mandag den 10. marts 2014

Pesto i køkkenhaven, og pesto i drivhuset:-P

Ka du li pesto? jeg kunne ikke fordrage de købelige på glas, men hjemmelavet, uhmmm.
Fik sidste år køkkenhave igen, og yderligere vores første drivhus, du kan finde tilblivelsen her
Sidste år smagte jeg en pesto, der fik englene til at synge. Jeg lavede den selv af overskud fra drivhus og køkkenhave. Kan sige at jeg næsten dagligt har spist sådanne madder som på billedet, og nogle gange på hjemmebagt brød, en glad afhængighed!
En gang i efteråret kunne jeg ikke høste mere, af diverse grønne og egnede urter til min mad(basilikum, persille, purløg)
i dagens anledning sat på fad;-)
Og i en stund længtes jeg efter den himmelske mundfuld......
Bryder mig ikke om at smide mad ud, men havde forkøbt mig i en festlig sammenhæng, og havde en bakke med rucola i overskud, søgte på nettet, og fandt ud af at der kunne laves rucolapesto, og mundvandet løb.
Jeg følger sjældent en opskrift, smager mig frem, og da jeg til morgen stod og lavede pestoen, var det som om der manglede noget, kunne bare ikke huske;-) jeg havde glemt nødder og kerner, men smagen fejler ikke noget, og kan absolut anbefales uden!

Opskrift
1 bakke rucola, lidt salt, olivenolie, pamasan af den du selv river, 1 fed hvidløg, og lidt nødder eller kerner, du kan bruge solsikke eller/og græskarkerner, mandler eller/og hasselnødder. Det hele blendes godt.

Glæder mig til at være mere i den del af haven!

Hilsner fra Anette

2 kommentarer:

  1. Hej Anette
    Jeg elsker pesto, og min mundvand løber også nu. Har endnu ikke smagt rucolapesto, men det lyder godt. Tak for opskriften.
    Mange hilsner Laleh

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Laleh:-P en fornøjelse at dele:-)
      Hilsner fra Anette

      Slet