fredag den 3. april 2015

Mest på grund af lyset til morgen

Vågnede tidligt, som vanligt, nogle morgener er bare bedre end andre, også selvom solen ikke er stået op:-)
Og da solen stod op, skabte det den mest fantastiske stemning, med nærmest magisk lys. Dagens indlæg er blevet til på baggrund af det.

Jeg er vild med bambus, og den måde solen flimre igennem på, og lyden der frembringes af vinden. Men den skal tæmmes, den skyder skud op gennem højen den står ved.


glæder mig til hækken gror op



I dag har jeg haft utrolig hyggeligt besøg af Linda og hendes charmerende lille Alma, vi drak kaffen i drivhuset, du finder Lindas blog her  Tror vi kunne have knævret endnu, hvis ikke det var fordi de skulle videre, 1000 tak for besøget:-)  øv jeg glemte at tage billeder, havde lovet datteren et af Alma
I år er året hvor jeg kan se de løg jeg har sat, og jeg overraskes over at opdage hvor de skyder op, for kunne slet ikke huske at jeg havde plantet narcisser alle de steder.
Jo morgenen gjorde at jeg fandt selv trillebøren idyllerisk, ved at stå der hvor den blev efterladt dagen før. 
Det blå reb og den lille forhøjning er anledning til lidt funderinger, for har endnu ikke besluttet om jeg skal køre jorden fra bålpladsen op til bunken for at lave en høj, kan ikke helt se hvordan det vil virke i sammenhængen, men det er første stop i et lige stræk, og kommer til at være et blikfang, (fra to forskellige ruter), efter det går man gennem åbningen i buksbomhækken og kommer til bålpladsen, som vil komme til at kunne ses med en krans af hvid(rød) kornel omkring. Kan du se det for dig? Eller har du en mening, så er den meget velkommen!

et af mine ynglings kik

birketræ med birkehjerte

løg i vildnisset, nogle er allerede delt


Med gode påskehilsner
Anette


28 kommentarer:

  1. Sikke et lys ! Åh hvor er det smukt :) Og rimfrosten, så fint- tak fordi vi måtte komme med rundt i din dejlige have :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var altså helt igennem fantastisk, noget tyder på at det gentager sig igen i dag. En fornøjelse du ville med på turen:-))

      Slet
  2. Kære Anette
    Dejligt at høre om dine oplevelser med lyset.
    Sådan en morgen er jo guld vejr....
    Skønne omgivelser du har!
    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære JetteMajken!
      Man kan blive helt betaget af at sidde og kigge på hvordan det hele toner frem, pludselig er det umuligt at sidde stille, ja sådanne morgener er vidunderlige.
      Kram fra Anette

      Slet
  3. Hello I'am Chris !

    I suggest you to publicize your blog by registering on the "directory international blogspot"
    The "directory" is 19 million visits, 193 Country in the World! and more than 18,000 blogs. Come join us, registration is free, we only ask that you follow our blog
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging
    ****************
    Thank you for following my blog - it is greatly appreciated! :o)
    i followed your blog, please follow back

    SvarSlet
  4. Hvor er det smukke billeder, Anette - du har fanget det magiske lys så fint med kameraet! Smukt også at se rimfrosten på en primula.
    Ønsker dig en rigtig god påske!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for de fine ord Gitte! Ønsker også dig en rigtig god påske:-)

      Slet
  5. Virkelig fine billeder. Lyset sådan en morgen er noget af det bedste at tage billeder i.

    Rigtig god påske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja det har du ret i og fornøjelsen bliver bare en del større:-) Også en rigtig god påske til jer!
      Hilsner fra Anette

      Slet
  6. Ja, hold da op. Sikke nogle billeder. Fantastisk stemning. Rigtig god påske, Anette!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Lisbet:-) også en rigtig god påske til dig og dine kære!

      Slet
  7. Sikke en smuk morgen, du har virkelig fanget den magiske stemning. Kender godt det med overraskelser, når de nysatte løg dukker op :-) Hukommelse som en si, men bliver altid så glad for at jeg fik sat nye om efteråret.
    Påskehilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altså utroligt og dejligt overraskende med den hukommelse, det lyder jo til med din erfaring at det står på år efter år, for tænkte at næste år må jeg da kunne huske;-))
      God påske til jer i Vemb!

      Slet
  8. Sikke et fantastisk morgenlys! Og du er så god til at fotografere stemning!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Nana, jeg er glad for at høre at stemningen når ud over skærmen:-)

      Slet
  9. Skønne morgenbilleder. Jeg kan næsten mærke friskheden og det fine lys :-)

    SvarSlet
  10. Hej Anette

    "Der er så dejligt ude på landet". På flere blogs har jeg bemærket, at blogejerne virkelig påskønner at bo på landet i smukke omgivelser, og det er vidunderligt.

