onsdag den 23. september 2015

Rokoko Henning og status

Vi mistede vores Rajah i juni måned, og jeg troede ikke jeg skulle have kat igen, vi bor jo tæt på vejen. Men det blev alligevel anderledes for min brors kat havde fået killinger for første gang, blandt dem var der ham her som slet ikke lignede de andre 3 sort/brune, og heller ikke af sind.

Må sige jeg var solgt, for aldrig havde jeg mødt sådan en "underlig" kat før:-)
Vi fik ham i lørdags 12 uger gammel
Hvem pokker kalder sin kat Henning, hmm, ja det gør min mand og vores søn. Da vi skulle kigge til killingerne for en uges tid siden, var vi slet ikke enige om det navn, men jeg har et blødt punkt, faktisk, ret så mange;-) for da vi stod der blandt kattene sidste søndag, trak min mand et navneskilt op af lommen hvorpå der stod Henning, altså jeg blev overrasket og rørt, for min mand plejer slet ikke at gøre den slags. For at forlige mig med navnet til katten, tjekkede jeg navnebetydninger, og Henning betyder fredsstifter, eller lille Johannes:-)
Rokoko stammer fra vores Santa, det var hans kælenavn fra kendelen pgu af de kraftige og tykt pelsede ben, og Henning har sådan nogle små tykke ben som Santa, så nu hedder han Rokoko Henning. Vi tror at hund og kat kommer til at komme godt ud af det med hinanden.
Godt nok er han en killing med et lidt anderledes sind, men alligevel har han væltet planter, og er smuttet i toilettet, men kom selv op;-) 
han har plads på skænken i arbejdsrummet, da der er fred fra hund også hvad angå mad


her lyttes og studeres da Santa gør
Og til noget helt andet, status på markedet i søndags, som var utrolig hyggeligt. Der var kaffe/the vindruer og småkager i gårdspladsen, og det meste af dagen blev der snakket og hygget, pladserne var næsten aldrig tomme, det gik over al forventning. Aldrig har der været så mange her på en dag, og aldrig har jeg solgt så meget på en dag, yderligere ligger der en del bestillinger på efterårs kranse, da jeg fik næsten udsolgt. 
Jeg kan konstatere at de flyers og andet reklame der har gjort for markedet ikke lige umiddelbart har haft effekt, da de fleste fortalte at nu havde de kørt forbi så mange gange, og nu skulle det altså være, yderligere var her også en del af de faste kunder, herligt! Men det var altså sjovt at alle havde valgt den samme dag at komme på:-)
Vores datter og min mor var her det meste af dagen, og det var en stor hjælp, 1000 1000 tak, også til Ida for at tage sig lidt ekstra af den lille nye beboer.

Med hilsner
Anette

25 kommentarer:

  1. Åh, hvor han han fin - tillykke med lille Rokoko Henning :-) Jeg kan slet ikke stå for katte, og vi har selv to.
    Det er vel nok dejligt, at det var en succes med dit marked i søndags! Jeg ville så gerne ha' taget en tur forbi din butik. Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte, jeg kan godt forstå dig:-) Ja det var dejligt, må sige jeg var lidt bombet ovenpå det, men på en god måde. Det er jeg glad for at høre, Kram

      Slet
  2. Tillykke med den lille fyr, han er kær:-)
    Det er dejligt at høre at markedet blev en succes og skønt at du fik solgt en masse og bestillinger tillige med.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak:-) Det var en super dag, og i dag skal der bindes bestillinger. God dag til dig:-)

      Slet
  3. Hvor er han skøn og sikken et navn den lille herre har fået.
    Dejligt at dit marked gik så godt og dejligt med bestillinger. Jeg regner også så småt med at starte op med kranse inden ret længe...det kribler i fingrene efter at binde kranse igen.
    Kram og god dag fra Rita

