søndag den 3. august 2014

Butik nu også med trærulle til sten og antik harmonika

Har haft min første tlf opringning i forhold til salgsdelen på bloggen her, og kan se at jeg spænder bredt i mit udvalg i butikken, og dermed kommer der et meget bredt udvalg af mennesker, jeg holder af hver og en.
Yderligere har jeg været på mit første besøg hos et par der skulle flytte til et mindre hus, og havde en del overskud af dejlige ting og sager, de ville sælge. Det er vældig følsomt for mig at skulle ud for at udvælge og sige til og fra, men det gik over al forventning, og alle parter kunne ytre sig åbent, de ytrede at det var godt for dem, og det var det også for mig. Når jeg køber ting til butikken tjekker jeg aldrig mærker, men køber efter hvad der er lyst til på det givende tidspunkt, har fundet ud af at for mig er det langt mere enkelt, og der bliver ikke så meget rumsteren i hovedet. Men når jeg så kommer hjem er jeg nysgerrig efter hvad jeg har fundet, og slår det op jeg kan.


Den gamle trærulle, er blot en af de mange ting der kom med hjem fra besøget, jeg er utrolig glad for den, og den skal fungere som fast inventar i butikken. Jeg kendte ikke den slags ruller, og vi var enige om at jeg skulle finde ud af prislejet. Yderligere fik jeg også en del information omkring brugen, kunne blot have spurt min mor, for hun brugte sådan en tingest da hun var i huset som ung:-) Den gamle murersi kom også med hjem, elsker synet af det gamle træ.


I går var jeg på marked mens manden passede butikken, se hvad han har lavet mens jeg var væk, roden over, hvor blev jeg glad og overrasket. Yderligere har han savet en del til som er klar til afpilning, udover at være blikkenslager er han også uddannet møbel maskinsnedker, men kunne ikke tåle al den træ støv. Han fascineres også af det flotte træ, og lækkert gammelt håndværk. Så i tiden når han snakker om tapning og dyvler lytter jeg ekstra;-)
Et af mine køb i går var denne 132 år gamle harmonika, jeg har altid været fascineret af instrumenter, men kan ikke spille. Egentlig var det ikke denne jeg opdagede, først, men en flot gammel høj hat med tilhørende æske, lavet i England af bæverskind, men den kostede så meget at den måtte blive, og der bag det hele stod denne, og i min nysgerrighed måtte jeg spørge ind til den, og den var solgt til mig. Lækker læderrem, med  mønster, træpiano, og flot forarbejdet metalgitter, og kassen alene:-) Stemningen i instrumentet siger meget, og den emmer af noget af det jeg gerne vil udtrykke her på stedet.
et kig i campingvognen
Og faktisk er det sjovt, nu begynder jeg at have lysten til de sysler der omhandler metalarbejde/"håndarbejde", det er kommet snigende den sidste stund, troede næsten lysten til det var blevet væk, men den kommer tilbage helt af sig selv, hvor blev jeg glad da jeg opdagede;-)
 Ønsker dig en dejlig søndag
Anette

26 kommentarer:

  1. Ja, sikke et stort udvalg du har fået! Hvor ser det fint ud. Og det er da sjovt at du får mange forskellige slags kunder. Spændende hvad det hele udvikler sig til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det hjælper godt på det med udvalget, når jeg lukker om aftenen kan der absolut heller ikke kommes mere ind i campingvognen. Det er for mig en stor og spændende gave at der kommer alle typer af mennesker her, faktisk har det meget overraskende:-)

      Slet
  2. Det ser spændende ud, du har godt nok meget. Det er sådan noget folk vil have, så der må snart være godt gang i forretningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Lisbeth:-) Ja det hjælper på det med at der kommer mere og mere gang i den!
      Må lige fortælle at jeg faktisk er ret stolt, mit budget var ca 600 kr i nov 2013, som så har fået lov at udvikle sig til dette du ser og lidt til, butikken skal hvile i sig selv uden at jeg skal stifte gæld.

      Slet
  3. God idé at vise billeder fra din biks. Dit udvalg er tydeligvis kæmpestort.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Marie, lige hvad jeg havde brug for at høre netop i dag:-) Ja det hjælper godt på det, nyder selv at går rundt og kigge sådanne steder.

