fredag den 21. november 2014

Krans, kors og din mening

Jeg binder mængder af kranse i disse dage, og har meget svært ved at lave to ens i træk med mindre det er en bestilling, så er det noget helt andet.
Denne vil der med sikkerhed ikke opstå to ens af, jeg lavede den da lysten til noget andet dukkede op, og kaldte den gå af mok kransen, og det føltes forfriskende:-) Det hele er bundet på en halmkrans, kastanjerne er trådet, og da lærkegrenene er brugt i store stykker kræver de også hårnåle af kraftig blåglødet tråd, resten er bundet på med sort vindseltråd, jeg bruger altid den sorte da den hurtigt ruster, og ikke gør væsen af sig.


Den anden dag fejrede vi svigermors fødselsdag, og hun har de samme ønsker fra os hvert år, juledekorationer, de er ikke afbilledet her, men kom til at tænke på det da jeg så nålene på lærken, i den ene af hendes dekorationer var der brugt lærk med nåle på, de sødeste gullige rosetter, jeg valgte at lade dem sidde, var helt vild med udtrykket, men havde med i overvejelsen hvordan det ville virke på andre, reaktionen kom straks fra min datter, hun fandt det ikke kønt, men derimod gammelt og vissent, jeg valgte at pille nålene af. Hvad er din mening?


Selvfølgelig skal der nærbilleder til, og forskellige baggrunde, kransene kan bruges til hvad du lyster, også inde.
Her er det et kors, bunden er formet i halm, og bundet godt med vindseltråd,  alt er bundet ind mod midten, og korsformen har jeg forstærket med barkstykkerne i samme form. Er vild med at bruge krybende benved, den kan spille og give liv til mange typer af dekoration, men den kan selvfølgelig ligeså let komme til at virke malplaceret.

Og i dag er det fredag, ønsker dig en dejlig en af slagsen:-)
Med venlige hilsner
Anette

24 kommentarer:

  1. Det er en flot rustik krans. Jeg kan især godt lide det rustikke udendøre fordi det tiltrækker sig opmærksomheden. Jeg kan godt lide at nålene sidder på lærken, men jeg kan jo også lide at se på de visne stauder ude i haven - det er der nogle der ikke bryder sig om og jeg tror jeg forstår hvad din datter mener, når hun synes at nålene skal pilles af:)
    God fredag og forsat god kransebinding:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, dejligt at høre din mening.-) og det med stauderne, måske du ved haven her er ganske ny, og hvis jeg skulle skulle klippe mine stauder ned nu ville det være med det formål at gøre det lettere til foråret, for holder usigeligt af at kigge på dem nu, og med din kommentar blev jeg helt afklaret, de får lov at stå:-)
      Mange tak, og god lørdag til dig!

      Slet
  2. De er bare så flotte dine kranse. Det er lidt noget bøvl med de Lærk i år. Jeg har en troldelærk som jeg plejer at bruge af men den har slet ikke smidt nålene endnu. Til udendørs brug er det jo fint nok at nogle nåle stadig er der men indendørs gider folk nok ikke at de drysser. Må hellere blive færdig med morgenmaden og komme på værkstedet...god fredag til dig.
    Knus Rita fra Blomstertøsens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rita! Ja og nålene sidder godt fast, sikke noget;-) den ene hun fik med "nåle" var til ude, men man kan aldrig vide hvad hun finder på.
      God lørdag og kransebinding til dig:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  3. Det er skøn krans, og jeg kan godt lide den måde, du bruger lærk med nåle på og de søde, gullige rosetter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte, kan ærgre mig lidt jeg ikke afbillede den med rosetterne, for i guder det var som om jeg aldrig havde lagt mærke til rosetterne før;-)

      Slet
  4. Kransen er fin, måske finest på hvid baggrund. Jeg kan ikke lade være med at grine, når jeg forestiller mig fru Danmarks reaktion på visne lærkekviste på dekorationerne. Personligt er jeg neutral over for brugen af dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Marie, faktisk undrede det mig hvor skarpt og godt kransen så ud på det hvide, havde selv troet den ville tage sig bedst ud på den røde.
      Tror at hvis der kan findes nogle lærk med gule rosetter, så må jeg prøve det af i min nysgerrighed, kan læse at det er blandede meninger. Tak!

