mandag den 24. november 2014

Varme lys og dekorationer

Rajah har fundet plads på stolen foran brændeovnen, hun har boet hos os i ca 7 uger, og vi elsker at have kat, hun har det som blommen i et æg, og overraskende nok en del lettere at opdrage end hunden. Teksten på puden behøver hun ikke, hun øver sig og øver sig, og hver gang hun har prøvet noget nyt, så er hendes selvtillid helt i top, hun og hunden er begyndt at ligge ved siden af hinanden, hunden er lidt klodset for at sige det mildt, men han nyder det, så meget at han lige rullede sig om på siden den anden dag, med det resultat at han lagde på katten, ups og miavv, jeg morer mig ved at observere.



Her er lidt forskellige dekorationer, jeg går ikke op i mode og trend, men påvirkes alligevel på den ene eller anden måde. Den anden dag blev jeg spurt om jeg gik på kurser eller til demonstrationer, må tilstå at jeg end ikke har overvejet det, så kunne sige at det gør jeg ikke. og det er mange år siden sidst. Men jeg kigger på blogge, jeg render rundt i blomsterbutikker, går ture i naturen og hapser lidt hist og pist, omdanner det så det kan harmonere med mit temperament. Det kan godt være jeg er en gammel rotte i faget, men at være begyndt for sig selv er noget andet, jeg må opdage min egen stil,  og måde at gøre tingene på, kan vel nærmest sige den har været gemt væk i en årrække. Den røde kalenderdekoration under lavede jeg om søndag morgen, før var den i en glasskål jeg var utilfreds, helheden skabte modstand, så jeg pillede den helt op. Den kom i en anden krukke, den er solgt nu. Med det vil jeg sige, du ved det jo nok, men alligevel, er du ikke tilfreds så pil op, det er ikke altid hensigtsmæssigt at blive ved at rette til;-)
de små zinkskilte er prisskilte

Jeg tog en del billeder søndag formiddag, billedet over er fra lidt over kl 10 samme dag, mørkt ikke, ikke sært vi har brug for masser af lys inden døre, og ekstra med varme til at tørre og varme sig ved. De sidste dage er jeg blevet opmærksom på at jeg må da også have en fed krans på egen dør, du kan finde den som en af de første under fanen binderi/inspiration.

Alt for i dag, solen titter kort frem, og det er skønt!
Anette

14 kommentarer:

  1. Jeg blev næsten forskrækket, da solen pludselig var fremme lidt :-)
    Ha en rigtig god dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en skøn overraskelse, her kunne vi sole os til ved 14 tiden. 1000 tak også rigtig god dag til dig:-)

      Slet
  2. Rajah er slet ikke til at stå for - dejligt at hund og kat kan sammen :-)
    Og det er nogle skønne dekorationer! Jeg skal have besøg af Bella, og vi har tænkt os at kaste os i at lave nogle efter inspiration fra dig.
    Kram og rigtig god mandag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er dejligt:-)
      Ej hvor hyggeligt, rigtig god fornøjelse til jer:-)
      1000 tak også en dejlig tirsdag til dig kram!

      Slet
  3. danke für die wunderschönen bilder und inspirationen!!! ich liebe ihre katze!!!
    alles liebe von angie aus deutschland

    SvarSlet
    Svar
    1. Ein Vergnügen, zu teilen. Einen guten Tag wünschen

      Slet
  4. Godaften Anette.Dejligt billede af din søde kat......................og godt at dine dyr trives sammen.
    jeg tager jo også rundt til julemarkeder og blomsterforretninger for at få lidt ny inspiration.Men tror grundlæggende at vi alle har vores egen stil.
    Og du har jo den dejlige natur lige uden for døren ...............og dermed skønne materialer til dine spændende ting.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Ja det er også lidt af en lettelse at de nu kan ligge side om side, og ikke altid skal være så vilde.
      Du har ret i det med stilen, elsker at vi er forskellige! Det jeg mener er nok mere i forhold til det at skulle drive en lille forretning, for enormt mange gode råd kommer frem med hvad jeg kan lave gøre og sælge, og da jeg kan lide det meste, må jeg finde min egen niche, så de forskelligt artede ting spiller sammen. Og det er en yderst spændende proces:-)
      Rigtig god dag til dig Kram fra Anette;-)

      Slet
  5. Dyrene kan virkelig lære os et og andet om total afslapning. Uden at kunne sætte præcise ord på det vil jeg dog mene, at du allerede nu har din egen personlige stil.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, altså katten kan jo nærmest virke død nå den slapper så meget af, absolut ingen reaktion, hunden derimod reagere langt lettere. Men er de på er de til gengæld på, og sjovt at studere.
      Mange tak Marie:-)

      Slet
  6. Kære Anette
    Hvor er du dog superflittig og kreativ!
    De er søde de små dekorationer i kobberskjulerne!
    Du viser fint, hvordan man kan bruge gamle ting på en ny måde.

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære JetteMaiken!
      Blev også selv helt vild med de små kobberbøtter, de har sådan et udtryk, der minder mig om noget med eventyr:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  7. Kære Anette, det er helt rigtigt at have sin egen stil og det har du, det ser godt ud!!! Man trives bedst ved sin egen stil og den er drivkraften ellers bliver det kedeligt i længden. Du har ret i at det der med at rette til, rette til dur ikke, forfra og lade være med at tænke over det :-). Godt det går godt hos dig, det fortjener du også, det er en stor arbejdsopgave at få en forretning op og stå :-). Forsat god vind og salg :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margit!
      1000 tak for dine skønne ord, det sætter jeg pris på!
      Der er godt nok mange aspekter i det at starte for sig selv, og det bliver endda tydeligere nu jeg har en mere fast base. Pludselig er der meget der ikke passer ind, noget skriver jeg gratis på og det er en dejlig følelse:-) og du milde det er spændende, her er mængder af oplevelser i den forbindelse, men stopper nu.
      Skøn dag til dig
      Kram

      PS har lige hængt nissetøjet på tørresnoren, tror også der kommer lidt pakker i træet, så fed en ide jeg måtte kopiere efter dig:-)

      Slet