mandag den 14. april 2014

Roser, siddeplads og sti af marksten



Et lille kig

 Disse har overvintret sammen med mine Leonardo da Vinci roser
 Du kan se dem i blomst her


 Her er min bedste plads, og kan sige nu, hvor r. . . . ikke længere hænger fast i malingen, at man sidder helt fantastisk. Du kan se tilblivelsen af den her

op af birketræet og bag bænken er plantet en kaprifolie "belgica select, og den er hjertelig velkommen til at gro sig stor

og et hjemmeklippet kobberhjerte måtte der til, se det har allerede taget lidt farve af livet i det fri

Så fik jeg påbegyndt min omtalte sti, du kan finde hele længden , her ,vidste nok at der var noget arbejde bag, men blev alligevel overrasket over at de lidt mere end to meter der til nu er lavet, tog så lang tid, men det må tage den tid det tager, har for længst oplevet at tingene fungere langt bedre når det er lysten der driver værket:-)
Det er planen at der kommer en låge i hegnet, og at stien skal køres igennem!
Kan allerede nu se at jeg kommer til at mangle sten, og da jeg snart har fødselsdag så står et læs marksten på ønskelisten;-)
Har sagt det mange gange, jeg simpelthen elsker at bruge sten i alle mulige sammenhænge, og da jeg var i fordybelse af stenenes former og farver, begejstredes jeg igen og igen, nogle kunne jeg næsten ikke nænne at ligge, for ihh, og åhh, så mange fine der findes .
Jeg tror det bliver rigtig godt:D

Ha en fortsat skøn mandag
Med venlige hilsner Anette


8 kommentarer:

  1. Hvor bliver det godt med den sti.Er godt klar over at det er et stort arbejde. Hvor er kobberhjertet fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette:-) og arbejdet med stenene er vældig fordybende.

      Slet
  2. Hej Anette
    Det er et stort arbejde med en stensti, men det er det værd. Det bliver rigtigt fint. Jeg har selv forsøgt med en lille stensti på ca to meter, og det tog også meget lang tid. Og det minder mig om, at det har brug for reparation, da nogle af stenene sidder løs. Der er da mange fine skud på din rose. Det bliver et skøn syn.
    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Plantede roserne i potter for et par uger siden, tidligere stod de i en stor kumme, er lidt spændt på hvordan de arter sig i år, men de er da vokset en del til. På sigt skal de i haven, når jeg ved hvor;-) Rigtig god dag til dig Laleh!

      Slet
  3. Hej Anette
    Det ser rigtig godt ud med stenstien. Selv om det viser sig, at det tager meget længere tid at blive færdig med stien end først antaget, er jeg sikker på at glæden bliver endnu større. Rigtig god arbejdslyst. De bedste hilsener Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Kirsten!
      1000 tak, ja jeg tror du har ret, da jeg først fik begyndt, og kunne føle den helhed der kommer til at opstå, da boblede det i mig:_))) Rigtig god påske, mange hilsner Anette

      Slet
  4. Det er så flot med marksten - og det kan da ikke være mere naturligt....
    Det bliver super flot.... Jeg er også stor tilhænger af at bruge marksten.... ( man får trænet musklerne ganske gratis ...!!!)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D og du kan tro der er god træning, for alle stenene ligger nu i den modsatte ende af grunden, og der kan ikke skæres genvej;-) nærmere en omvej:-D og det tror jeg er bedre end træningscenteret, som ikke tiltaler mig:-) Ha en rigtig god påske Susanne! Kram fra Anette

      Slet