tirsdag den 3. november 2015

Bare fordi

...det er dejligt at komme hjemmefra, at besøge datteren tage på tur i Århus, og spise på Lindas.
Turen gik bla til den gamle by og selvsagt botanisk have, dog har vi drivhusene tilgode til næste gang vi skal være turister sammen, noget vi glæder os til:-)
Det er så dejligt og en helt anderledes oplevelse af at gå i de civiliserede grønne omgivelser, i forhold til vores nabo skov, som både er eng, mose skov og krat.
Der er en storhed der giver et sus i kroppen, og jeg imponeres over hvor mange år sådan et område har været undervejs, og stadig er.
Jo jeg kender en taknemmelighed, og ærbødighed ved at kunne være i byen og samtidig få opleve naturen, med al dens frodighed.

Jeg fik ikke taget mange billeder i den gamle by, det blev til et par fjollebilleder også disse.
Der er et imponerende arbejde bag byen. Var så heldig at jeg for ikke længe siden fik opleve noget af arbejdet bag, med dateringer og arkiveringer, der hvor frivillige håndværkere nørdede, med det gamle håndværk. Det var utrolig spændende at opleve alt det der er bag kulisserne.

Det var fint at gense byen efter mange år, der var stemning i husene, og et par medarbejdere der var med til at give en oplevelse af at være tilbage i tiden, og bragte det store smil frem, hos os begge:-)))
 
Men på gaderne var der øde, og efter min smag alt for ordentligt og velfriseret til at det kunne virke autentisk, måske vi skulle have ventet et par uger for at få julestemningen med, men det kræver fridage samtidig, og ikke altid let.
Et kig fra botanisk have mod den gamle by, kunne ikke stå for motivet:-)

Ha en rigtig god dag!






27 kommentarer:

  1. Hvor er det dog smukke billeder, Anette! Jeg vil gerne opleve både Botanisk Have og Den gamle By i Aarhus.
    Kram og dejlig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor sjovt vi har lige krydset hinanden:-) 1000 tak Gitte! Det er også utrolig dejligt at opleve.
      Også en dejlig dag til dig Kram

      Slet
  2. Tak for en dejlig tur i Botanisk have i Århus, jeg er der en gang om året til plantemarked, og da kigger jeg kun efter planter. Det er smukke billeder.
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme, og mange tak Lisbeth! Det er et godt sted at holde plantemarked, omgivelserne kan næsten ikke være smukkere. Håber en dag også at komme på det plantemarked, men mon ikke det lykkedes:-)
      Kram

      Slet
  3. very beautiful landscape and nature. I love the beautiful danish houses. wonderful pictures.
    best gerards from germany
    susa

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Suza!
      Thank you very much for the beautiful words.
      Have a nice day!
      Best regards
      Anette

      Slet
  4. At tage på udflugt med nogle man holder af, dét er bare så dejligt og energigivende - tak for meget smukke billeder, tænk hvor er der mange smukke steder i vores land :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det har du ret i Miri, og man bliver så glad:-) Er ret så vild med vores land og vil gerne se meget mere:-)

      Slet
  5. Åh, sådan en udflugt elsker jeg også! Jeg har faktisk aldrig være hverken i den botaniske have eller i den gamle by. Det er da for dårligt!
    Tak for skønne billeder, Anette!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh ja det ved jeg du gør, og det føles som ferie:-))) sidder og smiler over dine ord- det er da for dårligt;-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  6. Århus er en dejlig by - og der venter dig mange have-oplevelser når du skal besøge datteren igen. Ved ikke hvor kendt du er i byen, men du må sige til hvis du vil have inspiration til steder at besøge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Århus er skøn, kendt og kendt er nok så meget sagt, har sjældent været på udflugt der, men den del blev der lavet om på i sommers;-) oplevelsen af at trave noget af byen igennem giver en anderledes og mere nær oplevelse.
      Jeg vil huske dit tilbud, tak for det, tænk dig datteren kan også lide at kigge haver:-)

