onsdag den 5. november 2014

Kranse og åbning

Og jeg er begyndt at lave kranse af forskellig karakter til butikken, som jeg forøvrigt har besluttet at åbne på lørdag den 8 november kl 10.00, og jeg glæder mig helt vildt, du kan finde mere omkring åbningstiderne HER. Det er ikke sikkert at butikken er top tunet, men jeg vil gøre mit bedste til at her er hyggeligt og at du føler dig velkommen:-)
Kransen over består af en bund af visne grangrene, hvorpå der er dekoreret med barkstykker, bog, lærkegrene, mariebær, lav, lidt efeu og gule pilegrene, pynten er delvist limet på og fæstnet med tråd.
Her er det et skævt hjerte formet i hegnstråd, som er beviklet med skovmos, derefter er der bundet med buskbom og til sidst har jeg fæstnet lærkegrene på.
buksbomkrans bundet efter samme princip som hjertet

buksbomkrans bundet efter samme princip som hjertet
I dag skal der bindes flere kranse, og ryddes op efter aftenens strabadser i den lille butik, så der i morgen kan flyttes ind.
Ønsker dig en dejlig dag:-)
Med venlige hilsner
Anette

26 kommentarer:

  1. Hvor er de fine de kranse. Der er noget helt specielt ved den første med det lidt rodede udseende.

    P.S. Dine æ,ø og å'er ser lidt sjove ud. Kunne det være en idé at vælge en anden skrifttype?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ole!
      Mange tak, det er jeg glad for at høre, finder det ganske sjovt, også, at lave de lidt anderledes kranse:-)
      Har en søn der er pc nørd som mente denne skrifttype var genial, så han fik lov, har også moret mig lidt over den lidt underlige måde nogle af bogstaverne kommer frem på, men det kommer med i overvejelserne at ændre hvis det er for generende......
      Hilsen Anette

      Slet
  2. De er rigtig fine og originale alle sammen.

    SvarSlet
  3. Det er nogle skønne kranse, du har lavet - jeg elsker den slags, men har ikke selv håndelaget. Ønsker dig en dejlig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre:-) mit værksted er jo i vaskerummet nu, og den duften af grønt hænger i en del af huset.
      1000 tak Gitte også en dejlig dag til dig.

      Slet
  4. Hvor er de flotte...er vild med det skæve hjerte. Er jo selv i fuld gang med binderiet.
    Held og lykke med den nye butik.
    Hilsen Rita fra Blomstertøsens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita!
      Godt du opdagede at der nu kan kommenteres anonymt igen:-) mange tak, hjertet er også dejligt at binde.Godt at få taget hul på binderiet, jeg kan mærke at jeg har savnet det, 1000 tak, også held, lykke og god vind til dig.
      Kram fra Anette

      Slet
  5. God indflytning! Det er spændende. Jeg holder meget af buksbomkranse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, ja det er virkelig spændende, glæder mig til at indrette og pynte op:-) Buksbom er et fantastisk og holdbart materiale.

      Slet
  6. Kære Annette
    Det er nogle smukke kranse, du har lavet. Jeg ønsker dig en god butiks-opstart :-)

    KH Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbet!
      1000 tak for de dejlige ord:-)
      Hilsner fra Anette

      Slet
  7. Hvis jeg ikke boede så langt væk, ville jeg helt sikkert komme forbi :)

    SvarSlet
  8. Kære Anette

    Dejligt du snart skal åbne, det er spændende.
    Dine skæve hjertekrans er skøøøn!

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej JetteMaiken!
      Ja det er så skønt, og det føles som en lettelse at kunne være aktiv på det der skal være mit levebrød.
      Skøøøn er bare godt:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  9. Det er nogle skønne kranse, specielt hjertet falder lige i min smag :-)
    Held og lykke med åbningen af butikken, det må være helt fantastisk for dig at få det hele under tag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hjerter bandt jeg også en del af sidste år, har ikke lige billeder af det, og nok ganske godt, for så bliver de som de gør de<3, som også jeg er ret glad for:-) 1000 tak Vivi, ja det bliver godt og noget af en lettelse.

      Slet
  10. Hej Anette.Dejligt at du nu er i gang..............og at du kan åbne din lille butik.
    Skønne ting du har lavet...............og hjertet et slet ikke til at stå for.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Ja det er skønt at være i gang, i aftes fik vi de tunge ting sat ind, resten kan jeg muntre mig med i dag. Mange tak:-)
      Ha også en dejlig dag
      Kram fra Anette

      Slet
  11. Hej Anette... Uhhh hvor spændende.... Det er en super hyggelig tid.. ELSKER det..!!
    Rigtig god fornøjelse og åbning til dig....
    Det værste ved selv at have julebutik, er jo at man ikke kan komme ud og se andre.... øvøv
    Knus Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne!
      Uha ja, det giver lidt sommerfugle i maven;-) 1000 tak og det samme til dig, godt vi kan kigge lidt rundt omkring på bloggene, og få inspiration den vej:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  12. Der skal produceres noget til en butik og det bliver dejligt for dig at åbne den. Dine kranse er fine, jeg kan især godt lide den ovale buksbomkrans med bær:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det har du ret i Lisbeth:-) Mange tak, godt der er lidt til enhver smag!

      Slet
  13. Hej Anette, de ser rigtig fine ud, jeg glæder mig til at se din butik, det bliver spændende, held og lykke med åbningen, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margit!
      Ja det er spændende, næsten som sidste år hvor jeg begyndte, denne gang er der bare en del mere af alt muligt:-)
      1000 tak
      Hilsner fra Anette

      Slet