tirsdag den 9. december 2014

Lidt af hvert ude og inde i SOLSKIND:-)

Som sagt i et andet indlæg er jeg i år ekstra fascineret af gråtonerne, og det blev til denne krans, den har hverken for eller bagside. mens jeg bandt den stod jeg og snakkede med mig selv om det med at være nøjagtig, og kom frem til at jeg er nøjagtig på min egen måde, i dette tilfælde finder jeg det heller ikke nødvendig, havde det været en hortensia krans var det en anden sag.


Dagen startede med det mest fortryllende vejr, frost og sol, sand forkælelse, og jeg måtte ud med kameraet, intet kunne holde mig tilbage. Alt fremstår med nærmest magisk skønhed.

forhaven
Hvor er jeg netop i dag glad for at jeg valgte at lade stauder og andet stå, jeg vaklede i en periode, klippe ned eller ej, nu ved jeg hvad det er jeg vil, de skal stå vinteren igennem.
Santa:-)

I en stor og gammel indsats fra en gruekedel, plantede jeg i sommers en åkande, den opnåede aldrig at komme med en blomst, men se lige hvad jeg opdagede til morgen under isen..... 


Det andet flimmerværk er en sumpplante fra engen, den står med de sødeste små hvidlige/sart rosa blomster om sommeren, ved ikke om den vil komme med blomst i de nye forhold

stagepynt


stagepynt
Og her er vores stue i solskind, hvor jeg elsker det, ville også lige vise lidt stagepynt, sidste år pyntede jeg også stager du kan se det  her 

Fortsat rigtig skøn dag
Solskinds hilsner Anette

14 kommentarer:

  1. Skønne solskinsbilleder, Anette! Man kan se at Santa også nyder solen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana:-) Det gør han også, og for os ser det ud som han kigger solopgangen fra en lille høj:-) og når der er koldt stiger hans aktivitets niveau meget.
      Ha en rigtig god dag!

      Slet
  2. Hvor har du pyntet smukt, Anette, og dine kranse er vidunderlige! Rimfrost er bare så fascinerende - jeg måtte også ud og fotografere her til morgen :-) Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak! Ja det er helt fortryllende, og ikke let at slippe kameraet igen:-) Kram og rigtig god dag til dig!

      Slet
  3. Kære Anette
    Hvor se det hyggeligt ud hos dig.
    Jeg kan rigtig godt lide billedet, hvor man ser ud af vinduet....
    Det har en fin stemning, man er ligesom der....

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for de dejlige ord, sjovt at høre din oplevelse i sidste linje...
      Ha en god dag JetteMaiken:-) Kram

      Slet
  4. Ja det ser fint ud, solskin på rim er bare flot, ærgerligt at din åkande ikke blomstrede, da tid var.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er super flot, tror jeg tog 150 den morgen:-) Den gad jeg også godt have set i blomst, men blev nu alligevel rigtig glad da jeg så at der var en knop:-) Ha en god dag Lisbeth:-)

      Slet
  5. danke für die tollen inspirationen, eine schöne woche wünscht angie

    SvarSlet
    Svar
    1. Danke, Angie! und ein sehr guter Tag zu Ihnen

      Slet
  6. Godaften Anette.Er bare vild med din første krans med den søde engel.
    Jeg er også rigtig glad for den grå farve.
    Haven ser bare så smuk ud med rimfrost på.
    Dejligt med solen der skinner ind gennem stuevinduet.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Den engel har været en del af et vindspil som en veninde købte til mig i Spanien, det er nu blæst itu, og flere dele er væk, men finder den også noget så kær, jeg holder også af engle året rundt.
      Ja de gråtoner kan noget, blev betaget af dem på en ny måde, tror det var efter jeg malede indgangspartiet.
      Man bliver bare så glad når solen endelig skinner, tak for dine dejlige ord.
      God dag:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  7. De grå toner er jeg også begejstrede for. Smuk krans. Og en særlig smuk morgen. Jeg klipper aldrig stauder ned om efteråret, for jeg elsker at se dem med rimfrost om vinteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette!
      Ja morgen var utrolig smuk, hvis jeg husker ret skinnede solen det meste af dagen. Nu forstår jeg hvor mange lader stauderne stå;-) yderligere giver det også en anden slags liv for fuglene. Pludseligt vrimler det med fordele;-)
      Ha en rigtig god dag
      Kram fra Anette

      Slet