mandag den 30. juni 2014

Følelsen

Da jeg havde lukket min lille butik i søndags, satte jeg mig på stendiget overfor dette syn, bare sad der og beundrede, havde slet ikke lyst til at lette røven, trafikken var også minimal, så der var til og med ganske stille. Det er vores forhave, de store vinduer er vores stuevinduer, og alle der kommer ind på vores matrikel kan se dette stykke, det er til og med allerede noget alle kunder der kommer ser, men først og fremmest handler det om min egen tilfredshed, og oplevelse af hvad det er jeg selv føler ved det, og nu føler jeg en vældig optimisme, og stor glæde, jeg simpelthen er vild med det resultat jeg ser, kan jo slet ikke vise det brede syn som jeg selv ser.




Men for blot få uger siden var jeg ikke så tilfreds, kunne ikke greje hvad det var der gjorde mig utilfreds, det virkede som et stor rod, og den tålmodighed jeg havde instillet mig på, var forsvundet som dug for solen, faktisk var jeg klar til at rykke stenstien op igen, rette den ud, så der kom lige vinkler, sætte ene af velordnede stauder, i velordnede grupper. Men det jeg gjorde var at ligge mig med røven i land og nusse rundt, fjerne det der havde sået sig lige rigeligt, fjerne ukrudt, og studere planterne nøjere og jeg begyndte at ane en snigende tilfredshed, jeg læste så dette vidunderlige indlæg af Katinka, som sagde lige præcist det jeg har til hensigt med området her, og trykkede på den følelse jeg vil opnå.
Morgenen hvor jeg vil rykke stenstien op, var dagen jeg var så heldig at komme ud og se Claus Dalbys have, yess yess yess:-)))) 
Og der mødte jeg en mere garvet have entusiast som sagde at det tog et par år for et bed at gro ordentligt til, yderligere oplevede jeg den der følelse jeg ville opnå i min have, og pludselig kunne min logik forstå hvordan det ville se ud i begyndelsen, haveprojektet her begyndte for ca 1 år siden, du kan se det her, opdagede at de første  to billede i det indlæg er præcist et år gammelt.
Så det jeg gør i disse dage er at flytte lidt planter rundt.

Ønsker en dejlig dag
Med hilsen Anette

14 kommentarer:

  1. Det ser SÅ godt ud ! Åh hvor tålmodighed dog betaler sig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Miri, og det har du ret i, er ved at lære den kunst:-))

      Slet
  2. Din have er helt vidunderlig - ja, tålmodighed betaler sig virkelig :-) Ønsker en dejlig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte, og tålmodigheden bliver bedre og beder:-))

      Slet
  3. Det ser dejligt ud og det er godt at du fandt glæden og tilfredsheden med bedet:-)

    SvarSlet
  4. Det ser hyggeligt og frodigt ud, når det tages i betragtning at bedet kun er et år gammelt.
    Mine nye bede ser ikke ud af ret meget i år, men jeg forventer, at de tager sig helt anderledes ud om et par år, men det kan ind imellem være svært at vente ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Vivi, ja det kan være svært at vente, men det hjælper at få fingrene i jorden. Dejligt at følge med i din haves tilblivelse:-)

      Slet
  5. Jeg synes du har opnået et fantastisk resultat efter blot 1 år. Kan godt se hvor du vil hen. Det kan kun blive endnu mere fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Tina, dejligt at du kan fornemme hvad det er jeg gerne vil med specielt det område der, som også strækker sig om til vores store terrasse, ha en skøn dag:-)

      Slet
  6. Hvor ser det godt ud i din have, og så mange smukke blomster.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Åse, og 1000 tak, også en god dag til dig:-)

      Slet
  7. Sikke nogle dejlige billeder fra din have. Det ser herligt, frodigt og farverigt ud. Du er da nået meget langt på kun et år. Jeg kan godt lide at stien ikke er lige. Meget flot.
    Ha' en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. 10000 tak Laleh, ønsker også dig en dejlig dag

      Slet