    SvarSlet
    Svar
    1. han er lidt lækker, begge vores voksne børn er også faldet for ham, og navnet begynder at ligge bedre i munden på Ida og jeg;-) Det er dejligt at starte lidt op med kranse igen, kunne mærke jeg lige skulle komme i humør til det, men nu hjælper det på det, i går blev der samlet bog og agern:-)
      Også en god dag til dig, kram fra Anette

      Slet
  4. Hej Anette
    Jeg er ikke så meget til katte, men han ser nu sød ud, alle babyer er jo dejlige :) Min søn og svigerdatter har to katte, de husker altid at slå sædet ned på toilettet :)
    Det glæder mig, at du fik så mange besøgende i søndags, nu får du nok løbende en del flere, for nu kender de dig jol.
    Kram Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Katte er også lidt anderledes, men man sover godt på sofaen med sådan en på maven;-) Ja det toiletsæde det må visse prs lære at slå ned;-) Dejligt du glædes med mig, tak for det, og mon ikke du har ret i det sidste...
      Kram Anette

      Slet
  5. Hej søde Anette. Super hyggeligt med dit loppemarked i søndags og vejret var fantastisk til det :) Hvor er jeres lille killing da bare så kær og helt uimodståelig :) Du ved jeg jo elsker katte og nyder at se skønne billeder af Rokoko Henning skønt navn og med god betydning:) Glæder mig til når jeg engang kommer på besøg igen at få lov at se ham:) De klæder virkelig hinanden dine dejlige dyr :) Knus Susanne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Susanne!
      Ej altså hvor en overraskelse du kom med kommentar her, bliver helt glad, det betyder jo det lykkedes, tommel op for det:-) Ja vi var heldige med vejret og tusinde tak for besøget og din skønne kommentar, glæder mig til at vise ham frem for dig:-)
      Rigtig god ferie!
      Kram fra Anette

      Slet
  6. Åh, hvor er han skøn, ham Henning! Han ligner faktisk min Pelle en del :-) Til lykke med ham!! Og til lykke med et godt marked!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan altså kun holde med dig Nana:-) da jeg lagde billederne op tænkte jeg også at han mindede lidt om din Pelle. 1000 tak for tillykker:-)

      Slet
  7. Hej Anette.Sikke da en lille charmetrold du har fået dig..........................kan desværre ikke selv tåle katte.
    Og sikke da et navn han har fået.
    .Men hvor er jeg glad på dine vegne over at din markedsdag gik så godt.
    Og godt salg og nye bestillinger er da ikke så tosset.
    Dejligt at du havde god hjælp af familien.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Ja han charmere gør han<3 og ja navnet, til den kat, er et kapitel for sig, men dejligt at min mand også har glædet sig på hans måde, for så blir jeg også glad;-)
      Hvor er jeg glad for at høre det, TAK! Alt i alt en succes, og noget der minder om tør jeg godt begive mig ud i igen.
      Ja familien er guld værd, nyder samværet.
      1000 tak og en skøn aften til dig!
      Kram fra Anette

      Slet
  8. Hej søde Anette :) Ja der er meget at lære og jeg tager lidt af gangen :) Men nu lykkedes det idag at give en kommentar :) Gjorde også mig glad for du fortjener virkelig ros :) Jo tak bliver dejligt med en god afslappende ferie og få ladet batterierne lidt op igen :) Jeg glæder mig til at besøge dig igen og se lille Rokoko Henning og søde Santa :) Det altid en fornøjelse at komme på besøg hos dig :) Jeg er rigtig glad for den fine efterårs krans jeg købte og bliver altid så dejligt inspireret efter at have været hos dig :) Mange glade solskins hilsener Susanne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Susanne:-)
      Kan godt forstå du tager lidt af gangen, så er det også lettere at huske, eller sådan har jeg det, men det er altid dejligt når man knækker en "nød" man har bøvlet med.
      Er utrolig glad for rosen, og øver mig i at tage den til mig:-) Det er altid utrolig dejligt og hyggeligt at have besøg af dig, og hvor er jeg glad for at du finder inspiration, det er altid skønt.
      Kan desværre ikke sende andet end visuelle solskindshilsner lige nu, for det regner- men glade hilsner kan jeg:-) Kram fra Anette

