mandag den 17. marts 2014

Gæstetid og opskrift på super lækre pandekager(banan, mandler, æg)

Jeg elsker at have gæster, og i går var det to veninder og den enes søn, på 6 som jeg er tante grøn til, min anden veninde er tante blå, så vi kaldes tanterne af drengen, så herligt. De kom ved 10 tiden, inden gik der noget tid i køkkenet til det helt store morgenbord

Her er et lille udpluk af formiddagsmaden, snapsglassene er til de blødkogte æg, i skulle se drengen få julelys i øjnene, han elsker den frugt og grønt, det gør vi også.

Men min intention med dette er disse pandekager, som datteren har lavet, det er en fantastisk mundfuld til at få stillet en lækkersult på.

SUNDE PANDEKAGER UDEN MEL

Potioner er rimelig stor da der ikke kan spises så mange af dem, mættende, kan være en fordel at halvere.

4 æg piskes sammen
100 g mandler blendes, men der skal være lidt knas i
3 gerne modne bananer, blendes eller moses

Det hele blandes sammen med lidt citronsaft , samt vaniljepulver og lidt honning.

Disse er stegt på panden i smags neutral kokos olie, der er 3 på en alm str pande, men steg dem i hvad du lyster, jeg må tilstå, jeg havde stegt dem i lidt smør, nok mest af gammel vane, men også duften af smør på panden;-) Men som fortalt den anden dag hun vil arbejde med ernæring.

Jeg kom ind i en stime med at hver gang jeg var i body shop, så fik jeg gaver, en af gangene en hel pose, med al verdens lækre "godter", og dette kort en del af indholdet, det hænger på køleskabet:-D

Hyg og hejsa
Og god appetit
Anette

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak Anette:-) det var så hyggeligt, elsker også et stort morgenbord, med passende mellemrum. Ha en go aften, Anette

      Slet
  2. Det ser godt ud - lækker opskrift, og dejligt skilt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth:-) og de pandekager smager virkelig lækkert, og søde på en behagelig måde. Blev så glad da jeg hev det kort op af posen, syntes det passer godt på køleskabet;-)

      Slet
  3. Det ser hyggeligt ud.... og hyggeligt med et par tante titler !!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne:-) er vild med tante titlerne, og knægten er herlig og stort snakkende:-)

      Slet
  4. Hej Anette!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elin!
      Tak for responsen, vi bruger også selv findopskrifter, og kombinere og jonglere rundt mellem de forskellige, så det er en fornøjelse. Jeg har tilmeldt mig, håber det virker, for kunne ikke helt finde ud af jeres tilmeldingsformular.
      Ha en god dag
      Hilsner fra Anette

      Slet