mandag den 29. september 2014

Update på lidt af hvert

Og indgangspartiet blev malet og fik lidt flere efterårsblomster. I tiden er kunderne inde på vores private matrikel, og jeg nyder det. Syshhh, ved i hvad min mand sagde i går, altså du bliver vel ved med at bruge gårdspladsen til dit pynt, manden er ikke god til at rose, så for mig var det ros, og jeg blev glad, for selvfølgelig gør jeg det, han kender ikke mine planer og små hemmeligheder, de skal komme lidt efter lidt, egentlig vældig praktisk, så kan jeg bedre selv følge med.
Sådan så det ud for få dage siden, se det her

Pyntegræskarrene er hjemmeavlede, der er ikke mange modne endnu, men lidt har ret, og planterne har fået meldug, ligner noget der er løgn, måske fordi vi har haft frost. Den kæp der står i murersien har jeg fået af min faster, som en med i købet ting, hun ved lige at sådanne ting er mig:-)

zinkbakken har min mand lavet, de kan bestilles efter mål, og i forskellige former

Og byggeriet af butikken skrider fremad, vinduer og døre kommer i slutningen af uge 41, jeg håber at det hele kan tages i brug i midten af uge 42. Stigen op af bygningen skal jeg have til vejen igen, og den skal bruges til at hænge vinterkranse på, ja jeg glæder mig

vi har mængder af mosegrise og muldvarper, det er dem der rumstere ved belægningen

Og min stenbelægning tager form, her er det mig som graver og regere i haven, manden jeg bor med har ikke de interesser. Jeg er ikke gartner eller brolægger, men alle sten er lagt med den dybe side ned af, de de firkantede fliser ligger godt nok noget skævt(troede jeg lagde dem snor lige;), slet ikke i min mands ånd, om det bære præg af charme, eller rod er der forskellige vinkler på......
Projektet med stenlægning fortsættets næste år, men en ting er sikkert græsset bliver gravet af, for havetraktoren kan ikke komme ordentligt til der
Og jeg nyder at have mit lille paradis her, jeg er umådelig stolt og tilfreds med den forandring det hele har taget, og kan undres hvorfor jeg ikke er kommet på det noget før....
Med venlig hilsen
Anette

20 kommentarer:

  1. Det er da bestemt et lille paradis, du bor i, oven i købet med mange forskellige udtryk. Og så kan jeg rigtig godt lide, at du har energien til at have gang i så mange forskellige projekter.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak!
      Holder af at mikse tingene, for meget ensformighed(stilrent) keder mig i det private, men beundre det meget hos andre.Det med at have gang i flere projekter, for nogle af den stopper naturligt for en stund, enten fordi andre muskler skal røres i stedet, eller andre årsager. Engang stressede det mig, men har lært at vælge hvad der er vigtigst her og nu, nogle gange er det bare at sidde og glo:-) også kan ting få lov at tage tid.

      Slet
  2. Det ser simpelthen så hyggeligt og levende ud hos dig det må være en fryd at komme forbi dig og din have og ikke mindst din butik:)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 Tak Miri, det er jeg glad for du siger:-D

      Slet
  3. Der ser så hyggeligt ud hos jer! Dejlige, livsglade billeder du viser!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Nana, det vil jeg også gerne have at det skal føles som:-)

      Slet
  4. Hold da op, du har mange bolde i luften :-). Først og fremmest, så er dit indgangsparti blevet så flot og hyggeligt med dine opsætninger, dernæst så tror at rigtig mange mænd ikke kan se ideen for sig, når man fortæller hvilke planer man har, men når det er gjort, vil de ikke undvære det, sådan har min mand det ihvertfald mange gange :-). Din nye butik bliver spændende at følge færdig, nu det er så tæt på, kan godt forstå at du glæder dig, det ser godt ud :-). Med hensyn til din stenbelægning, så syntes jeg det er flot at du selv gør det og man må da sige der sket meget i det bed i år. Om det skal være lige eller skævt er en smagssag,jeg tror at når du er færdig, så kommer det til at se mere gammel og autentisk ud end hvis det var lige, det kan jeg godt lide, men tror ikke at min mand er enig, i forvejen diskutere vi en del om emnet, han er meget ret ind ret ind, hvor jeg er til mere bløde linier. Forsat god arbejdslyst, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha, ja og nogle gange er der flere der bare ligger og holder en pause. 1000 tak! Holder af det samarbejde der er med manden, for i den sidste ende når man diskutere hvordan og hvorledes så kommer der ligesom en balance i tingene, vi skal i alle tilfælde give os lidt hver i sær. Det er skønt med rette vinkler, som skaber ro og ordentlighed, og de kan jo altid blødes op med de mere feminine bløde og bløde kurver, for at skabe bevægelse:)

      Slet
  5. Du er fantastisk til at pynte op Anette - og jeres have er virkelig smuk. Hvor er det spændende med din butik!

    SvarSlet
  6. Du har gang i mange ting. og har et godt pyntegen, det ser fint ud. Også dine stenstier er fine, jeg kan godt forstå, du glæder dig til at flytte ind i butikken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth, og takker:-) Glæder mig helt vildt til at tage butikken i brug, det letter arbejdet en hel del, folk der kommer her er imponeret over alt det der skal slæbes ud og ind, men det er lysten der driver værket, siger jeg hver gang, og det er det:-)

      Slet
  7. Hej Anette.Dit indgangsparti er da bare blevet så flot...................god du fik malet træværket gråt.
    Og nu går det da fremad med din lille forretning..............dejligt når du får døre og vinduer i.
    Jeg har også lyst ril at forsøge mig med en lille sten sti..................håber ikke det er for svært.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      1000 tak, og du kan tro jeg er tilfreds med det også, det giver mere orden. Glæder mig også til at se hvordan det bliver med dørene og vinduerne, og hvordan lyset kommer ind på denne årstid.
      Det med stenene, jeg finder det yderst spændende, har da også lagt nogle af dem om, fordi jeg jappede, så nu gør jeg det kun når humøret er til den slags, jeg finder det ikke svært, men tror også det kommer an på ens normer for udtrykket. I alle tilfælde rigtig god fornøjelse hvis du finder på det:-)
      Også en rigtig god dag til dig, kram fra Anette

      Slet
  8. Det ser spændende ud med din butik :-)
    Den vil jeg glæde mig til at se en dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Lone, vil også glæde mig til at vise den frem, må sige at det har taget forandring siden du var her:-)

      Slet
  9. Hej Anette.
    Facaden på huset er som fløjel kan jeg fornemmes, god farve til gråt som også går igen i dine opsætninger - og manden ja, han er da ret god til at bygge for dig så giv ham et klap ;-). Haven ser spændende ud - spændende med din butik.
    Hilsen plateauet.blogspot .dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Grethe!
      Åhh, tak for det, ja man kan lege med farver og blande på livets løs, når bare der kommer en lille gentagelse et sted, ved jo du er super god til den slags:-) Du kan tro jeg roser min mand, for han er utrolig dygtig til mange former for håndværk.
      Hilsner fra Anette

      Slet
  10. Dear Antette,
    just found you on Jette's blog and don't want to go without leaving a comment. What a lovely autumn decoration I see you have a very creative hand. And your garden - so much work and so much beauty! Love, how you create the pathes! Thank you for sharing your work in progress - and your lovely creations!
    All my best from an Austrian gardener
    Elisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Elisabeth!
      Thanks for dropping by, I got very happy:-) and it is a pleasure to share some of the things I do.
      Have a nice day
      Love form Anette

      PS It is very longtime since I have wrote English, so funny to try it again:-)

      Slet