lørdag den 27. juni 2015

En blandet buket med blomsterglæder


Tidligere når vi skulle i byen rendte jeg rundt nede i engene for at plukke ind til en værtinde buket, det var også hyggeligt, men krævede mere planlægning. Og nu kan jeg bare gå ud og finde det hele i haven, det er ren luksus, ren velvære og nydelse, jeg kan endda plukke til flere buketter uden det ses, og jeg er vild med det.



Jakobsstigen kom til haven sidste år, det ser ud til den allerede har sået sig selv, den hvide ved siden af har jeg arvet for nogle år siden, nogen der ved hvad den hedder? stænglerne er nøgne, og bladene sidder ved jorden og danner et tæt tæppe.



Min første fingerbøl, jeg plukkede frø i engen og smed dem ud i det område her, jeg er vild med at have den i haven.

Her er det en ny rose i haven, Cardinal de Richelieu, den havde det ikke helt optimalt og var sat ned i pris. Tror den bliver flot her sammen med bla bregnen, det gav i alle tilfælde en god følelse at plante dem sammen.
vi kan snart plukke de første ærter, og har fået forsmag ved at spise nye skud:-P


De tre billeder over er gangen ned til drivhuset og køkkenhave, noget af det er sået i år, og andet har selvsået sig fra sidste år, hækken bag er en aronia. Havde faktisk plantet lavendel hele vejen ned langs flisegangen og op af hækken, men det passede slet ikke sammen, så lavendel har holdt flyttedag.
gloire de dijon, ville ønske duften kunne komme ud gennem skærmen
Det er sjovt at lege med blomster og have, tidligere når jeg lavede buketter afsluttede jeg altid med blade, i år føler jeg slet ikke for det.

Med ønsket om en god weekend
Blomstrende hilsner Anette

14 kommentarer:

  1. En skøn buket du har lavet der af havens egne blomster. Dejlige og flotte billeder du viser. Nød også rundturen i Bruuns have under.
    God dag til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lonni!
      1000 tak, også dejligt du var med på turen til Bruuns have:-)
      Også en rigtig god dag til dig!
      kram fra Anette

      Slet
  2. Så dejlige billeder du viser, og buketten er bare så flot. Din have er fortryllende - det er den rene Aladdins Hule af herligheder!
    Ha' en rigtig god weekend, kram.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for de flotte ord Gitte:-) også en rigtig god weekend til dig, kram:-)

      Slet
  3. Hej Anette
    Wow for en flot buket. Den må da have vagt glæde hos modtageren, det er tydeligt at se du bare kan det der med blomster. Din have må være helt forandret, siden jeg var der med alle de skønheder der er kommet op.
    Digitalis er ikke til at undvære i haven, de er så smukke med deres høje spir og så er de så rare at selv så sig :o)
    Hvor er Glorie altså flot, jeg glæder mig meget til mine kommer lidt op i højden og begynder at blomstre så man kan indsnuse den lækre duft.
    Nu må du have en rigtig dejlig weekend.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda!
      1000 tak, og du kan tro den vakte glæde hos min svigerinde, som også er blevet ramt af haveglæderne, mon det ligger til de 49 årige;-) Ja haven er nærmest eksplosivt forandret siden du var her, og bliver ved med det, mon ikke mange genkender det, glæder mig meget til de forskellige buske vokser op, for at se hvor meget plads der så er;-)
      Også en dejlig weekend til dig:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  4. Sikken fantastisk midsommer buket, Anette! Et overflod af dejlige blomster, du kan skære nu, skønt :) Rigtig god søndag, kram Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose!
      Tak sal du have:-) ja det er dejligt at kunne plukke løs, så dejligt at jeg såede lidt mere i går;-) men du kender....:-) 5 af de røde havemelder har overlevet med sikkerhed, de er plantet mellem solsikkerne, fik lige trangen til at fortælle det:-)
      Også rigtig god søndag til dig
      Kram fra Anette

      Slet
  5. Hej Anette.Skønne-skønne billeder fra din have...................og sikke en vidunderlig buket.
    Digitalis er da slet ikke til at undvære i vores haver.
    Flotte ærter du har....................elsker også at spise mine om morgenen når jeg går min runde i haven.
    Rigtig god søndag til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Det er så dejligt at kunne dele sine blomster og billede glæder på bloggen. Mange tak:-) Tror gerne at digitalis er svære at undvære i haverne, jeg har kigget meget på jeres og de tilføre noget skønt med deres høje spir. Er ret imponeret over ærterne i år, sikke frodighed, det er dejligt at kunne spise noget af haven, hi hi fik lige sådan et morsomt billede;-) det er skønt med sådanne rutiner....
      Tak også en rigtig god søndag til dig!
      Kram fra Anette

      Slet
  6. Du kan altså binde en buket, Anette! Hvor er den smuk!!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Nana! Og hvor blev jeg glad for at se du er på bloggen igen:-))

      Slet
  7. Anette
    En vidunderlig buket af farverige blomster. Ved synet bliver glade dag. Smukt blomstrede fra dig blomster, salvie, rose ... Søde billeder, så meget farve i dem. Bedste ønsker.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for din dejlige kommentar Monika:-)

      Slet