tirsdag den 20. maj 2014

Clematisser og gamle zinkbeholdere

Jeg er også ufattelig glad for clematisser, her er to af dem der blomstre nu, købte dem sidste år, første er mont tetrarose, den er allerede nu næsten 2 meter høj og blomstre fra bund til næsten top, når jeg ser den her i virkeligheden er den mere rosa end på billedet, og bladene mørkere.

Her er multiblue, den er noget af en lækkerbisken, vældig stærk i blomsten, den fik jeg også sidste år hvor den straks kvitterede med utallige blomster, om end det var højsommer, men knop og blomst og løv er langt mere tiltalende nu i år


Og nu noget halt andet, de fleste af disse herligheder er til butikken, kunne slet ikke vente med at vise dem, for mig at det sjældent at finde så mange ting det samme sted. De er møg beskidte og skal selvfølgelig have en ordentlig tur med vand og børste.
Ved ikke om du tænker i vandbade til fuglene, eller blomsterne, er selv vild med at bruge fade af forskellige karakter, jeg kommer, hvis de er for dybe lidt store sten i bunden, når de bruges til fugle. Det var hvad jeg tænkte da jeg så det gamle glasfad(nederst tv), og jeg kan få styret min lyst til skønne fade.

Ønsker dig en dejlig dag!
Anette


7 kommentarer:

  1. Jeg elsker også clematis :-) Dine fuglebade er kønnere end det jeg så en fugl bade i i vores have i morges: Det var en frisbee (som hundene leger med) der lå med bunden i vejret. En solsort fandt ud af at den fungerede fint som badekar :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke et herligt syn:-) så hyggeligt at se dem pjaske!

      Slet
  2. Sikke en masse guld du har fundet! Det klør helt i fingrene på mig - heldige asen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ Frede, det kan jeg godt forstå, føler mig også vældig heldig;-) er blevet så god til at stå med røven i land og roede i bunkerne:-D

      Slet
    2. Ja, der må jo nok lidt arbejde til, tænker jeg - så meget guld kommer vel næppe af sig selv! Du er bare god til at finde det!

      Slet
  3. Det er en skøn tid, nu hvor vores clematis begynder at blomstre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Ja det er en skøn tid, er jo også lidt vild med dem:-)

      Slet