tirsdag den 23. juni 2015

En tur i Bruuns have i Vridsted

I søndags tog jeg på tur til Bruuns have i Vridsted, et besøg jeg havde glædet mig meget til, efter jeg for mere end et år siden blev helt forgabt i Margits blomsterum, en aladinshule, krydret med alt det bedste hvis du spørger mig, og farverne så krydrede at man næsten får lyst til at smage.
Jeg har summet lidt siden i søndags omkring hvordan jeg vil dele oplevelsen, for havde mest af alt lyst til at vise det hele, altså mere end 200 billeder, for der var så mange skønne kig, og mange elementer der spillede, vil sige at det ikke bare er en have, men en oplevelse for kreative sjæle, naturelskere, med mere.
 Kærlighedsstien er midt i den "vilde natur", hvor der også kommer forskellige overraskelser, dem har jeg valgt ikke at tage med, du må besøge haven for at opleve;-)

Velkomsten til Bruuns oase

 Spændende med formerne og farverne, de giver en legende og jordforbindende effekt midt i alt rallet, kugleformerne går igen mange steder, på flere måder, og forbinder det hele.


 Og da jeg sad der helt nede ved jorden for at tage billeder kom hunden, en fin lille dame:-)

sikke et syn

et kik ud gennem blomstrerummets vindue, i vinduet


Krukkehaven, et selvstændigt uderum, et sted hvor der leges og hygges


Fik snakket en del med både Margit og Lean, det var utrolig dejligt at møde dem, og et fantastisk og rigtig hyggeligt værtspar. Lean ville vide om der var noget jeg absolut ikke kunne leve uden, det kom lidt bag på mig, for jeg ser ikke så meget på den enkelte genstand eller plante, oplever mere stemning og helheder.
Måske er det kendetegnende ved at jeg stadig er i anlæggelsen af egen have, om end de store træk er ved at være på plads. Jeg har selv lavet brudte hækstykker rundt omkring, som skaber rum, men da de ikke er højere end en meter, er det svært at forestille sig helt hvordan det helt bliver at gå rundt der. Deres have består også af mange rum, hvor man kan vælge at gå forskellige steder hen, og det er yderst spændende.

Er vild med Margits sans for farver og sammensætninger, for mig rummer den enorm styrke, det virker robust og tydeligt, råt og feminint. Hun maler også  spændende og lækre billeder.





lækre store og gamle træer


sikke en udsigt mod vest og ned over engene til karup Å



Billedet over viser en natursti ned til Karup å, og der gik jeg ned, det er ren lise for sjælen at gå sådanne steder, fuglene sang og helt nede ved åen kunne man høre vandet, der var en del strøm i åen netop der, herlig lyd
her er jeg på vej tilbage til civilisationen

og der er også rigtig meget sødme rundt omkring





så smukt

Total lækkert, det er første gang jeg har set en stenmur der kommer til sin ret, og som også ser skøn ud, bemærk også lige de fede krukker;-)
fede krukker alle steder;-)



Denne har jeg set afbilledet mange gange, også den er som resten af haven/stedet langt flottere i virkeligheden. I søndags var det deres sidste åbenhavedag inden jul. Du finder Bruuns have HER.
1000 tak til Margit og Lean for jeres gæstfrihed, og lyst til at dele jeres skønne sted med os.
Med begejstrede hilsner
Anette

20 kommentarer:

  1. Wow, det var dog et vidunderligt sted, Anette!!! Jeg må prøve at lave en tur til Vridsted - ville ønske det lå lidt nærmere ved Liseleje, hvor jeg bor :)
    Tak fordi du deler oplevelsen og dine smukke billeder med os herude! Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte!
      Ja det er da helt vidunderligt:-) og kender godt den der med at se noget visuelt smukt/spændende på Sjælland også få lyst til at opleve det i virkeligheden, det kræver noget planlægning.
      kram fra Anette

      Slet
  2. Tusind tak for turen, Anette. Hvor ser haven spændende ud.
    Kan godt forstå, at du er begejstret :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Lone, og hvor lyder det godt:-)

      Slet
  3. Dear Anette,
    absolutely wonderful garden!!!
    You can find a lot of inspiration. I love these natural places.
    Thank you for sharing.
    Have a nice week.
    Hugs.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Monika!
      You are right:-) Thank you for following, it is a plesure.
      And a nice week to you too.
      Hugs from Anette

