mandag den 7. marts 2016

Og jeg havde blog besøg i weekenden

I går søndag havde Tina med den lækre blog L&E blomster og jeg aftalt at hun, hendes mand Hans, og deres smukke datter Josefine skulle komme på et lille besøg her. Jeg havde bagt boller og ellers glædet mig stort til deres besøg, tænk at de kommer helt fra Kastrup og hertil, ja jeg er beæret:-)
Ikke nok med at de kom, og det var super hyggeligt! De havde også denne lækre sammenplantning med til mig, som jeg har stor trang til at dele med jer der kigger med. Farverne rent guf, jeg elsker farver-alle farver, og i tiden er det her mine favoritfarver. Og Tina kan noget særligt med farver, der får mundvandet til at løbe.
 Disse rummer dybde inderlighed og passion, og det er en god base
Og der er æg i, den lille rødlige fjerbold stjal hunden til morgen, og det var utrolig svært at få ham til at slippe igen, han er en hund efter nyt. Men som du kan se lykkedes det mig, og den er kommet pænt på plads, og nu står sammenplantningen på havebordet ved indgangen, så jeg ser den mange gange i løbet af dagen.
se lige denne yndige fugl, hvis jeg har fanget det rigtigt har Tina selv lavet den af halm og fjer, super ide.
Hvis du læser med Tina, så tusinde tak for besøget, rigtig dejligt at hilse på jer, og hils dine kære! Vil også lige sige jeg ville ønske jeg havde været mere "høflig", med den smuttede en tur midt i det hele, men håber i følte jer meget velkommen.
Her i Randers sner og sjasker det, og faktisk ikke vejr til at lukke en hund ud i. Ja selv jeg er begyndt at længtes efter mildere dage, og gerne med lidt solstrejf.
Ha en god dag
Hilsner Anette






34 kommentarer:

  1. Hello Anette,beautiful photos, nice Day four you,Patricia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hello Patricia!
      Thank you very much:-)
      A nice day to you too
      Greetings Anette

      Slet
  2. Det var da en dejlig sammenplantning, Tina er godt nok skrap til sammenplantninger, jeg fik også en, da hun var her.
    Mine bønner er blevet hørt, så her skinner solen :) det er jeg meget glad for.
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er altså super skøn:-) husker godt den flotte en du fik af Tina:-)
      Hi hi mine bønner er også hørt, men kun et par minutter af gangen, for så kommer der vand igen. Men det er da en start, tillykke med solen hos jer:-)
      Kram

      Slet
  3. Hej Anette.Det er bare så dejligt at få havebesøg f en anden blogger.
    Og Tina er bare sådan et sødt og positiv person.
    Skøn kurv du har fået med dejlige forårsblomster.
    Ikke noget forårsvej her hos os..........lidt ØV.
    Men dejlig aften til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Og det har du så meget ret i, jeg forundres de fleste gange over hvor let al samtale glider. Og det næste har du altså også ret i:O jeg nød det stort at møde Tina og hendes familie, ren positivisme:-))
      Her er der heller ikke meget forårsvejr, men alligevel er der ret mildt -når man har tøj på til det;-)
      1000 tak også en dejlig aften til dig
      Knus Anette

      Slet
  4. Gk Anette! Tenk å få en vaskebalje full av vakre blomster. Lykke. Jeg er ikke så flink med blomsternavn men ser Blandt annet disse flotte røde knappeblomstene på de to siste bildene! Vi har klippet og ryddet en skråning her hjemme denne helgen og nå har vi akkurat kjørt vekk alt hageavfallet. Takk og lov! Godt med det som er gjort :-) ønsker deg en solig og deilig uke! Klem fra Birte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er altså lykken<3 knapblomsterne du ser kalder vi bellis, og de andre røde kalder vi stedmor blomster, de er begge så lækre og tåler let frost.
      En god oprydning er godt, jeg føler det selv forfriskende. Dejligt at i har fået jeres affald væk. Vi har så meget plads at visse ting brændes af, og andet kommer på bunken med kompost.
      1000 tak, må solen også skinne hos dig:-)
      Klem fra Anette

      Slet
  5. Hvor dejligt med et haveblogbesøg. I virkeligheden burde flere af os arrangere besøg hos hinanden - det kunne være hyggeligt. JA, den er smuk - hun er da en ørn til det kreative :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig dejligt Ulla. Ja det kunne være rigtig hyggeligt, nyder det hver gang jeg har besøgt eller haft besøg af andre havebloggere, og samtalerne går lystigt:-)
      Ja hun er så:-)))