      Slet
  4. Sikke da en masse skønne ting men nok ikke lige det jeg skal slå ind på...jeg ville aldrig kunne sælge ret meget af det videre :o))
    Søndags hilsen og knus Rita fra Blomstertøsens have

    SvarSlet
    Svar
    1. :-)))) mange tak Rita, den slags går jeg meget ofte igennem, men har vendt det til at det er skønt at sælge noget jeg også selv er ret vild med, og kunne forøvrigt slet ikke bo med så mange ting. Også søndags-nu med-regnvejrs-hilsner og kram fra Anette

      Slet
  5. Hej Anette Sikke en fin butik du har fået op og stå. Fantastisk som det har udviklet sig. Fortsat god søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haj Tina, og 1000 tak, det er dejligt at der er udvikling, og ganske morsomt hvordan det hele arter sig. Tak igen også fortsat god søndag aften til dig:-)

      Slet
  6. Den er en skøn butik, du har - jeg elsker loppemarkeder! Du har skabt dig din helt egen niche og stil, og jeg ønsker dig held og lykke med det.
    Dejlig aften til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja loppemarkeder er skønne og har jo nok set at du er passioneret, så mange markeder finder jeg slet ikke her. 1000 tak, og yderligere også dejlig aften til dig og din kære:-)

      Slet
  7. Kære Anette
    Tillykke med din første handel! Det kan være svært at byde på folks ting.
    Jeg handler med antikke ting selv og ved hvor svært det kan være. Det skal jo helst være en god oplevelse for begge parter.

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja det er en følsom affære, og dejligt at jeg ikke er ene om at opleve det, 1000 tak for at fortælle. Er også glad for at de udtrykte at de var glade for at have mig på besøg, for følte det også godt.
      Ønsker dig en dejlig aften
      Hilsner Anette

      Slet
  8. Du har sørme samlet mange spændende og sjove gamle ting! Jeg ønsker dig held og lykke med omsætningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er lidt af hvert, og1000 tak Susanne, skøn aften til jer:-)

      Slet
  9. Hej Anette.Hold da helt op hvor har du mange spændende ting i din forretning...........bare lidt ærgerligt at du bor så langt væk..............for der var da flere ting jeg godt kunne tænke mig.
    Pøj Pøj med det hele.knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Hvor er det skønt at høre og at kunne friste lidt;-) 1000 tak og ha en dejlig mandag. Kram fra Anette

      Slet
  10. Du har fået samlet mange skønne varer sammen. Det er flot du har fået de 600 kr. til at yngle så meget, og klogt valgt at der ikke skal stiftes gæld. Du skal nok klare dig :-)
    Det må være et stort arbejde, at flytte så mange ting ud af og ind i campingvognen hver dag.
    Fortsat held og lykke med forretningen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi!
      Det er vældig spændende at gøre det på den måde, og godt at have en mand der kan sørge for de faste udgifter. Ja det er lidt af et puslespil at få tingene til at være i campingvognen, aner ikke hvor mange gange sagt at nu er der ikke plads til mere;-) men det lykkedes.Og det tager 1 times tid at sætte ud og det halve at lukke. 1000 tak!
      Hilsner fra Anette

      Slet
  11. Hvor ser det flot ud, Anette - smukke udstillinger på podiet og under teltdugen! Sikke mange lækre ting, som du præsenterer så indtagende!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Frede, holder i den grad også af at stille tingene an,og fornøjeligt at kunne vise det her også!

      Slet
  12. Du er dog en aktiv og imponerende dame ;-), det ser rigtigt godt ud, der er mange skønne ting og sager. Dejligt med en husbond der kan tage over, når du er på farten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker og i lige måde;-) Er også utroligt glad for at han vil kigge efter butikken, de markeder er jo mest i weekenderne. Sjovt som ens forhold også vokser med opgaven, på en god måde:-)

      Slet
  13. Åh hvor jeg gerne ville besøge dig og din butik- hvilke fristelser !!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det vidunderligt at høre Miri:-D

      Slet