      Slet
  9. Hvor fint at markedet gik så godt! Og Nååååh en sød killing med kloge øjne. Er det en speciel race med den fine pels? Hilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var godt:-) Moren er en køn og almindelig gårdkat, men den flotteste rødbrune skinnende pels, faderen kendes ikke, men der er en mistanke om at det er naboens skovkat (måske blanding, da de er set sammen:-) Finder også de killingeøjne meget kloge, når man kigger på ham er det som at se ind i en gammel kats øjne/ansigt, en vældig speciel oplevelse.
      Hilsner tilbage fra Anette

      Slet
  10. Tillykke med den lille ny, hvor er han sød! Hvilket fantastisk navn. Hvor er det skønt at høre, at så mange kom forbi til dit marked. Hvor ville jeg gerne have været der og set alle dine smukke ting og dine skønne blomster. Men det er jo ikke utænkeligt, at jeg pludselig kommer til Jylland. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Tina, og navnet bliver også bedre og bedre, må tilstå jeg begynder at kunne lide det, og det begynder også at passe til ham. Min bror havde døbt ham guffe gavtyv, og vores hund tror guffe er noget med godbidder, den duer altså ikke;-)
      Hvor lyder det godt, og du er meget velkommen.
      Knus Anette

      Slet
  11. Kære Anette. Hvor er han skøn. Jeg ville også have været fuldstændig solgt, Så er der kommet leben i huset med sådan en lille en. Men pyt han er jo ikke til at stå for, og at der væltes planter og hvad der ellers sker, er jo kun på en periode.
    Er rigtig glad for at høre at du have en rigtig god dag i søndags. Jeg overvejede kraftigt søndag morgen om jeg skulle køre et smut op til dig, men energien var ikke stor. Men jeg kommer en dag tro mig :-)
    Kh
    kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten!
      Tænk dig han spandt da han efter køreturen kom i mine arme, sådanne dyrebørn smelter hjerter, og kan høre du også er blød om hjertet med dem:-) Ja rodet og div er en del af det, mine planter var lige kommet til at se pæne ud igen, så nu starter vi forfra, men nogle erfaringer rigere, også kan det kan jo være ham her ikke vil æde/flænse bladene;-)
      Øj det var en længere tur du overvejede, kan godt forstå det kræver lidt ekstra energi, altså jeg bliver helt glad ved at du overvejede. Hvor lyder det godt glæder mig til at hilse på dig en dag, og selvfølgelig er der kaffe på kanden:-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  12. Kære Anette
    Ja, Rokoko Henning er helt uimodståelig ! Jeg skulle heller ikke have kat lige foreløbig da jeg mistede min store stribede Tigger men så blev en veninde ved at friste med Honey som jeg har nu ;) Er der mon lidt skovkat i ham pga den flotte pels? I øvrigt havde min bror en kat ved navn fru Larsen og min nevø en hund der hed Flemming, så jeg kender godt det med sjove navne.
    Hvor var det dejligt at du havde en forrygende og velbesøgt søndag :)
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Rose!
      Det er lidt sjovt med de navne, for der lægges noget i dem. Godt du også blev fristet igen, for hvor er det skønt med dyr! man glemmer det bare lidt når man lige har mistet.
      Tror der er skovkat i ham, for moren er set med en der ligner, tror også det er der hans sind stammer fra, det er så markant anderledes end hans søskende, og vores sidste kat.
      Ja:-)))
      Kærlig hilsen og rigtig god dag fra Anette

      Slet
  13. So luck to come across your excellent blog. Your blog brings me a great deal of fun.

    SvarSlet