lørdag den 24. oktober 2015

De simple stjernestunder og leg


Der gang i stjernerne, de skal bruges til pynt og selvfølgelig salg i butikken. Det er nærmest blevet en tradition at pynte op med dem, det kan det vel godt kaldes når det er treide sæson jeg går ind i, med selve binderiet. Før jeg fik min lille rigtige butik, hang stjernerne i træerne. Men nu hænger de i den overdækkede del af butikken, som jeg snart har haft i et år:-)

Jeg binder så mange jeg kan nå og har lyst til, det er hårdt for fingrene, da jeg binder dem meget stramt, med sort glødet vindseltråd, da de skal holde til vind og vejr. Min murer veninde mente jeg kunne bruge en sækkebinder for at skåne, specielt fingrene, men det bliver alligevel en tand for besværligt.

Jeg bruger snebær grene, 6 lige lange stykker i alt, de bindes sammen tre stk af gangen så der dannes to trekanter, disse bindes derefter sammen så de danner en stjerne.
Jeg sætter de to trekanter ind i hinanden, men man kan også bare ligge dem ovenpå hinanden.
Hvorfor nu ligge stjernerne op på græsset( kan du forøvrigt se at jeg har forsøgt at lave en spiral;-) jo jeg er blevet inspireret af ting jeg har set på instagram, ikke at jeg har set stjerner i græsset, men jeg har set folk lege med blomster, blade og ting og sager, på en helt anden og meget barnlig måde, og det har føltes forfriskende, og meget meget inspirerende at kigge den slags billeder.
Konklusion på det jeg lavede i græsset, det har absolut ingen formål, win win;-) det er yderst fordybende, det er uvant, det er sjovt, det inspirerer og føles forfriskende. Og tænk dig hunden lod dem være, om end han overvejede, han har det med at stjæle mine bedste grene eller handsker;-)
Rigtig god weekend
Hilsner fra Anette 



26 kommentarer:

  1. Også en god weekend til dig. Dejligt med lidt stjernedrys. Flot farve de Snebærgrene har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:-) Ja de er faktisk rigtig gode de grene, og vi har dem jo i mængder;-) De andre år har jeg også lavet dem med mirabelle og kirsebærgrene, de er ret så lækre i farverne!

      Slet
  2. Det er fine stjerner, tak for undervisningen, så kan man jo selv prøve en kold og mørk vinterdag, men det er ikke endnu :)
    Kram og god weekend

    Jo jeg kunne godt se spiralen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Lisbeth, og velbekomme, dejligt at man kunne forstå opskriften.
      Hi hi spændende om du får opleve mørke og kolde vinterdage i år;-)
      Hvor dejligt.
      Mange tak kram tilbage fra Anette

      Slet
  3. Det er fine stjerner :-) Dem må jeg prøve at gøre efter, for jeg har i hvert fald snebærgrene nok!
    God weekend!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Ja de er villige de snebær, og de har flere farver på grenene alt efter alder. Rigtig god fornøjelse. 1000 tak Nana!

      Slet
  4. De er meget dekorative - god idé! Kunne man ikke også bruge rød kornel? Det ville da være smukt her til jul.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og ganske simple, vil tro man kan bruge alle grene, men de skal ikke være for bløde, da tråden vil mase dem, er lidt i tvivl om kornellen er det. Jeg savner at have rød kornel her, de grene er så flotte og som du siger meget dekorative:-)

      Slet
  5. De er rigtig fine :)
    Læste også lige tilbage i nogle af dine forrige indlæg, da jeg er lidt bagefter.... Så flot en krans, du viser og tak for vejledningen i hvordan du laver dem. Jeg er selv håbløs til sådanne ting, men får bestemt lyst når man får vist og fortalt hvordan.
    Billederne i forrige indlæg er skønne, og jeg siger som flere andre, at det er et rigtigt fint egetræ, tænk at du holder det så flot med beskæring. Selv er jeg vild med hjortetaktræ, men vi har det ikke i vores nuværende have.
    Efteråret er bare en smuk tid, og i år har jeg nydt det ligeså meget som de andre år - man kan da ikke andet end være glad når man ser de skønne efterårsfarver.
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla!
      Tak skal du have, kender godt det der med ikke altid at være helt opdateret rundt omkring, det kræver lidt tid, også at skrive, men dejligt med en kommentar af og til.
      Herligt hvis du kan få lysten til sådanne ting, den anden dag sagde sønnen at jeg skulle vise processen, men det må jeg lade andre om, og hvis det giver mening det jeg skriver så ja:-)
      Jeg er nød til at holde egen, den sætter meter lange nye skud ud, sådan lidt tilfældigt, og det ser mildest talt lidt underligt ud.
      Og det har du ret i for de farver gløder om kap med flammerne i brændeovnen, det er en vidunderlig årstid.
      Mange tak og en rigtig god weekend til dig:-)

