fredag den 13. marts 2015

Jeg leger lidt og laver nye opstillinger

Disse høje stativer er mit legetøj, et godt køb fra efteråret, i begyndelsen skulle de stå på forsiden af huset, der stod de en god stund, og blev flyttet da synet ikke tilfredsstillede mig. Så for en uges tid siden skulle der laves om ved vores indgangsparti.
Legede lidt med tingene, og nu ser det sådan ud, i benzintønden står der en stor mirabellegren, har rigtig god succes med at stille dem i "vaser" ude, og i tillæg til det er det en billig form for forårs dekoration.
Jeg kan lide at tingene er pæne en rum tid, hjertet er bundet af svensk mos, vindheks, bark, og der er påsat lidt husløg. Her er der udelukkende tænkt i hvad har jeg og farver, om det går an med sådan en dørpynt på denne årstid det er op til dig, den er først lavet i dag.


i de høje potter er der hornvioler og efeu

Når man laver om et sted, kalder andre steder i nærheden også på omrokeringer, da indgangspartiet nu virker markant anderledes, vil jeg gerne at der alligevel er en rød tråd, og den finder jeg i en form for pindagtig udtryk, men der skal også være noget tungt og robust.

Lige bag bænken er der plantet en buksbomhæk, det er en siddeplads bag ved butikken. Bag hækken, som er til at se over, ser du noget af køkkenhaven, i år skal der sås mange flere blomster i den 
Jeg er begyndt at rydde op i drivhuset, og mine små pelargonier står der allerede, de har overlevet den første frost. De overvintrede dahlia knolde er også plantet i potter, er spændt på om de kommer, for helt fine var de altså ikke.....
Jeg elsker at lege med materialerne, her er det en kreation som er vist før, den har nu fået en blivende plads, og er gravet lidt ned i jorden, og med sten mellem stængerne. I toppen er der plantet pletter i luften;-) et forslag fra Margit som har bloggen Bruuns have

Med hilsner fra Anette

24 kommentarer:

  1. Kære Anette
    Nogle dejlige store stativer du har- fine at dekorere...
    Jeg elsker dine rustikke hjerter og er vild med din røde mur!

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære JetteMajken!
      Er også ret vild med stativerne og udfordringen i at få dem til at indgå i helheden!
      1000 tak hvor er jeg glad for at høre det:-)
      Kram fra Anettte

      Slet
  2. Selvfølgelig går det an med det flotte hjerte. Den kan jo hurtig laves mere forårsagtig med lidt grønt og en hvid Hyacint. Nogen af en forandring der er sket ved jeres indgangsparti.
    Hilsen Rita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita!
      Åhhh ja og forandring fryder!
      Hilsen Anette

      Slet
  3. Jeg synes også hjerterne er flotte. Smart idé med mirabellegrenen udenfor, de drysser meget, når de kommer ind og holder ikke så længe. Rigtig god løsning, den vil jeg huske, de holder jo meget længere ude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha Fru Høneballe :-) Ja de sviner meget mere inde, når de begynder at drysse ude, så blæser det meste fint væk, og det grønne kommer frem; skønt at du kan bruge ideen!
      Hilsen Anette

      Slet
  4. Hjertet er superflot og rustikt, og som Rita skriver, kan du evt. gøre det mere forårsagtigt på et tidspunkt. At sætte mirabellegrenene udenfor er en idé, jeg straks tager til mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Gitte, ja der skal ikke så meget til, og de løgvækster er skønne! Hvor dejligt, her er de en succes.-)

      Slet
  5. Dejligt med sådan en omrokering. Det ser rigtig flot og indbydende ud.
    Her rokeres og flyttes der også rundt i stor stil for tiden. Jeg slæber op og ned af trappen til loftet, herligt når der sker noget. Der gøres rent og plantes nyt i krukker og potter. Det er en dejlig tid, hvor haven og alle rummene forandrer udtryk.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er utrolig sjovt og forfriskende at få plantet til, at få rokeret rundt, og bruge tingene på nye måder, I love it:-)))
      Ja det er en skøn tid, og kan høre du får mængder af trappemotion:-) så herligt, og sjovere end et motionscenter.
      God dag til dig fra mig.

      Slet
  6. Kære Anette, hvad du hænger på din dør er op til dig og om vi andre kan lide er vores problem, det der kommer fra dit hjerte er smukt, så følg du bare dit hjerte:-). Du har fået lavet et rigtig godt indgangsparti, det hele klæder hinanden :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margit!
      Ja det har du ret i, så det fortsætter jeg med;-)
      Tak for at fortælle, her er det ganske nyt at have så meget tone i tone, og sjovt at opdage det er udfordrende på en god måde, gad vide om det giver mening....
      kærlige hilsner fra Anette

      Slet
  7. De store stativer giver effekt af store søjler ved indgangen til dit hus. Meget flot. God weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for:-) og mange tak også en god weekend til dig Maria!

      Slet
  8. Hej Anette.Du er bare god til at se mulighederne i alt hvad du får fingre i.
    Flotte stativer som jo kan pyntes på rigtig mange måder.
    Og synes da ikke rigtig du har vist dit drivhus?.
    Her har den stået på vinduespudsning både ude og inde.................dejlige at få det gjort.
    Rigtig god weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Tak skal du have. Ja de er super fede de stativer, tror der skal plantes lobelia i toppen, sådanne har jeg ikke haft før: Drivhuset er vist, dog ikke så ofte, måske det er på tide med et indlæg om det, ellers kan du se det her: http://anettesflora.blogspot.dk/2014/07/hngte-lg-drivhusglder-og-skyggeaktivitet.html
      Skønt med sådan en gang vinduespudsning, det hele stråler lidt mere:-)
      1000 tak også en rigtig god søndag til dig!
      Kram fra Anette

      Slet
  9. Det ser godt ud, Anette! - og smuk husfarve I har.
    KH Lisbet

    SvarSlet
  10. Lækre stativer. Kan godt forstå de er sjove "at lege med"!

    SvarSlet
  11. Hej Anette, det ser Sørme godt ud...de der stativer er da ligesom købt til at stå der. Du er altså noget så dygtig til at finde på og dekorere. Ihhh hvor jeg glæder mig til at møde dig.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda!
      Ja sjovt som de passer der, troede at de ville virke alt for store, og at det ville udelukke krukkerne, men vupti så blev jeg selv godt tilfreds med løsningen. Og det er utrolig gensidig Linda, har ikke fået svaret på det med rosen, tak for tilbudet om at kigge på hvor den skal klippes, den venter med at blive klippet til du kommer:-)
      Hilsner fra Anette,

      Slet
  12. Hvor ser det dejligt og indbydende ud - det er skønt at rokere lidt rundt og få nye oplevelser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi, sidder og smiler har lige lagt en kommentar på dit lækre fad med forår! 1000 tak! Ja du har ret det er utrolig dejligt at opleve og bruge tingene på en anden måde, det "inspirerer" underligt nok også en selv.

      Slet