    Har du lavet en haveplan, hvor stier, bede osv. er tegnet ind? Med så stor en have kan det være en god idé. Når det er sagt må jeg indrømme, at jeg selv fik lavet en plan i min meget lille have, for jeg var træt af hele tiden at dumme mig, men jeg endte alligevel med at smide planen ud, for mine ønsker ændrede sig. Dvs. at min have er opstået ved knopskydning. Med andre ord: Den ene idé har ført den anden idé med sig. Det vil jeg dog ikke anbefale med en så stor have som jeres :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nette!
      Hyggeligt du kigger forbi her:-) Ja til at den omkringliggende natur værdsættes højt, føler også, meget, at det er en væsentlig del af haven, og for eget vedkommende var det min have før jeg selv begyndte.
      Og haveplan er der overvejet, eller måske rettere en skitse men skal lige have et pengetræ til at slå rod her først, ved godt det er en udtalelse med mange aspekter i. Men har også luret hvem jeg gerne vil have til at lave en skitse hvis det bliver aktuelt;-)
      Da jeg skulle lidt mere i gang med det område du ser noget af her, fandt jeg papir og blyant frem, for det kunne ikke lige gennemskues med fantasien alene, og det hjælper faktisk forbavsende godt, noget gik i alle tilfælde op for mig.
      Morsomt at læse hvordan din have er blevet til, smiler:-)))
      Hilsner fra Anette

      Slet
  11. Åh, nogle skønne billeder. Det må være et fantastisk kick at starte dagen ved at suge naturen ind på den måde.
    Jeg må nyde det på mine vilkår her, uden udsigt over vidder og hvor lydene fra en travl verden uden for haven altid minder mig om, at jeg ikke bor på landet:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er utrolig dejligt, jeg ved også jeg høre til på landet, efter at have boet byen. Dog skal det siges at vi også har en, i hverdagene trafikeret vej lige uden for, og har plantet stedsegrønt til at tage lidt af lyden, men naturen og haven sluger også meget af larmen. Du har sådan en skøn have, det er gode vilkår til nydelse:-)

      Slet
  12. Sikke skønne billeder.... Ja der har været nogle fantastisk flotte morgener med rim og høj sol...
    Jeg er ikke så gos til at få skrevet kommentar rundt omkring - men følger med i din have planer....
    Der er jo ikke så langt ud til dig, då mon ikke jeg kigger ud i løbet af sommeren....
    Knus Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne!
      Tak, ja og sådanne morgener er lige til at blive ekstra glad af, og i dag igen tyder på en mere af slagsen:-)
      Jeg kigger også selv med på din og flere andres blogge dagligt, og nyder det, men formår heller at lægge en kommentar hver gang, Tak fordi du kigger med, det ville være hyggeligt at hilse på dig, jeg vil også gerne se din butik, men har åben når du har.
      Vi ses en dag
      Kram fra Anette

      Slet
  13. Hej Anette.Ja !!! så er jeg hjemme igen fra en lille tur til min søster i Horsens.
    Og hvor er det bare smukke billeder du viser fra din have.
    Tror også som Nette at med så stor en have ville jeg også lave en haveplan.
    Du kan da selv lave en....................det gør jeg da selv om det er en almindelig parcelhushave jeg har,
    Dejligt med besøg at Linda........................håber også at komme forbi en dag.
    Fortsat god påske til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej jette!
      Hvor herligt med en påsketur, og dejligt at se sin familie.
      Tak skal du have! Og jeg tegner, det har jeg været nød til at øve mig i, og det hjælper stort på det samlede overblik. Kan fortælle at der bliver lavet et højbed på det omtalte område, og det bliver rektangulært, det meste andet består af lige linjer i det område , og alle beplantninger vil bløde det firkantede op. Det er sært at det altid på en sær måde hjælper mig at lufte ideerne.
      Ja det var herligt med besøg af Linda, og kommer du forbi en dag vil det glæde mig meget:-))
      1000 tak også fortsat rigtig god påske til dig!
      kram fra Anette

      Slet
  14. Hej Jette, tak for et dejligt besøg i din have og din butik og dit drivhus :o) Og 1000 tak for kage til din datter. Du må fortælle hende at det var min skyld du ikke fik taget billeder, jeg snakkede hele tiden og holdt dig i sving med alle mine spr.
    Du har godt nok den smukkeste udsigt og din have er så flot. Du behøver ikke en haveplan, det har du selv klaret på den allerfineste vis. Og jeg er så vild med dit drivhus..jeg fik slet ikke taget et billede af det udefra. Det må jeg huske næste gang. Og så kan det være din datter er hjemme så hun kan hilse på Almamusen.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
  15. Undskyld Anette, skulle der jo stå...:o)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda!
      Ok siger bare til Ida at det er din skyld så;-) Velbekomme det er så dejligt at kunne dele kager, i går bagte hun glutenfri boller og lavede proteinis, bollerne skal man lige vende sig til, ikke dårlige bare anderledes.
      Har vist hende Alma på din blog, hun har en svaghed for specielt hvide hunde, vores gamle var en hvid samojede<3

      1000 tak for de flotte ord, dem tager jeg til mig. Endnu engang det var fornøjeligt at have besøg af jer, og tror det er mig der står for bagværket næste gang for da er Ida flyttet, et lille snøft fra mig, men det er selvfølgeligt også glædeligt.
      Kram fra Anette

      Slet