mandag den 27. april 2015

Skønne syn der gør så glad

Må han nu også det, han må i alle tilfælde sidde i netop den stol, men gør det aldrig, da han finder pladsen for trang, elegant er han ikke, men meget sød. Men må han sidde på ryglænet, det spørgsmål stillede jeg mig selv, han fik lov, for at se hans interesse for hvad der foregik uden for vinduet smeltede hjertet og smilet brød frem. Den stakkels hund vidste slet ikke hvad den skøre kat havde gang i

Rajah havde lige startet sin første løbetid, og snakkede uafbrudt, lettere irriterende, hun virkede nærmest syg, gad ikke engang løbe når hunden var i nærheden, fint så gad han heller ikke jage hende. Her sidder hun i træet og brillere med sin enorme balance, leger med sin hale rundt om grenene.


 Og i går kom egern igen, hvis du kigger godt efter kan du se ham i foderhuset. Vi har ikke set dem i mere end et halvt år, så glæden var stor da vi så den lege i træerne bag, og endnu større da "han " begyndte at spise solsikkerne, og jeg kunne åbne havedøren og nærme mig, for at få et billede:-)
hvor bringer det smilet frem her, "han" har hvid mave

Og udenfor mit køkkenvindue står også de 3 hver især 2 meter lange kummer, fyldt med tulipaner, jeg har sagt det før men siger det igen, det er første gang med tulipaner og absolut ikke sidste, jeg er så betaget af synet og oplevelsen. At farverne ikke er som forventet gør ikke noget, for næste sæson supplere jeg bare med nogle flere gule og orange.
Smilende hilsner
Anette




21 kommentarer:

  1. Kære Anette
    Skøn hund du har- og fine sprøde tulipaner- kan man forlange mere...

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære JetteMajken!
      Tak skal du have, både hund og tulipaner er dejlige oplevelser.....:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  2. Hej Anette.Skønne billeder af alle dine dyr.....................der er nok at holde styr på.
    Og dine højbede ser bare godt ud med alle de dejlige tulipaner...........dem
    bliver man let afhængie af.
    Jeg talte lige mine tulipaner i dag.................og kom frem til omkring 400 stk.
    Der forsvinder jo nogle hvert år.
    Rigtig skøn aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Tak skal du have, hunden er hegnet inde så ham er der styr på:-) men katten er det anderledes;-)
      Tror allerede jeg er afhængig af tulipaner, og den rødlige af dem dufter helt fantastisk, vidste slet ikke at de kunne sprede sådan en glæde:-) du er da vist afhængig med alle dem du har;-)
      1000 tak og en rigtig skøn tirsdag til dig!
      Kram fra Anette

      Slet
  3. Skønne dyr, dem kan vi ikke undvære, de bringer smilet frem mange gange. Kan godt forstå at hunden fristes og undres :-). Vores hund hygger sig også med vores duer, den tuller rundt iblandt dem og de er ligeglade :-). Med hensyn til tulipaner, så bliver man afhængig, tro mig og farverne er rigtig fine, men at det er en fejlleverance, ja du har jo læst mit indlæg, så....... ;-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej vi kan da ikke undvære de dyr. Så hyggeligt at hund og duer kan sammen, når man tænker på at hunden var der først. Når vi er hos naboen er vores hund mere interesseret i hønsene end legekammeraten, men han æder dem dog ikke, nøjes med at snuse godt igennem;-) Kan allerede nu sige at tulipaner vanedannende, så tror dig;-) Her skulle de have vist sig i røde gule og orange, der er lidt i både orange og gult, men de røde kan jeg ikke se. Ja, man kan blive overrasket.

      Slet
  4. Egernet er vel endnu mere udpræget sin egen end katten. Sjovt så forskelligt forholdet mellem hund og kat kan være. Nogle hader hianden, og andre er de bedste venner. Dine tulipaner er på et flot punkt i udviklingen. Når først de er helst sprunget ud, går det alt for stærkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de tanker har jeg også gjort mig, men også at sønnen en gang havde en tamrotte, og af sind minder den meget om den kat vi har nu:-) Katten vil jagtes når hun er normal, hun gør alt for at få hunden til at rende efter, vi kan ikke helt greje deres forhold, for de er også set ligge sammen, og det var nok det romantiske billede vi havde på nethinden fra starten af.

      Slet
  5. Hvor ser din hund sød ud, kan godt forstå den fik lov til at se ud på verden :-)
    Sjovt med egernet, og tulipanerne er jo skønne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var ikke til at stå for:-) det var så dejligt at egernet kom tilbage, det har været savnet. Ja tulipaner er skønne og den "rødlige eller hvad farve det nu er, den dufter helt igennem fantastisk:-)

      Slet
  6. Skønne billeder. Alle sammen. Jeg fik også smil på læben. Af synet af både hund og kat ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du ha Nette:-) og hvor herligt:-))

      Slet
  7. Ej, hvor hyggeligt med egern i haven :D Flotte billeder af dine tulipaner, de er en yndling her, så kan godt forstå du er betaget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er rigtig hyggeligt og de er sjove at kigge på:-D tak skal du ha, ja og det føles som meget sanselig luksus og rigdom!

      Slet
  8. Nåå, hvor er han kær ham Santa, det er da uroligt han kan balancere der på stoleryggen :o) han er jo ikke nogen lille hund. Og Missen den er vist værd at holde øje med når den sådan laver mærkelige lyde og bevægelser.
    Da jeg var barn havde vi mange egern, de er altså noget så kære. Jeg husker min mormor lagde valnødder ud til dem.
    Tulipanerne er skønne og med røde og orange bliver det totalt Kenzo farvet. Man bliver virkelig afhængig. Mange af mine er ikke kommet i år, så til efteråret skal der bestilles stort ind hos blomsterverdenen.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. <3 ja, og du har ret i at det er utroligt af ham at kunne balancere, vi har aldrig kunnet få ham til at gå på en bred planke, men selvfølgelig støtter han op af væggen her;-) Din mormor lyder som en rigtig dyreven! Vi har lige plantet to hassel nødde træer, håber de giver afkast til os alle;-p
      Ærgerligt når tulipanerne ikke kommer, måske man skal regne med lidt spil når de lægges;-))), en af mine kummer er heller ikke så fyldte, og ved jeg satte lige mange løg i hver.
      Krammer og god dag fra Anette

      Slet
  9. Anette , your tulips are beautiful and the colors are very strong, fantastic. You have a very lovable dog, and kitek is amazing. I look forward to continue the relationship with the spring garden. All the best to you.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Monika!
      Thank you for your lovely comment! I love the colors, and the powerful of them gives me great pleasure, and mixing them is fun.
      Thanks, all the best to you too
      Anette

      PS fun to practice :-)

      Slet
    2. PS fun to practice English:-)

      Slet
  10. Pragtfuld hund. Han må være ret svær at sige NEJ til :-) Nå - vores hund har nu også sin egen sofa - men ryglænet er altså kattens, siger den. Egernets hvide bryst viser det frem, når det skal skræmme rivaler. 'Se hvor stor og faaarlig jeg er'. Sådan stillede et lille egern sig op foran min mand en dag i haven - vi var færdige af grin :-) Det er nu så dejligt med dyr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha, sikke et farligt egern i har, det syn gad jeg godt have set:-) Ja de dyr er skønne, og slet ikke til at undvære!

      Slet