lørdag den 1. marts 2014

Et stykke med bart er det dog ikke...

Så kom alt græsset væk af forhaven, så den ikke bar ud før, gør den det nu.
Min første plan var, at der skulle være markstens belægning, på ca 1 meter i bredden, så blev planen ændret til at jeg ville grave stykke ned, for ligesom at opnå en huleagtig følelse, og siderne skulle bestå af sten og bunden det bare jord.
Netop nu er jeg blank, ved af erfaring at jeg må give slip og lade det være, og pludselig ved jeg hvordan.

Inden for hegnet er der plantet sagrgentsæble, udenfor hegnet er der snebær og syrener, som jeg klippede i bund sidste efterår, det var faktisk en stor beslutning, med den åbenhed ud mod vejen, men de fleste af buskene var gamle og forgroede og trængte til en foryngelse.


det lille figentræ bugner af figner, det står ved husets vestgavl
elefantgræs klippes snart ned
dette er høje græsser fra engen, så dem i en have sidste år, og en to tre, nu er de også her

;-)
Ønsker dig en skøn 1. marts:-)
Hilsner fra Anette

8 kommentarer:

  1. Skønne billeder! Det bliver spændende at se hvad der kommer til at ske med forhaven!

    SvarSlet
  2. Du har haft travlt! Jeg kender godt, det med at ændre mening midt i arbejdet - det bliver spændende at følge! Vi har vist samme jordtype, ser jeg - man kunne måske sige "fælles skade, fælles trøst", det er somme tider en udfordring med sandjorden. Til gengæld er den nem at arbejde i, synes jeg. Min er dog sort sand.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejlig let sandjord at grave i;-) og nogle steder er det helt gult sand, så plantevalget afhænger en del af det!
      Der siges at der, her, i tidernes morgen, var et sted man lagde til kaj, i engene lige bag finder vi stadig skaller.
      Ja det er som når man begynder på tingene, opstår der andre ideer, en del af fornøjelsen.

      Slet
  3. Hej Anette
    Din have rummer nogle spændende tiltag - glæder mig til at se nogle sommerbilleder
    Kh. Jørn

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Jørn:-) glæder mig også til at se alt det jeg plantede sidste år, og ikke mindst dele det her!

      Slet
  4. Det bliver spændende at se, hvad du vælger at gøre ved din have :-)

    SvarSlet