søndag den 17. maj 2015

Randers regnskov, en gave:-)

Vores dejlige datter Ida<3 havde arrangeret en overraskelse ud af huset til mig, i anledning af mors-dag, det var godt nok ikke på selve dagen, men i onsdags hvor vi begge havde fri. Jeg anede ikke hvad vi skulle, læs NYSGERRIG, havde nok været en del omkring det at det måtte være noget med mad, for vi begge elsker mad, og oplevelser med mad. Vi drog afsted ved 10.30 tiden og jeg undrede mig over den vej vi kørte, anede absolut ingenting, hun overraskede virkeligt:-)))
Jeg har lyst til at dele min gave og noget af oplevelsen i form af billeder med jer, du milde det er svært at udvælge og begrænse sig for har ca 200 brugbare billeder. Linsen duggede konstant:-)


Ida


tror jeg er forelsket i "havfruen";-)






nok se og komme helt tæt på dyrene, men ikke røre








vi hørte et spændende foredrag om slanger, men midt i foredraget ville en lille dreng vide hvor gammel en fugleedderkop kunne blive:-)





jomfrufødsler er noget flere dyr kan, og denne får kun hanner ud af en sådan fødsel....





Der er et stort udeareal med "naturlige lege-spise og sidde pladser" samt dyr, Randers Regnskovs hjemmeside finder du HER
Det regnede meget af tiden så vi var ikke så meget ude, havde ikke lige taget tøj på til det. Minigrisene under kommer fra Rita, Blomstertøsens have, du han finde hendes blog HER, og et par indlæg fra mit første besøg hos hende HER og HER.
Endnu engang 10000 10000 tak til Ida for en fantastisk dag og gave i regnskoven. Kan jo selvsagt anbefale dig at tage turen, om du har været der tidligere eller ej, oplevelsen er anderledes hver gang;-)
Hilsner og rigtig god søndag fra Anette

20 kommentarer:

  1. Wow! Det er helt vidunderlige billeder, Anette - du inspirerer virkelig til at tage en tur i Randers Regnskov. Sikke en spændende dag, I har haft.
    God søndag også til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte:-) Det er i alle tilfælde et utrolig skønt sted, som varmt kan anbefales! Mange tak og en rigtig god tirsdag til dig, her skinner solen fra en skyfri himmel:-)

      Slet
  2. Hej Anette, hvilken fantastisk gave :o) jeg var i der for første gang sidste år sammen med mit barnebarn og det var virkelig en kæmpe oplevelse som jeg gerne gør igen :o))
    Jeg husker de frække aber der var lige ved at kravle ned i tasken med et smil :o))
    Rigtig dejligt at se dine billeder og opleve det hele igen.
    God søndag.
    Kram Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda!
      Er vild med at få sådan en gave:-) ja de aber de var godt nok frække og meget fristende at røre ved. Ham den underlige sorthvide han nægtede at kigge på Ida, når hun kiggede på ham, men hver gang hun vendte hovedet gloede han;-))) så morsomt.
      Rigtig god tirsdag til dig.
      Kram fra Anette

      Slet
  3. Anette,
    thank you very much for sharing.
    Wonderful photos!
    Have a nice day.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks:-)
      Nice day to you too Monika!

      Slet
  4. Ja det er et skønt sted og de små grise på det sidste billede må så være mine børnebørn, for det ligner ikke dem de købte af mig. Jeg så et indlæg fra en dyrlæge på FB sidste år, som viste at en af 'mine børn' havde fået unger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor hyggeligt med børnebørn ved regnskoven, tog flere billeder af de små grise, måske en af de andre kan have været en af dine... de er så utroligt søde hver og en:-)

      Slet
  5. Kære Anette
    Hvor skønt med sådan en oplevelse.
    Superskønne billeder - fisk i vandet- vidunderligt at se på- sikke farver og former!

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære JetteMajken!
      Ja det var utroligt dejligt og lige hvad vi trængte til:-) Tak ja det er spændende/fascinerende at se det liv der er i vandet, men ret svært at tage billeder af uden at få sig selv med, eller fladtrykte næser;-)
      Kram fra Anette

      Slet
  6. Hej Anette.Sikke da en masse dejlige billeder fra Randers regnskov.....................og en superdejlig morsdags gave fra din søde datter.Det er da noget mere spændende end den sædvanlige buket blomster.
    Flotte billeder....................og rigtig god aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Ja og tak det er et fantastisk sted. Er ikke så forvent med morsdagsgaver, så ville være glad,overrasket og rørt uanset hvad hun diskede op med, hi hi bare ikke vasketøj;-))
      10000 tak og en rigtig dejlig tirsdag til dig, kram fra Anette

      Slet
  7. Det ser rigtig hyggeligt og spændende ud, det er mange år siden jeg har været der, tror jeg snart skal afsted igen. Dejligt med gode overraskelser og da ikke mindst, når det kommer fra din datter, kan godt forstå at I havde en god dag :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er dejligt med overraskelser, og morsomt at jeg ikke kunne gætte det, for det var ikke mange dage siden at jeg havde sagt at vi må altså snart i Regnskoven, her var det nemlig også nogle år siden:-)
      God dag Margit!

      Slet
  8. Kære Anette Hvilken vidunderlig gave! Tak for at du delte alle de dejlige billeder med os. Det ser ud til at have været en skøn oplevelse for jer begge. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den var helt igennem vidunderlig Tina, og tak fordi du ville kigge med. Fremover bliver vores ture nok anderledes for hun flytter hjemmefra til den 1/6, meget spændende for hende og os andre, men det giver godt nok en stor klump i halsen, selvom det er prøvet før. Ved ikke hvorfor det lige skulle ud nu men det fylder lidt;-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
    2. Det er svært for enhver mor, tænk at lige pludselig er tiden gået og hvor er den blevet af? Man skal til at være mor på en anden måde. Kun naturligligt, at du har det sådan. Flytter hun langt væk? Kh Tina

      Slet
    3. Hun har været flyttet hjemmefra før, sidst boede hun i kbh, det er nu to år siden. Denne gang flytter hun heldigvis kun til Århus, men et eller andet sted ved jeg at det nu er en "rigtig" flytning hjemmefra, snøft og glæde på samme tid. Men hvor er det godt formuleret Tina, det er nemlig en helt ny måde at være mor på, det havde jeg slet ikke tænkt. Tak for at spørge.
      Kærlig hilsen og god dag fra Anette

      Slet
  9. Sødt af din datter, sådan at give dig en hyggetur ud af huset :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var rigtig sødt af hende:-)

      Slet