      Slet
  6. Kære Anette Tusinde tak for i går, er ked af det hele gik så hurtigt. Men jeg tænkte hellere en lyn visit end ingen. Det var så skønt at hilse på dig og se dit skønne hjem og vidunderlige Santa. Hvad mener du dog sødeste? Ikke høflig vi fik da en Royal behandling. Dejlige boller du havde bagt, Josephine snakker om dem endnu :-). Tak for alle de smukke ord, jeg rødmer helt men er oprigtig glad. Det glæder mig at du ( og Santa :-) ) synes om dekorationen. Tusinde tak for det smukke hjerte, det er hængt op idag ved mit historiske rosenbed. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina!
      Og det skal du ikke være ked af, for hvor var det godt i gjorde lyn visit, og friskt, men absolut også godt at møde jer. Og er sikker på vi mødes igen, et eller andet sted i den store have-blomster-verden:-)
      Hæ hæ, godt du ikke opdagede det, men vi har altså knage til tøj her i huset, og jeg plejer ikke at lade gæster slæbe.
      Hvert og et ord er velfortjent og ment fra min side<3 og vi er vilde med dekorationen, vil sige Santa var lidt for vild, men der skete heldigvis ikke noget;-)Den er super med den røde mur.
      Og nu bliver jeg glad, hvilken ære at få være sammen med de historiske roser, duftende dejlige, uhmmm.
      Knus Anette

      Slet
  7. Kære Anette.
    Nej hvor hyggeligt at få sådan besøg. Jeg kan forstå at det var rigtig hyggeligt og ikke mindst Santa synes godt om det.
    Hvor er det bare nogle fine farver. Jeg synes slet ikke at huske at have set den farve som violerne har, utrolig flot rødlig med et snart af lille og så sammen med Bellis som bare er så vidunderlig.
    Dejligt.
    Men jeg kan også se at Tina er utrolig dygtig inde på hendes blog til at sætte farver sammen - det er du så heldig at kunne nyde i et stykke tid.
    Jeg håber at vejret ændrer sig oppe hos dig, for vi har haft solskinsvejr det meste af eftermiddagen en skam at man så er på arbejde
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten!
      Ja det er det altså, og siger dig Santa også nød den ekstra opmærksomhed, han elsker lang de fleste:-)
      Ja det er en vidunderlig sammensætning, og selvom farverne passer tone mæssig sammen er der alligevel "kant".
      Mange tak, i går forandrede det sig ikke det store, men netop nu er solen igen ved at forsøge sig, så tror resten af dagen skal tilbringes ude i det fri:-)))
      Dejlig dag til dig
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  8. Kære Anette. Skønne farver i en fin balje. Det er da forår uden lige, at kunne gå og kigge på dagen lang. Hvor er de fine både kugle og fugl, så nænsomt sat sammen. Dejligt lad os så få noget sol og varme :-)Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Merete!
      Ja det er vidunderligt forår, og dejligt at kigge på. Den er virkelig kreativ og godt lavet den fugl af halm, også er den til og med rigtig køn.
      Ja tak til noget sol og varme, marie marie marrolle flyv op til.....:-)))
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  9. Så hyggelig med blog besøk!
    Og nydelige stemorsblomster...OG skjønne små fugler!
    Ønsker deg en riktig fin uke...her snør det også..jaja...våren kommer nok:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det hele er faktisk ret så fint og godt Inger Marie:-)))
      Ja mon ikke våren kommer, og med den, alt om sne glemt;-)
      1000 tak også en god ny uge til dig!

      Slet
  10. I really enjoyed reading your blog and seeing your pictures. I followed your blog also.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Nora!
      Welcome to my blog. I am glad to read, that you enjoy it.
      Thanks for your comment.
      Greetings Anette

      Slet
  11. Sikke dog et fantastisk besøg og sikke en smuk værtindegave. Den sprudler af forår og varme. Fantastisk smukke farver. Står så smukt til zink.
    Ynder også de smukke lyserøde farver ude i mine krukker.... når jeg når så langt!!!

    Rigtig skøn dag Anette
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja:-)))og at få blomster i værtindegave er ikke så tit, for "de fleste" siger du har eller kan jo selv, så jeg bliver altid ekstra glad;-)))
      Så fint med lyserødt....
      1000 tak, også en rigtig skøn dag til dig Charlotte.