      Slet
  7. For en menneskealder siden boede jeg på kollegium 9 i Universitetsparken med udsigt ned til Botanisk Have; men i den alder går man ikke ret meget op i planter. I dag besøge jeg somme tider min bror, som bor lige oven for haven, og så skal vi en tur derned. Det er skønt at opleve træer et sted, hvor de kan udfolde sig helt frit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Universitetsparken er også rigtig hyggelig, dejligt at høre dig fortælle:-) Ja træer på den måde er utrolig imponerende og fascinerende.

      Slet
  8. Dejlige billeder Anette. Jeg har det vist lige som Lisbeth, at når vi er der til plantemarked glemmer man at kigge på alle de flotte træer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Rita! kan godt forstå både du og Lisbeth, næsen peger vel mest ned af;-)

      Slet
  9. Godaften Anette.Vidunderlige billeder fa Botanisk have.Det er bare et skønt sted.
    Vi er rigtig glade for Århus....................og har da besøgt den smukke have og den gamle by flere gange.Plantemarked har jeg også været på og mødte både Lisbeth og Ulla.
    Dejligt at du kan have så gode oplevelser med din datter.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Jette!
      Tak skal du have, glæder mig meget til at skulle ind i drivhusene, kan se de er blevet udvidet en del siden jeg var der sidst. Du har ret i at stedet er skønt, og jeg er noget imponeret over hvor gode du og manden er til at komme omkring i landet, men også udenfor grænserne. Noget jeg også går og drømmer om, men mon ikke det kommer.
      Du kan tro jeg nyder at vi kan opleve ting sammen.
      Tak og en rigtig god dag til dig:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  10. Tak for turen, det er længe siden jeg sidst var der. Rigtig dejlige stemningsfulde billeder,
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme og mange tak Anette:-) Det var også 15 år siden vi sidst oplevede de to steder.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  11. Skønne skønne billeder i dejligt vejr fra hyggetur med "barnet".....dejligt at I nyder turen sammen.
    Jeg var der for fem år siden med mine brødre og svigerinder, det var en fantastisk god dag, og vi så også drivhusene.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Ingeborg, ja de kære voksne børn:-) åhh hvor lyder det som en rigtig familiehygge dag, dejligt at høre!
      kærlig hilsen Anette

      Slet
  12. Hej Anette.
    Hvor har du sans for de smukke motiver. Det er en rigtig smuk tur, du viser os rundt på, tak for det.
    Jeg har aldrig været nogen af stederne, men det kunne da godt være, at jeg nu har fået lyst til det.
    Mange hilsner fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elaine!
      1000 tak for de flotte ord, og velbekomme en fornøjelse du havde lyst til at kigge med!
      Det er så let at få lyst til at se så mange steder når man færdes rundt på nettet, nu ved jeg ikke hvor du kommer fra.... men du milde jeg får også trang til at se og opleve så mange steder i hele vores land, ved jo nok flere at tingene går i opfyldelse på et tidspunkt.
      Dejlig dag til dig, og mange hilsner tilbage fra Anette

      Slet
  13. Great place, love to visit once in a life time..

    SvarSlet
  14. Århus er så flott!
    Nydelige bilder du deler:)
    Takk for din hilsen...og så hggelig at du kikket innom nettbutikken min:)
    Jeg har noe problemer med linken på hjemmesiden til kranser/hjerte siden.,,,håper å få orden på det snart...:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-)
      Du har sådan en lækker netbutik, og hvis jeg ikke lige havde fundet cremen der fungerer for mig ville jeg være meget fristet af at prøve det du forhandler, din begejstring smitter helt ud gennem skærmen:-) Tak for at du fortæller mig om linket, for jeg overvejede om det var noget med vores netværk, det kan nemlig godt finde på at være noget så laaannnggsooommm

      Slet