      Slet
  6. De er så fine! Har aldrig tænkt på at bruge snebærgrene, men selvfølgelig. Og, ved at bruge forskellige grene får man forskellige farver og udtryk. Tak for den kreative inspiration :-)

    /Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Birgitte:-) Jeg kom på snebærerne, da vi selv har mængder af dem og jeg binder rigtig mange stjerner, grenene er lige og jeg har erfaret at det er det kunderne oftest vælger, selvom jeg syntes at det er charmerende med lidt grene der ikke er helt regelrette. Det er en spændende måde at studere de forskellige træers grene-farver og udtryk på, selv kommer jeg lidt dybere ind i tingene ved at arbejde sådan med det.

      Slet
  7. Så fint et stjernedrys :o) jo man kan da saftens se det er en spiral :o) og tak for en fin vejledning. Det vil jeg prøve, måske med en enkelt i dag :o)
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak:-D og hvor lyder det godt. Velbekomme, og rigtig god fornøjelse med stjernen, måske den skal hænge over en af Almas kurve;-)
      Kram kram fra Anette

      Slet
  8. Det ser fantastisk flot ud med stjernespiraler.
    Rigtig god weekend.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Anette, det var rigtigt sjovt at lege med "tingene" på den måde, noget jeg får lyst til at prøve mere af.
      Tak også en rigtig god weekend til dig:-))

      Slet
  9. Sikke en stor produktion af de fine stjerner - jeg har ofte lavet dem i mange størrelser - men jeg har aldrig brugt snebærgrene, det må jeg vist prøve - jeg har også så rigeligt af dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og der kommer flere til, elsker stjerner og hjerter! Det ser rigtig godt ud når stjernerne er i forskellige størrelser:-) rart at finde anvendelse for de villige snebær, det kunne være de blev ekstra skattede;-)

      Slet
  10. Hej Anette.Smukke stjerner du har lavet...........................det må jeg da prøve.Men har godt nok ikke nogen snebær.men andre grene kan vel bruges.
    Kan godt tænke mig at det er hårdt for fingrene med alle dem du laver.
    Jeg skal i gang med et par kranse i blød enebær..................har et stort træ.
    Og så må jeg se hvad jeg kan pynte dem med.
    Lige nu skinner solen og håber den gør det samme hos dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      1000 tak skal du have, og du har ret, man kan da sagtens bruge andre grene. God fornøjelse når den tid kommer til et par stjerner. Åhh blød ene er så lækkert at binde med, og flot i farven. Jeg har ikke alverden med stedsegrønne planter endnu, men det kommer når jeg ved hvor og hvad jeg skal plante, har lyst til at plante lidt af hvert, men tror nok det bliver enkelte gengangere.
      Her skinner solen med jævne mellemrum, for pludseligt at styrt regne, men der er ikke koldt.
      Ha en dejlig dag kram fra Anette

      Slet
  11. Dejlige, flotte og enkle stjerner er utrolige flotte. De kan kun komme til at pynte der hvor de kommer hen.
    Jeg tror at jeg vil se om jeg kan få lavet nogen, du beskriver jo så fint hvordan, til mine små træer
    God mandag til dig
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten!
      1000 tak, syntes også selv de er enkelte og flotte, og meget hyggelige at hænge også ude i træerne:-) Selv elsker jeg den slags pynt der kan ses uden at råbe- Og dog for et par år siden lavede datteren og jeg utrolig mange stjerner af forskellige typer grene, og i forskellige størrelser, vi hængte dem op i samlet flok i stuen som en stjerne himmel, det var vældig sjovt også at være sammen om projektet. Det var også lidt stort da vi ikke plejer at pynte så meget op;-)
      Kærlig hilsen
      Anette

      Slet
  12. Kjempefine stjerner!
    Herlig med kreativ aktivitet:)
    Skal snart sette igang selv..gleder meg:)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak:-) skønt at kunne få afløb for nogle af alle de ideer, glæder mig som sagt til at se hvad du får lavet:-)

      Slet
  13. Kære Anette Dejlige stjerner, de kan da ikke andet end at varsle god karma. Kan forstille mig at de ser fantastiske ud ophængt i træerne. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina!
      God karma er dejligt, og det er dine ord også:-) 1000 tak!
      Kærlig hilsen Anette

      Slet