbom, som med tiden skal give læ.

Hvad skulle jeg gå i gang med netop denne dag, mulighederne er altid mange, jeg fik lette røven! Ved  mandens værksted, står der meget ofte paller der skal leveres tilbage, jeg ville ordne dem, fjerne de visne blade der havde samlet sig bag, og få det hele til at se lidt ordentlige ud, men hvad sker der så, nogle af pallerne bliver til en bænk, i min fantasi, kunne jo lige prøve at køre nogle ned til træet, hvor der altid har stået en bænk, men i år står den i indkørslen sammen med andre havemøbler, og bliver brugt til opstillinger i butikken.
bemærk lige længst til venstre på skærmen, rammer til min-e nye "børnehave-r;-)

Fik stillet lidt paller op,  jeg havde sort spraymaling, og lavede en lille prøve, ikke så dårligt, men den maling rakte ikke til meget, måtte jeg indse, og greb fat i den store bøtte med sort maskinmaling, og en pensel , læs meget ivrig, og jeg malede og malede, har du prøvet at male en palle, eller 4? hele tiden afsløres et nyt sted jeg havde glemt, og da jeg var ivrig, mange steder, jeg fik hold i mig selv og tog fordybelsen og nærværet i min hånd også gik det meget meget bedre.
planter rum, og graver mange steder på grunden, er faktisk blevet glad for at grave:-)


Og her er min nye bænk, og dette er min absolut mest foretrukne plads på grunden, her er frit udsyn, og plads til at bare sidde, studere, sidde, spise, drikke kaffe, bare sidde, de stunder der nu trænges. Lidt hynder, og et tæppe nu i årstiden, en plante i form af, kaprifolie eller klematis, troede engang det skulle være lykkefundet, men den passer sig alligevel ikke ind netop her....

Om bænken er køn, hmmm, den er pænt malet:-) og lavet af de midler der i øjeblikket er til rådighed, og jeg vil elske at sidde der! Det en rigtig hygge plads, hvor benene kan trækkes op, i mine indre billeder bliver det smukt når klatreplanten får lov at vise sin natur.

Med venlige og naturglade hilsner
Anette







12 kommentarer:

  1. Sikke en fantastisk udsigt du har fra din fine bænk! Og træmøblerne ser dejligt komfortable ud. Det kan af og til knibe med komforten når man har træhavemøbler, synes jeg. Vores skal i hvert fald polstres godt hvis de skal være rare at sidde i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en fantastisk udsigt vi har Nana, fra vinklen på billedet er der en sø bag træerne( engang tilhørte de 18 tønderland os, på den tidligere ejendom, som blev os lige rigeligt stor,velligeholdelse af en firlænget ejendom/gård), kigger vi ligeud er der udsigt til engene ved Nørreåen og til venstre kig mod mere skov, både løv og gran. Ja havemøbler i træ kan være ret ukomfortable, dem der står i indkørslen her er det, så byttet er ikke så ringe, som man siger på jysk :-)

      Kram fra Anette

      Slet
  2. Hej Anette-Sikke da en fin siddeplads du fik lavet...........og sikke da en udsigt.
    Du er da bare en handy kvinde.God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette og mange tak:-) Ja sidde pladsen er skøn, i går skulle jeg prøve den af, mente malingen var helt tør, sådan føltes det til jeg skulle rejse mig igen, og hang fast, hi hi, det smittede dog ikke af;-) Ha en god mandag, hilsner fra Anette

      Slet
  3. Hej Anette
    Hvor er det et dejligt sted I bor. Jeg kunne sagtens sidde på den bænk og se på skov og eng. Glæder mig til at se, hvilken klatrerose du skal have.
    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laleh!
      Er også rigtig glade for stedet her, og kommer du forbi disse kanter må du gerne prøve bænken af;-) Klatrerosen er jeg også spændt på, for mig handler det om den er grokraftig og duftende, og andet end lyserød lige til det sted, Føtex havde nogle fine i går til billige penge,(jeg holdt hænderne i lommen) men må har undersøgt lidt mere omkring den type roser. Eller sidder du med en god ide, så sig endelig til
      Ha en skøn dag hilsner fra Anette

      Slet
    2. Hej Anette
      Jeg er selv mest til engelske roser. De dufter godt og blomster kontinurligt gennem sommeren. Du har ret i, at det er ikke smart med lyserød ;-). Jeg vil ønsker at jeg havde flere murer, som jeg kunne plante roser op ad. De er bare så skønne. Jeg har en Teasing Georgia (gul) der vokser med god kraft og blomster nonstop indtil frost.
      ha' en dejlig aften

      Slet
    3. Tak for svar Laleh, og hvor er den Teasing Georgia skøn, havde også en gul i tankerne, og med beskrivelsen af den er den endda bedre. Labber billederne i mig!
      Var i Plantorama den anden dag, de havde ikke det store udvalg af klatreroser, endnu. Men ved hvor jeg skal hen:-)
      Ja roser er skønne, og kan forstå du har mange:-D
      Dejlig dag til dig

      Slet
  4. Det er en rigtig fin pallebænk du har lavet dig, jeg elsker jo genbrug, det giver så meget glæde. Der kommer du til at sidde meget og nyde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette, ved jeg kommer til at sidde der meget, men må lige vente til malingen er gennemhærdet;-) Ja genbrug er herligt, har jo opdaget at du er proff, også, der:-)! Så i sidste uge på dba nogle rigtigt lavet pallebænke(sav+skruer) i skrappe farver, siger dig de fik smilet frem, kunne ikke beslutte om de var mere sjældne end kønne, men ideen var god.
      Ha en skøn dag hilsen fra Anette

      Slet
  5. Hej Anette Hvor er de dog fine mirabelle grenene fine med den røde baggrund! Det er dog en vidunderlig plet du har sat din nye sofa på. Kan godt forstå det bliver ynglingspladsen. Samt af dig at bruge pallerne. Det blev da ganske fint og hvis der så kommer et tæppe på . Fortsat god dag.

    SvarSlet
  6. Hejsa Tina!
    Tak, det med mirabellerne op af den røde mur, gjorde også et udslag andet steds, vi har overvejet at finde en anden, og mere holdbar farve til bygningerne, da den røde kræver maling noget oftere, den falmer kvikt, specielt på sydsiden. Men nu forbliver den rød, så må vi male sydfacaden lidt oftere;-) Ja tror også pladsens udvikler sig til et lille paradis:-D Hyggeligt med hilsen, og god aften til dig

    SvarSlet