      Slet
  12. Ja det er virkeligt dejligt med blog besøg, sikke en verden, der åbner sig for os.
    Fin sammenplantning, det er altid skønt med blomstergaver😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er så, og du har ret i at det er en skøn verden der åbner sig. Men også for dem der besøger os(af ikke blomster mennesker) oplever en forskel, og de betages, det er altså så dejligt at opleve:-)
      En have er en gave;-))))
      Og igen kan ikke andet end holde med dig Lene:-)

      Slet
  13. Hejsa Anette:) Så hyggeligt med besøg og hvor er den bare smuk sammenplantningen med de smukkeste og varme farver. Den er virkelig fint sat sammen. Hvor var det sødt tænkt da du havde besøg:) Jeg får sikkert fornøjelsen af at se den når jeg kigger ud til en lille visit:) Fortsat dejlig dag til dig. Knus Susanne <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Susanne!
      Ja det var utrolig hyggeligt, og meget betænksomt, Tina havde lavet den med tanke på mig, og ramte plet:-) Tror også den holder en godt-så den må du bare se, når vi ses. Kan næsten fornemme at du har det bedre, det bilder jeg mig i alle tilfælde ind;-)
      1000 tak og en rigtig dejlig dag til dig<3
      Knus Anette

      Slet
  14. Dejligt sådan at få foråret bragt.
    Hav en god dag!
    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du ret i Elna:-) 1000 tak også en god dag til dig fra mig!

      Slet
  15. Hejsa Anette. Hvor dejligt der er ramt plet












    Hejsa Anette. Den er rigtig smuk og dejligt den ramte plet :) Der er ikke noget skønnere end at glæde hinanden. Jo jeg hoster noget endnu , men må bare væbne mig med tålmodighed. Vi ses inden længe håber jeg:) Knus Susanne <3


    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Susanne!
      Det er dejligt at kunne glæde hinanden, vil nu også sige at den krukke med tazetter(duftende dejlige) jeg fik af dig var en stor og glad overraskelse, , de er plantet i jorden, og i krukken står nu hornvioler og lyser op på et andet havebord:-)))
      der er mange ting der kan glæde, men det ved jeg du også ved;-))
      den hoste er vist svær at slippe af med, her hostes der også, men det er nu Kim der har været hårdest ramt af influenzaen, 14 dage til nu.
      Du ved jeg altid glæder mig til at se dig, og vi skal ha kaffe:-)
      Fortsat god bedring.
      Knus Anette<3

      Slet
  16. Hejsa Anette. Det er det nemlig og meget givende:) Åh hvor dejligt at høre med tazetterne er nu også skønne og en dejlig duft de giver. Det rustikke look er kønt syntes jeg og kan sagtens se for mig den lille krukke hornvioler i. Ja det ikke sådan at slippe af med og kræfterne skal også lige komme lidt igen. Åh nej da med Kim 14 dage også lang tid. Godt han har dig omkring sig til at pusle om ham. Rigtig god bedring med Kim:) Jeg glæder mig også til at se dig og ja en dejlig varm kop kaffe i dine kønne krus altid dejligt :) Fortsat dejlig dag til dig og jo tak skal du have og i lige måde også til Kim :) Knus Susanne <3

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Susanne:-) og en rigtig dejlig dag til dig:-)
      Stort Kram Anette<3

      Slet
  17. Dejlig forårsdeko - og hvor er de små fugle dog søde. Det kribler i fingrene for at lave sådan nogen. Måske skulle vi snart se at stable et bloggerarrangement på benene? Et hvor alle os, der 'snakker' sammen på næsten daglig basis mødes og lærer hinanden af lave nogle af de små ting - alle har jo næsten deres specialer. Det kunne der komme en god hobbybog ud af. Ja - det var bare lige en ide, der voksede, mens jeg skrev - men den er måske god?
    Kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Er spændt på om du har fået udruget lidt fugle;-) det kunne være så hyggeligt at mødes et sted, Ulla er også lidt inde på det længere oppe i kommentarerne. Men er klar over at det kan blive lidt svært at samle tropperne, det kunne være sjovt at få det til at lykkedes:-)))) så kan der måske snakkes videre omkring en bog, den ide er lidt vild og sprudlende:-)
      En ting er sikkert jeg vil hjertens gerne mødes med dig og se jeres smukke sted, som et svar i et af dine indlæg hvor du inviterede.

      Slet