mandag den 14. juli 2014

Og det gør mig glad

Her er der også plads til hunden Santa, han nyder i den grad at tage sine ture op over højen og ned gennem vildnisset bag, yderligere kan han bedre holde øje. Han bruger heldigvis de samme stier, så det er bare at lade være med at plante for skrøbeligt der, har jeg erfaret

gammel kone ved et af fuglebadene
Har to slags hjortetrøst, denne er vildarten, som ligger ganske forsigtig ud, den anden er ikke afbilledet her, men den er ganske voldsom, og en af de købte.Ved ikke hvad der er med syrenen, men den havde samme tendens sidste år med brune bladspidser. Yderligere er der to slags græsser, en fra engen jeg ikke har slået navnet op på, men den trives fint og ender ud i en pæn højde. Den anden er en miscanthus, og begynder først nu at tage fat, alle dele er plantet sidste år
Bærmispl, krybende sedum, og dejligt duftende og skønt smagende skovjordbær, elsker at jeg kan gå rundt i hele min have og hapse lidt spiseligt hvor end jeg går, om det er urter blomster eller andet. Kan også se der er lidt at luge væk;-)
Her er der under ombygning, tidligere var der et blåt hav af geranium, haveklinten blev flyttet i stegende hede, må vist hellere klippe den ned.

Holder af at bruge sten, om det er oppe eller nede. Billederne over ses alle fra vores store terrasseområde

et kig når vi går ned til drivhuset


fra mit vilde område-frugthaven

her er dette område

Gråsten rose

Med venlige regnvejrs hilsner Anette

18 kommentarer:

  1. Hej Anette
    Det ser dejlig frodig ud hos dig. Du har en helt fantastisk og spændende have ;)

    SvarSlet
  2. Regnen gør godt :) Her vælter det ned !! Så det er meget godt :) Selv om jeg havde en masse planer, der kræver at jeg skal ud af huset... Ha ha - godt regntøj er opfundet !
    Ret smart hubdeb bruger de samme ruter, så kan du planlægge efter det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det gør den, alt ser så flot og dejligt ud:-) længe leve regntøjet, som også er vældig hyggeligt at komme ud i, mit er gammelt og grønt, men stærkt og blødt, men at tage det på for at shoppe vil føles som en bondeknold på afveje, hi hi.Håber du havde det hyggeligt med dine ud af huset "ting"

      Slet
  3. Skønne billeder fra din spændende have - især dem af græsset er smukke! Er spændt på at se nyt fra dit nye butiksområde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så mange tak Frede:-) ja græsset er helt fantastisk, da jeg så det i regnvejr var jeg helt solgt til det område.
      Er også vældig spændt på at se det blivende butiks- område, for i disse dage er områderne midlertidige, faktisk også vældig sjovt/udfordrende, men også lidt tidskrævende. Mere kommer;-))

      Slet
  4. Hej,
    Flot Malvabusk langs husmuren. Den ser meget fin ud. Spændende have du har. er også glad for vilde områder. Her er der desværre ikke så meget plads.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne!
      Hyggeligt at hilse på! Måtte slå malvabusk op for vidste ikke hvad det var, men kan se det er en af dem jeg ønsker mig i haven, en katos:-), kan se de kan minde om på billedet, her er det dog stokroser jeg såede sidste år, uden at kende farven. Mange tak, ja det kræver noget plads med sådan et stykke med vildt.
      Hilsen Anette

      Slet
  5. Dejlige billeder som altid. Jeg siger som Frede: Især billederne af det regnvåde græs er flotte!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Nana:-) det er også min favorit, tog mange billeder af det, jeg blev helt igennem fascineret af den skønhed:-)

      Slet
  6. Hej Anette
    Det er da bare et vildt flot det område , du har ved frugthaven. Superbilleder med græsser og dråber!

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej JetteMaiken!
      Og 1000 tak, er vældig overrasket over udfaldet af vildtområdet ind til videre, og meget tilfreds, fornøjes ved synet dagligt, også selvom det hele ligger ned i dag;-)
      Hilsner fra
      Anette

      Slet
  7. Hej Anette.Dejlige billeder fra din have.Er bare vild med billederne 7 og 8.men mange skønne kompositioner du har i bedene.
    Har også en dejlig hjortetrøst..............den må jeg huske at tage billede af.
    God aften Knus Jette.............og held og lykke med din nye butik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      1000 tak, der så meget smukt at kigge på nu alle vegne, at kameraet næsten kan komme på overarbejde, det er i alle tilfælde svært at udvælge, og begrænse sig;-) Sjovt som hjortetrøst arter sig forskelligt, den anden som er kæmpe står her i tørke og fuld sol.
      Ha en skøn dag
      Kram fra Anette
      Tak:-)

      Slet
  8. Din have er som taget ud af et eventyr - hvor er den dejlig! Og billederne af vanddråber på græsset er bare så flotte!

    SvarSlet
  9. Sikke dejlige og frodige billeder Anette. Smukt ser det ud - og jeg elsker overfloden :-) Det er skønt at høre at der er plads til hunden også... mange haver har ikke plads har jeg erfaret... og det forbudt for dem at komme til at gå ind i bedene.
    Ja- jeg har jo selv en flittig lille 4-benet havehjælper, og hende sætter jeg meget stor pris på.
    Hun er guld værd.
    mange hilsner og god dag
    Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susan!
      Er også vild med overfloden, det føles utrolig godt:-) Ja der skal være plads til vores hjælpere, nyder at han følger med rundt, og byder de nye tiltag velkommen på hans måde;-) Ja de er simpelthen guld værd:-)))
      1000 tak også en rigtig god dag til dig

      Slet