      Slet
  5. Kære Anette

    Korset er skønt, poetisk og meget enkelt i sit udtryk....
    Meget smukt!

    God weekend til dig!
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak JetteMaiken, er glad for at du beskriver oplevelsen! Da jeg lavede det forsøgte jeg at komme lidt mere i, men det ødelagde stemningen.
      God weekend til dig også kram fra Anette

      Slet
  6. Jeg holder altså helt med din datter, siden du nu spørger :o) og ellers så syntes jeg jo bare vildt godt om alt hvad du laver.
    Korset er også smukt.
    Rigtig god weekend til dig fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg sætter pris på din mening:-O det kan være du ville have set ud som hende i ansigts udtrykke...
      Og det er jeg glad for at høre, 1000 tak:-)
      Også en rigtig god weekend til dig
      Kram fra Anette

      Slet
  7. Heldigvis er der ikke ret meget der er rigtigt eller forkert..... Men smag og behag..!!!
    Jeg piller altid de gule nåle af... Men kan man lave det så det passer i stilen... med gule nåle, så er det jo perfekt....
    God fornøjelse til dig.....Håber du får godt gang i butikken....

    SvarSlet
    Svar
    1. Og utroligt dejligt at der ikke er alle de regler indenfor binderiet mere, husker selv lettelsen da mere blev tilladt, og det blev lidt sjovere:-) Ja du har ret ville aldrig lade dem sidde på for enhver pris, dumpet ned i en dek med gran ville jeg selv finde rodet.
      1000 tak og i lige måde:-)

      Slet
  8. Godaften Anette.Du kan bare det med al lave flotte kranse og dekorationer.................og jeg tror også at jeg ville pille de gule nåle af.
    Skal selv lave juledekorationer i morgen med en veninde..................og det har vi gjort i mange år.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Jette!
      1000 tak!
      Hvor bliver det hyggeligt for jer med tøse snak, binderi og et hus fyldt af duftende grønt, rigtig god fornøjelse!
      Jeg har jo også fået mit værksted inde, og datteren er total, og julepjattet(har altid været det), og duften af det grønne forstærker stemningen hos hende, selv er jeg ikke så julet det gør noget, jeg holder bare utroligt af at boltre mig i og bruge alle de skønne materialer der findes i det fri:-)
      Rigtig dejlig dag til dig
      Kram fra Anette

      Slet
  9. Så fine dekorasjoner du har laget! Herlig miks av materialer :)
    Jeg er som deg litt facinert av lerkenålene, men plukker de vanligvis av da jeg igrunnen synes grenen er penest uten med sine herlige små knorter, men det er nå en av de mange smakssaker.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 Tak, og det er dejligt at mikse og eksperimentere:-) Lærk er simpelthen skøn på alle mulige måder, tak for at fortælle hvad du selv gør! Og hyggeligt du kigger forbi med en kommentar:-)

      Slet
  10. Lækker, lækker krans! Elsker det rustikke udtryk!

    SvarSlet
  11. wow, sie sind ein naturtalent!!! danke für die inspirationen!!! einen schönen sonntag wünscht angie aus deutschland

    SvarSlet
    Svar
    1. Vielen danke Angie, auch einen schönen Sonntagabend um Sie:-)

      Slet
  12. Hej Anette skøn krans du har lavet , er vild med den, jeg er enig med din datter ville klippe de gule rosetter af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina!
      Det er jeg glad for at høre:-) og tak for at fortælle at du også vil have de gule rosetter af. Tænk dig siden jeg spurgte har der næsten ikke kunnet findes nogle med nåle på, ha ha:-)
      God dag til dig

      Slet