fredag den 27. juni 2014

Jabadabaduuuu så kom regnen

Da regnen kom, kom regndansen, sikke en glæde, vi havde ikke fået mere end tre meget små dråber vand, i mere end en måned, og alt tørstede, trods det vi har vandet det mest nødvendige, som krukker og køkkenhave, og lidt af det andet. I går gik jeg og overvejede om jeg skulle kapitulere i min staudehave, havde næsten besluttet mig for ikke at vande mere, men jeg har det det med planter som med dyr, det smerter mig at se noget mistrives, om end jeg ved at de fleste af planterne nok skal komme igen.


et kig ud af stuevinduet
et mere, og en af de første roser fra sidste år, Leonardo da vinci

se lige stien

sandjord med blankt vand:-)




og slangen kan holde fri
Jeg fascineres altid af sådan et uvejr, også selvom det ødelægger lidt rundt omkring, bare det at der kom livgivende vand, og duftene her til morgen og den blide sol der trænger igennem, det er smukt!

Ha en dejlig dag
Med regnglade hilsner Anette

18 kommentarer:

  1. Du godeste, I fik da vand !!! Her regnede det også, men bare en langvarig byge, men bestemt bedre end intet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt med vand, bare duften alene, yess:-)

      Slet
  2. Sikke nogle skønne billeder! Hvor er det dejligt, at I har fået en masse regn - tillykke! Her er alt stadig forfærdelig tørt, og jeg har som dig tænkt på, om jeg skal stoppe med at vande, men der er jo en del planter, man holder ekstra meget af.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte, og det er lige begyndt igen, dog lidt mildere! Ja de kære planter, hjertet kan bare ikke bære det<3

      Slet
  3. Vi fik noget vand, men da vist ikke så meget som dig. Jeg har nu også vandet, især det jeg selv har sået og plantet ud. Man vil jo gerne se det trives.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte!
      Skønt med bare lidt vand så jorden bliver våd! Ja det er en skøn følelse og syn når tingene trives.
      Hilsner fra Anette

      Slet
  4. Ja det var tiltrængt.
    Her i Kbh. haglede det, som jeg aldrig har set det i mit liv. Det var helt vildt og haglene næsten på størrelse med bordtennisbolde - overdriver måske lidt, men det var altså ligefør.

    SvarSlet
    Svar
    1. JA:-D
      Tror dig nu gerne med de kæmpe hagl;-) sikke et syn, og bare om at holde sig i ly!

      Slet
  5. Håber da ikke du har fået ødelagt for meget. vi har vist indtil nu være i udkanten af uvejret og har bare fået lidt stille og rolig regn. God weekend.
    Hilsen Rita fra Blomstertøsens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita!
      Nej det var ikke så slemt, ikke mere end jeg kan nippe af. Her har det også kredset om os en god stund både med lyn og torden, men ikke bare en lille byge ville der komme, så det lyder helt behageligt hos jer:-)
      Også en dejlig weekend til jer
      Kram fra Anette

      Slet
  6. Utrolig så meget vand i der har fået. Tillykke med det! :-)
    Det ser helt fantastisk ud og hvor jeg dog ønsker vi også får sådan en byge, for haven trænger så forfærdeligt! til det.
    Ha en rigtig dejlig weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Alice, og regnen fortsætter her, så mon ikke det når jer, det giver sådan et fint ansigtsløft, også selvom nogle af blomsterbladene regner af.
      1000 tak også en dejlig weekend til dig:-)

      Slet
  7. Hej Anette.JA !!! så fik du en ordentlig skylle..............håber også at vi snart får lidt vådt foroven.
    Var en tur i Helsingør i torsdags...............og det regnede hele vejen derop.
    Men ikke en dråbe havde vi fået da vi kom hjem.
    Håber ikke at alle dine planter led skade.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Og det har mere eller mindre regnet siden, jo jo der har været passende og behagelige ophold.Det, det gik værst udover var salaten,og flere stauder ligger ned, men det at der kom vand er det hele værd. Ønsker dig nogle dage med regn, kender godt den der med at yess nu regner det, og når man kommer hjem er der ikke tegn på en dråbe.-( Ha en dejlig søndag eftermiddag kram fra Anette

      Slet
  8. Ih, du tager altså nogle gode billeder, Anette! Også i regnvejr! Her regner det stadig kun meget lidt. Jeg vander, men haven vil hellere have en gang regn som den du viser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Nana, og du kan tro jeg øver mig i det med billede tagning, faktisk er det ret sjovt når også jeg føler det begynder at lykkedes:-) Håber i har fået nogle gode "skyller" i dag, duften efter er bare så skøn, og planterne har fået en makeover;-)))

      Slet
  9. Hej Anette
    Det er så skønt med vand til haven. Jeg er glad for at slippe for at bruge weekenden til at vande haven endnu en gang. Hvor ser det godt ud med Leonardo da vinci og den hvide/ lyserøde skærmplante. Er det en lægebaldrian?
    Ha' en god søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laleh!
      Ja det er så skønt når kanderne, spandene, slangerne og vi kan holde en velfortjent pause, og nyde det regnen gør. Den lyserøde/hvide er en vild røllike, og vældig nem at begrænse når man først opdager hvornår.
      1000 tak også en god søndag til dig, hilsner fra Anette

      Slet