tirsdag den 22. april 2014

Sikke en dejlig dag-fortsætter- tralalala

I år blev kastanje buketten i en tilpas størrelse, den passede perfekt i en af de større vaser! Aldrig i mit nu 48 årige liv husker jeg at have fået kastanjegrene i fødselsdagsgave der er så tæt på fuldt udspring, året har været så lunt, og havearbejdsglæderne har stået på en stund!
Om nogle har læst under fanerne her på bloggen så begyndte den store kærlighed til den personligt anlagte have at tage fart for ca 1 år siden.


en af gaverne






og bare fordi....
Magnolia-Susan, en af gaverne
For ikke længe siden fik vi en anden bil, det er min blomster og loppemarkeds bil, med plads til lidt af hvert.
Bilen stod i Års, og vi købte den af privat folk, og ved deres hjem stod nogle broget benved, og jeg forelskede mig pladask, i specielt stammerne, men også det formklippede og farverne, de var ca 30 år gamle.
Manden vidste at jeg ønskede mig en stor krukke, der skulle stå ved indgangen, har sådan manglet en stor krukke;-) Den kom til min fødselsdag, sammen med planterne, det eneste jeg skulle var at plante det hele til.
Men den overraskelse jeg fik var stor, for havde glemt alt om benved, altså siger dig det er skønt at fylde år:-D
Jeg blev yderligere beriget med et pærer træ, et blommetræ, et gult mirabelle træ, en hvid sommerfuglebusk, 5 sække jord, et kasseapparat som jeg kalder den praktiske pung til at hænge om halsen, samt penge til flere frugttræer. Også mit mangeårige ønske om en magnolia blev opfyldt, og den er plantet i staude haven, jeg kan stå i stuevinduet og beundre den, og det har jeg allerede gjort mange gange.
Santa som hunden hedder, han tjekker alt nyt ud her på matriklen, og sørger for den første "gødning" på alle nye planter, nogle gange når jeg knapt at plante dem, ikke så lækkert, men kan vel kalde det vievand;-)))

Ha en helt igennem dejlig dag
Anette


10 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne gaver, lige noget for en haveelsker :-)

    SvarSlet
  2. Forsinket tillykke :) Åh hvilke gaver !! Må være skønt at have fødselsdag i havesæsonen - jeg har i Februar.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Miri:-) ja det er dejligt at have fødselsdag på denne årstid, sidste år hvor vi påbegyndte anlæggelsen af haven, følte jeg det som en meget lang fødselsdag, gaven var at anlægge, begejstres og opleve at det hele foldede sig ud, voksede, og ømme muskler. Hvor er det dejligt!

      Februar taler til en masse stearinlys, og hygge på en helt anden måde. Mange tak for hilsnen, Anette

      Slet
  3. Hermed et forsinket tillykke med fødselsdagen.
    Ikke dårligt at få så mange "gode ting" til haven. Store krukker får man da ikke for mange af.
    Selv om det kun er et lille glimt vi får af din hund, så ser den vel nok sød ud.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Åse:-) Ja det er en skøn hund, han er tre år nu, og vi gjorde noget der var helt utænkeligt for os dengang, vi hentede ham "helt" på Sjælland, men vi faldt så pladask for alt ved den race(eurasier), som havde lidt af den gamle tæves sind, bare en anelse mere rolig;-) Ja det er skønt med ting til haven, og ikke mindst krukker. Også en rigtig god dag til dig

      Slet
  4. Tillykke med alle de skønne nye planter du har fået til haven! Dejligt med en loppemarkedsbil - jeg er også meget glad for loppemarkeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 mange tak Gitte, det er skønt med så mange planter! Loppemarkeder og genbrug er en herlig fornøjelse! jeg helt havde glemt i mange år;-) godt at opdage den fornøjelse igen! Ha en dejlig dag, hilsen Anette

      Slet
  5. Hej Anette.Sikke du da blev begavet på din fødselsdag.Der er lidt at plante ud..........og den dejlige Susan kan du godt glæde dig til når den vokser til..........du har jo set min.Skønt med en bil der har plads til alt det der kommer med hjem fra loppemarkederne.God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Jette!
      Dejligt at der er noget at plante ud, og blev vældig glad da jeg så din Susan, allerede nu ser det ud til at der er flere blomster i min, og duften er så skøn, forresten er der blomst i min lille løjtnantshjerte:-)))
      Nyder i den grad den "nye" bil,en Toyota picni, meget meget velholdt, straks jeg så og prøvede den, da var det bare min, du ved som en følelse der bare opstår når tingene føles rigtige, også farvemæssigt;-) hi hi, sådan har min mand det så ikke, han vidste hvad det skulle være:-D
      Også en god aften til dig kram fra Anette

      Slet