tirsdag den 5. maj 2015

Nyt i butikken, passion, og en lille blomst

Var på marked i søndags, og fik lidt nye varer med hjem, ikke alle er sat ind på salgsdelen endnu, det kommer. Jeg har officielt ikke åbent om søndagen, med det hænder ofte, og sådan var det da jeg kom hjem fra markedet i søndags, måtte altså åbne for at vise de nye ting:-)
Jeg mødte en herlig og nylig pensioneret tømmer, med gul sikkerhedshjelm, han snekerede forskellige ting i genbrugstræ, jeg var begejstret, og købte vaskebænken du kan se her, den er fremstillet af træ fra et hus 1930erne, yderligere kom de to taburetter af rigtige træer også med mig hjem.
For en måned siden mødte jeg en pensioneret smed, han har lavet to jernkurve til mig, den ene er at se på billederne, yderligere har jeg bestilt de mest fantastiske fuglefodrehuse på stativer, også i jern, jeg viser dem så snart jeg får dem hjem.
Kender du det, når noget bare giver genklang og passer perfekt ind i den stemning du gerne vil udtrykke? sådan har jeg det med mange af de ting jeg fik med mig hjem i søndags, og ville så gerne eje dem selv, have dem i min have, men vil også så gerne præsentere dem for kunderne, og sælge dem videre, butikken er jo mit barn og den er under stadig udvikling.
Jeg er vild med at møde sådanne mennesker der ikke kan lade være, og begynder at arbejde på en anden kreativ måde, jeg nyder at lytte til den glæde de har ved de ting de laver, og se deres smil.
Og denne nillekerod er ikke helt ny længere, men du milde jeg beundre den, hver gang jeg går ind af døren.
:-) Hilsner fra Anette

23 kommentarer:

  1. Hej Anette Det er så skønt at komme hjem en sådan en omgang skatte. Den der vandkande er da helt vidunderlig. Har også beundret dine tidligere indlæg med tulipaner. Sikke dejlige farver du har. ;-) . Hav en dejlig dag. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina!
      Ja det er rigtig dejligt, og nogle gange er det langt bedre end andre at rende på marked, vandkanden er et af de skønne fund fra den dag:-) Dejligt at høre du har kigget med, tulipanerne var slet ikke de farver jeg troede jeg havde købt, men de har vundet vores hjerter, og det var slet ikke svært;-)
      1000 tal også en dejlig dag til dig!
      :-) fra Anette

      Slet
  2. Vidunderlig farve på den Nelikkerod. Skønne sager du fik skaffet til huse- at kende en smed og en tømrer må virke være en gave ! Så fantastiske de ting de skaber til dig og dine heldige kunder:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er slet ikke til at stå for.
      Håber virkelig at jeg møder tømren igen, som leger med det han har her og nu, han kom fra Nordjylland, og er normalt ikke på vores kanter, men det var så inspirerende at se hans ting, købe lidt af dem og snakke med ham. Du kan tro at jeg skatter det højt at møde sådanne mennesker, og det føles som et privilegie at kunne præsentere deres ting her:-)

      Slet
  3. Hej Søde Anette
    Tænk at der dumper sådan et par gode gamle håndværkere ned i din turban. Hvor er det fantastiske ting de laver, dem glæder jeg mig til at se nærmere på :o)
    Jeg ville slet ikke kunne sælge det :o)) Øhh det der badekar i zink, det må jeg vist hellere lige få målene på :o) og prisen.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej også søde dig:-)
      Ja det er da fantastisk, bliver så glad af det. Hi hi, kan godt forstå du ikke ville kunne sælge det, det ville jeg heller ikke hvis jeg ikke havde valgt at have en lille butik, det er sådan en fornøjelse at vise tingene:-) og jeg har dem jo i hænderne;-)
      Badekaret er 174 cm i længden, og koster 1200,- der er et men ved det, for der er et lille hul, det lapper min mand i eftermiddag, du ved han er blikkenslager, så det er ikke noget problem.
      Krammer tilbage fra Anette

      Slet
    2. Kim fandt 4 meget små huller i karret, de er tinloddet, kan sende dig billede hvis......men det er nu tæt:-)

      Slet
  4. Hej Anette
    Du har gang i mange ting, og du hygger dig med det, det er dejligt at læse om og følge med i.
    Nellikeroden er flot, fin farve - mine er tæt på udspring, men du kom først.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Det er så dejligt at have fundet det der giver genklang i mig overordnet set, og så dejligt at du har lyst til at følge med i det, tak!
      Hæ hæ, min nillekerod er lidt en snyder, for den stod i blomst for 1 måned siden hvor den kom med mig hjem;-)
      Hilsen fra Anette

      Slet
  5. Skønne ting du har fundet og jeg har vist sagt det før...jeg ville aldrig kunne skaffe mig af med det igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi, ja det har du sagt, og kan godt forstå dig. Jeg forsøger jo at gøre det til min levevej. Jeg nyder at have det mellem hænderne en stund, og siger pænt tak for besøget når tingene rejser igen:-) men selvfølgelig bliver der også noget til det private hen ad vejen.

      Slet
  6. Den vaskebænk er da bare for lækker! Og skamlerne - og... sikke mange dejlige ting, du har skaffet til butikken. Øv, at der så langt op til dig! Jeg gad godt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikk og;-) dejligt at kunne friste, nyder i alle tilfælde selv at blive fristet;-)

      Slet
  7. Det er lækre ting du viser. Især taburetten er skøn. Synd der er så lang på til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Gitte! Er også ret vild med taburettens look, den er utrolig jordnær, med masser af stemning:-)

      Slet
  8. Hej Anette.Det er da skønne ting du har skaffet dig til din butik.Som min søster skriver så er det ærgerligt at der er så langt til dig..................er bare vild med din vaskebænk.
    Man kan bestemt godt mærke din passion for alle de dejlige gamle ting.
    Og det nyder vi alle her på bloggen.Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Tak skal du have, det er altid sådan en fornøjelse at finde de gamle sager, dejligt det kan mærkes at jeg kan lide hvad jeg laver:-) Ja vi har noget af et stykke vej mellem hinanden, men dejligt at vi så kan mødes og kigge rundt på nettet.
      1000 tak for dine gode ord, og en rigtig dejlig dag til dig.
      Kram fra Anette

      PS vaskebænken kunne jeg jo heller ikke stå for, den passer ind så mange steder:-)

      Slet
  9. Uhhh. ... ja nu er sæsonen startet for markeder og lopperier..... Det er vi vist mange der er vilde med.... en svaghed for gamle ting der har en historie... Noget sælger jeg igen og andet nænner jeg ikke at skille mig af med... eller jeg må ihvertilfælde lige eje det lidt !!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Yesss, det er skønt, og der var utroligt mange mennesker, og næsten alle stade pladser var fyldt op.
      Det er en dejlig mulighed lige at kunne prøve tingene af i hjemmet, det skaber også sådan et godt flow, når man nu nyder at rokere rundt;-)

      Slet
  10. Det er dejligt at der stadig findes håndværker som kan deres kram, jeg har også bestilt noget ved vores lokale smed :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det har du ret i:-) kender mange gode håndværkere, de mangler bare tiden(kroner i kassen). Men der sker tit et eller andet når de pensioneres, de kender jo materialerne ud og ind, og har mere tid til at arbejde på en anderledes måde, det er så spændende!
      Spændende hvad du får kreeret:-)

      Slet
  11. Anette, lovely place, beautiful flowers.
    Greetings.

    SvarSlet
  12. Thank you very much Monika:-)))
    Grettings and hug from Anette

    SvarSlet