søndag den 12. oktober 2014

Billeder af blomster og DIY vindspil i kobber

Jeg har længe villet tage nogle bedre billeder af de vindspil jeg laver, det kræver lyst og stille vejr, og måske endda en dovnedag, sådan en har jeg haft i dag, og har kunnet sidde stille og nyde den behagelige sol, glædes over det jeg gennem det sidste 1 1/2 år har lavet her på matriklen i forhold til haven, ren nydelse.


Dette kan jeg sidde i min gang som består af et glasparti på den ene side, og fungere som en lille udestue. Jeg klippede trekants blomsten ned, nu står den og blomstre så fint, græssen er en elefantgræs, bag den, dog med sti imellem, står en græs fra engen, som du kan ane på billederne.




Ærteblomsterne blomstre stadig lystigt, her står de sammen med gaura, og se lige mine løvefod, som også blev studset, de har lidt noget i vores tørre sandjord her i sommeren, men nu trives de:-)

Har vist forhaven mange gange i løbet af året, og kan slet ikke lade være med at tage billeder af den, se lige de to stativer, mit nye legetøj, som jeg har så mange meget velegnede pladser til. Men de skal placeres her mellem de to store vinduer ud mod vejen, faktisk er det lidt skørt for havde lige købt lidt forskellige vækster, og plantet, ville gerne have noget højt og fast/bevægeligt i udtrykket, så nu kan det blive flyttet igen når de forskellige elementer er afblomstret, imens kan jeg finde ud af hvad der skal laves med stativerne som jeg købte for en slik på et privat marked.

Ønsker dig en dejlig søndag aften
Anette

16 kommentarer:

  1. kære Anette
    Hvor ser det skønt ud. Jeg kan godt lide at du blander mange farver samme.
    Det giver et uhøjtideligt og lidt vildt udtryk. Tallerkensmækkere og morgenfruer er kære sammen.

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak JetteMaiken, og det er ret så spændende at blande farverne, og egentlig slet ikke så let som jeg troede det ville være i haven.
      Ha en skøn dag kram fra Anette

      Slet
  2. Godaften Anette.Dejligt med sådan en dag hvor man kan lave lig hvad man har lyst til.
    Flotte vindspil du laver....................og dejlige billeder fra din have,
    Der er da stadig meget smukt at nyde i din have.
    Og dejligt at kunne tænke tilbage på hvor meget man har har fået lavet i sin have.
    Her har den stået på maling af mit soveværelse.................så jeg er lidt brugt.
    Også en rigtig dejlig søndag aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Ja sådanne dage trænges der til af og til, jeg er heller ikke god til at sidde stille, men når jeg gør nyder jeg det til gengæld meget!
      Mange tak:-) og jeg forundres over at der stadig er sådan en blomsterrigdom, tænk dig at opleve det nu, og glæden ved det er svært at beskrive.
      Skønt med et nymalet rum, du er godt nok flittig.
      Også en rigtig god mandag til dig
      Kram fra Anette

      Slet
  3. Jeg er spændt på, hvad du finder på at bruge stativerne til. Haven ser flot ud på de sidste billeder, vis du bare det motiv noget oftere.
    Vindspillene ser godt ud, hvad koster sådan et?
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Har kig på en rose der hedder Lady of Shalott, som noget af det, resten er meget løst. Kender du mon rosen? 1000 tak, det vil jeg så fortsætte med, med jævne mellemrum:-) vindspillet der er bundet sammen med kobbertråd koster 135,- det klinger ikke helt så meget som det med snor der koster 125,-
      God dag til dig Lisbeth
      Hilsen Anette

      Slet
  4. Jeg nyder mit vindspil og glædes dagligt over det.
    Dejligt med sådan en dasedag. Herlige billeder og lækre stativer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er jeg glad for at høre det:-)
      Har faktisk en vældig morsom historie som jeg ikke tror gør noget jeg fortæller, for en stund siden kom der en kunde, som følger din blog dagligt, og drømmer om at se din have en dag, hun så også da du viste vindspillet, og måtte eje, og undersøgte hvor det kom fra, det viser sig at hvis vi strækker hals, så kan vi stå og vinke til hinanden:-))) hun har også været her tidligere, men da havde jeg ikke den slags.

      Slet
  5. Din have er meget smuk stadigvæk, selv om det er efterår. Og vindspillene, du laver, er skønne.
    Ønsker dig en dejlig mandag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte, jeg forundres også over at der er så meget blomstrende i min have, men nyder det!
      Også dejlig mandag til dig:-)

      Slet
  6. Det er nu skønt med sådan en dag hvor man bare kan nyde det arbejde man har lagt i sin have gennem et flere år.
    Din forhave er da så smuk at du endeligt må dele den med os så ofte som muligt, så vi også kan nyde dit blomster flor og få inspiration.
    De der opsatser, de var også øjeblikkeligt røget med mig hjem. Det er jo bedre end juleaften at gøre sådan et fund. Jeg glæder mig til at se hvad du dekorer dem med :o)
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sådan en dag er guld vær:-) Opsatserne er jeg også ret vild med, de kunne selvfølgelig ikke være i min bil, så måtte hjem og tale med manden, og køre igen, men det kender du garanteret også;-) Der er så mange muligheder for dekoration, men ved det pludselig er der når det føles rigtigt. Ha en dejlig dag Linda, og fortsat rigtig god bedring med hånden!

      Slet
  7. Dejlige billeder fra din have. Der er stadig mange ting, der blomstrer. Jeg kan godt lide dit vindspil- god idé!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Susanne:-) meget af det er jo sommerblomster, samler frø, så næste år kan der komme endnu flere og det bliver i køkkenhaven. Lige nu nyder jeg den dyne af blade der er begyndt at ligge sig, dog ikke dem der ligger på belægningen;-)

      Slet
  8. Håber at du nød din dovne dag i dagens skønne lys og sol. Dit bed kan du godt være stolt af, det er blevet rigtig godt og hvilke skønne stativer. Jeg har også nogen, hvor der er plantet i højden, dem bliver du rigtig glade for, de giver sådan en skøn effekt i haven :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det kan du tro jeg gjorde, med solen midt i ansigtet:-) Ja de er fantastiske sådanne stativer, uanset hvor jeg sætter dem ser det godt ud, og med forskelligt udtryk, en sjov oplevelse. Må lige holde øje med dine, det kunne let være der var inspiration:-)

      Slet