      Slet
  4. Dejligt du tog os med i Bruuns have, når jeg nu ikke selv når den vej omkring.
    Flotte billeder af en fin have og en flot natur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Dejligt at du ville med på denne tur:-)
      Ja haven er skøn, og mange tak.
      Hilsner fra Anette

      Slet
  5. Hej Anette.Tusinde tak for skønne billeder fra Bruuns vidunderlige have.
    Kan godt forstå at du er helt høj efter den oplevelse.
    Og planlægger også en tur derover til næste år.............for den have må jeg bare opleve.
    Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Velbekomme, det er en fornøjelse at dele dem, og dejligt du ville med, du har ret man bliver lidt høj og der er noget at fordøje. Kan godt forstå det er en have du bare må se, og husker fra tidligere at du er en god planlægger.
      Havde en rigtig hyggelig sankthans aften, manden og jeg lavede snobrød til dessert:-)
      Rigtig god dag til dig, kram fra Anette

      Slet
  6. Det er altid interessant at se haver igennem andres fotolinser, det viser haven fra andre vinkler. Det undrer mig ikke at du her fokuserer mest på de lange og brede kik (jeg føler jo at jeg kender dig gennem din blog). Udsigter om det så er over en flad græsplæne mod et træ eller bed eller om det er ud over åbne marker, det er noget jeg holder utrolig meget af. det giver ro i sjælen og her har Margit og Lean nogle smukke udsigter mod det vilde og det tæmmede. Margit har virkelig sans for detaljen og skabt mange hyggelige kroge.
    En landbohave som der vidst bliver lagt mange arbejdstimer i, men hvor er den flot!
    Vidst en dejlig dag du havde og tak fordi vi kom med:-)
    P.S. Fantastisk smuk buket du havde med til Margit <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Elsker at læse dine skriv, du er utrolig god til at formulere dig, og det med roen, det er præcist sådan det er, og man gør det helt automatisk, og nu er jeg blevet bevidst om det, herligt-tak.
      Har læst mig til at deres have er 8000 kvm, så ja den er stor. Ja det var en helt igennem skøn dag:-)
      Tak for buket-rosen, den er jeg også glad for.
      Hilsen og god dag fra Anette

      Slet
  7. Kære søde Anette, jeg er overvældende over dit indlæg og smukke ord, tak for det :-). Men som jeg sagde til dig, så kan man godt komme i tvivl om det er godt nok, når man går i det hver dag. Du er en dygtig fotograf og jeg tror at jeg lige fik et ekstra vinkel med hensyn til at tage billeder, nemlig at tage nogle flere billeder på afstand. Og forsat tusind tak for den flotte smukke dejlige buket, jeg skal helt klart have flere vilde blomster i min vilde have :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margit!
      Hvor bliver jeg bare endnu mere glad, tak for at sige det. Det var utrolig spændende og en fornøjelse at lave indlæget. Og dejligt at du fik et par ting med derfra, jeg fik også en del med fra jer,. Ungerne siger til mig at jeg kan tage gode billeder når der er gode motiver;-) Igen hvor er jeg glad for at du blev så glad for buketten, så bliver fornøjelsen ved at give større:-)
      Kærlig hilsen Anette


      Slet
  8. Hvor er det en helt igennem skøn stor have du besøgte og hvor har du fanget den godt med dit kamera :-) Den byder på mange oplevelser, helt fantastisk!
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose!
      Ja den er stor, mener den er omkring 8000 kvm, tror jeg gik der i 2 1/2 time(alene), og ved at jeg langt fra har set alt.:-)Tak, og JA til de skønne ord!
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  9. Tak for rundturen. Skønt at se hvor forskellig haverne er i lille Danmark. Haven kan vel rumme mange mennesker, uden at det føles sådan. Heldigt var det at du fik haven for dig selv. Tak fordi du delte turen.

    SvarSlet
    Svar

    1. Finder det også spændende at vi er så forskellige, og morsomt er det når vi ofte inspireret hinanden:-) havde nu ikke haven for mig selv, om end det kan se sådan ud på billederne, men du har ret den kan rumme mange, og der er da også rigtig mange siddepladser. Velbekomme Maria, og tak fordi du ville kigge med, det var en fornøjelse at dele den:-))

      Slet
  10. Dear Anette,
    what a wonderful place. Can't stop looking at your fantastic pictures. Great!
    Happy days
    Elisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Elizabeth!
      I am smiling, thank you for the beautiful comment.
      Happy days to you too:-)
      Anette

      Slet