søndag den 8. februar 2015

Buksbom og andre elementer

Sendte en mms til nogle få kontakter på min tlf, med denne kreation, en af dem datteren, hun så det i sin pause og tænkte hvad pokker har mor nu lavet, for kunne ikke greje det lille billede, i dag var hun så hjemme igen og så den stå i vaskerummet, her er den dog ude;-)
Den er blevet til af resterne, fra det som ikke kunne reddes fra den kæmpe buksbom vi fik flyttet for en uge siden.
tang som har suget sig fast på en sten, medtaget fra den lille ferie
grenene er skruet sammen med små skruer, i den form jeg tilsigtede
jeg har bundet en del halmkugler, her er de beviklet med buksbom

Rajah måtte med, en trofast og nysgerrig "hjælper" i binderiet
hvad laver man når man er løbet tør for tråd, håndklippede kobberhjerter, serveret med blåbær og appelsin

Jeg har forsøgt mig på at lave pilekugler, men det bliver slet ikke kugler jeg laver, det kræver øvelse, her er det blevet til en hovedpynt, og den passer ok;-)
halmhjerter

kalder det for min kaffeklokke, om end kaffen ikke kommer springende når jeg dinger med den, må selv hente

Og vi har haft det mest vidunderlige vejr i dag, og jeg kunne få ting og sager til vejen( og arbejde i haven) der skal være lidt af hvert, flere af tingene er netop kommet her til butikken, og jeg må erkende at jeg ikke får de forskellige dele ind på siden straks, ofte når det at blive solgt inden, og det er jo herligt.

Med godt-vejrs-hilsner Anette

18 kommentarer:

  1. Du er utrolig kreativ, Anette - det er så dejligt at se! Skøn idé også at tage en sten med tang med hjem.
    Jeg ærgrer mig igen over, at du ikke bor, så jeg lige kan køre forbi og besøge din butik.
    Ha' en dejlig aften og hils søde Rajah :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte, det er altid spændende at høre andres reaktioner på sådanne ting:-) det var min mand der fandt stenen, og jeg der måtte have den med hjem, sammen med forskellige tang-typer, er spændt på hvad det skal bruges til. Rajah fik hilsnen, hun nyder at blive nusset;-) også den dejlig dag til dig!

      Slet
  2. Ja så slipper du med besværet med at få lagt dem på din side, godt der er gang i butikken.
    Du er også meget kreativ, det ser flot ud.
    Hilsener fra fru Høneballe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. hi hi fru Høneballe, og det har du ret i. Mange tak skal du have, ha en dejlig dag på Samsø.
      Hilsner fra fru Nielsen:-)

      Slet
  3. Wow - det ser godt ud :-) - Hvor er du kreativ!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Bente, det er jeg glad for at høre:-)

      Slet
  4. Er vild med dit buksbom-kugle-træ. Godt lille Rajah ikke blev bundet med ind i en kugle men hun kunne sikkert godt bruge en af dem at lege med.
    Hilsen Rita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt at høre! Ja hun kunne let have været bundet med i kuglerne, for hun er en kat efter halm, tror det minder hende om hendes tid som killing i stalden. Hun er utrolig fræk og legesyg også når der bindes, men også med løse dele der kan skubbes til;-)

      Slet
  5. Hej Anette.Det er da bare en sjov kreation du har lavet af buskbom resterne.
    Den store buskbom er da ikke gået helt itu?
    Gode ting du har der i solskinnet...............er vild med dine vinballoner.
    Og lille Rajah er da bare skøn der under din opstilling.
    Rigtig god aften Knus Jette
    PS.har set din Mail...................har også prøvet at kommentere hos Margit.
    Og har set at hun er ved at løse problemet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Tak skal du have:-) nej der er rigtig meget af den i jorden, men der var en del af stammerne som ikke havde rod nok på til at kunne leve videre, så det kriblede i fingrene efter at bruge dem, men tror de rummer et eller andet mine hænder ikke er så glade for.
      Vinballonerne er lige kommet hjem i weekenden, kan godt forstå du er vild med dem, det er jeg også;-)
      Tak, ja det er lidt morsomt at hun lige valgte at sætte sig der.

      1000 tak Jette og en rigtig dejlig dag til dig, kram fra Anette

      og til PS. rart at vide:-)

      Slet
  6. Så inspirerende å se hva du lager. Det klør i fingrene etter å prøve selv. Den stenen med tang var morsom :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt:-) rigtig god fornøjelse når kløen i fingrene slippes fri;-) ja den er skøn, er spændt på om tangen bliver på den, til nu virker det sådan.

      Slet
  7. Hvor ser det fint ud med grenene og kuglerne - de klæder hinanden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha Frede:-) faktisk var det dine kæppe fra den stand du havde, der inspirerede! Overvejede at kalde det for formklipning af buskbom;-) Jeg brugte mængder af tid på at få grenene til at stå så godt at den kan være stabil og brugbar ude, og den har holdt to hele døgn, med vind, og står stadig;-)

      Slet
  8. Altså hvor er du kreativ, jeg ville ønske jeg kunne det samme :o) Jeg MÅ altså forbi dig når jeg kommer til jydeland.
    Du har flere ting jeg godt kunne tænke mig og så vil det være så hyggeligt at hilse på dig.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha Linda:-) godt vi kan forskellige ting, det inspirerer.
      Hvor lyder det godt og det kunne også være rigtig hyggeligt at hilse på dig, og kaffe/the er altid inden for rækkevidde:-)

      Slet
  9. Bum bum - fedt du fandt mig på min blog, for så fandt jeg dig! Eksperimenterende er vist også dit lod. Bliv ved med det. Jeg glæder mig til at følge din blog. Havehilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det at eksperimentere er lidt spændende:-)) takker og i lige måde, glæder mig også til at følge dig!

      Slet