fredag den 9. september 2016

Så er der kasser, og en enkelt rose

Jeg har fået en pæn stor portion kasser hjem, de sælges i butikken. Jeg har i det hele taget noget, med noget, man kan putte ting i, om det er dåser vaser, glas, lysestager, kufferter eller kasser:-)
 På mit "lagerrum" opbevarer jeg de fleste af de "nye" kasser, så kommer du forbi butikken finder du blot et mindre udvalg, så spørg hvis du ønsker flere, eller at se andre udgaver.
Det er råt og godt, jeg får en ustyrlig trang til at skabe mig et helt særligt rum med de kasser. De får mig ind i et mode af vingårde, intense stemninger, lækre lagre- af syltede ting og sager, stearinlys, lammeskind og fede stole. Ja jeg drømmer også om  blomster, kranse, og sjove ting-en dag har jeg også sådan et rum, der er helt mit eget.
 I morgen er der loppe/kræmmer marked ved saltcentret i Mariager, fra kl 10. De lokale spejdere  har inviteret kræmmere og andet godtfolk til at møde op-og være med til at skabe en god stemning. Jeg håber der kommer mange:-) jeg kunne ikke modstå det tilbud, så derfor er butikken lukket i morgen Lørdag-jeg er i Mariager, som en af kræmmerne, for sidste gang i år, når det gælder marked;-)
wild rover, fra i går morges, den dufter fantastisk
Ønsker dig en GOD weekend
Med glade hilsner Anette

28 kommentarer:

  1. Hej Anette
    Ja det er flotte kasser, det kan jeg godt se, men du ved god, at det ikke lige er mig med alt sådan noget, men jeg kan sagtens se, hvorfor du er vild med dem :)
    Wild Rover er en beauty.
    Godt marked
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Ja jeg ved det ikke lige er dig, så godt du har lyst at kigge med alligevel.
      Ja det er en utrolig skøn rose, min er stadig ikke høj, den pind den står op af er en optimist pind:-) men den gror så tilgengæld i bredden.
      1000 tak:-)
      Knus Anette

      Slet
  2. Hold da op alle de skønne kasser. Jeg har vist også sagt til dig en gang at jeg skal ikke sælge den slags for jeg kan slet ikke få mig selv til at sælge det igen.
    God tur og godt salg i Mariager.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er så fede:-) ja det har du sagt-så godt du ikke skal have sådan en biks, hi hi. Men må dog indrømme at der også tit er ting jeg har svært ved at komme af med igen, og kasserne er noget af det-men håber på jeg kan finde en sending mere når disse er rejst.
      Mange tak:-))))

      Slet
  3. Kjære Anette, Kassene er innertier og jeg skulle gjerne hatt noen av dem. Jeg er sikker på at folk står i kø for å handle. Og det er akkurat det jeg ønsker ; at kundene står i kø for å få disse fantastiske skattene! Riktig god helg. Nyt. Go-klem fra Birte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Birte!
      1000 tak for de gode ønsker, tror de hjalp, for hvor var det fedt. Yderligere var der fest på havnen, det anede vi ikke noget om, før vi stod der:-))) Sikke en stemning, så herligt.
      krammer og klem, med ønsket om en flot ny uge fra Anette

      Slet
  4. Hej søde Anette, hvor er de kasser fede :o) dem fik jeg da ikke set og jeg fik heller ikke snuset rundt i forretningen.
    Rigtigt godt marked i morgen, det bliver jo fantastisk vejr.
    Kram fra Alma og mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa rosenfe:-)
      Ja de er super fede, vi skulle jo snakke, måske derfor:-) Men er sikker på Alma så dem, for det var derinde katten sov, hi hi.
      1000 tak, det var et fantastisk marked, med fest taler musik, skøn stemning, og godt salg:-)
      Krammer fra Santa og mig

      Slet
  5. Flotte kasser😀 Jeg kan også rigtig godt lide kasser, men er ikke så god til at passe dem ind i haven, men jeg prøver altid på at lure lidt på hvad andre gør og så "stjæle" lidt ideer. Jeg er for øvrigt meget glad for metalkasserne jeg fik hos dig.
    Vi havde for øvrigt besøg fra Randers i dag og de havde det sødeste vindspil med, tak for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker Lene:-) det er jeg glad for at høre, ifht til dine kasser, de er altså også fede.
      Må se om der kan blive lidt tid til at vise lidt mere med kasser og blomster, kan se Elaine har det på samme måde. Har oceaner af blog emner, men bare ikke så meget tid, dilemma;-)
      Velbekomme, og sig TAK til sønnen igen, for at komme forbi med trompettræet, det er jeg utrolig glad for, det står i en god lerkrukke.

      Slet
  6. Flotte flotte kasser Anette:)
    Du har helt ret, der er noget specielt over dem og de skaber en skøn hygge. Dem har jeg i den grad OGSÅ svært ved at stå for!
    Glæder mig til at se dit helt eget rum engang. Din hule!
    Ej hvor skønt der er loppemarked og i lokale bare stiller op og støtter den gode stemning. Det er helt fantastisk.
    Jeg var faktisk nået så langt som at sige, jeg køre nu. Lige indtil jeg kom i tanke om at Limfjords tunnellen er lukket de næste 4 døgn. Så der er kaos her.
    Kun broen forbinder os med fastlandet lige nu og der kan du så holde i kø i flere timer.......
    Så tror jeg bliver nord på......

    Rigtig fantastisk weekend
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak så meget Charlotte:-)))
      Ser kasser for mig med hvidt slidt og smukt look, og kan allerede mærke den dejlige historie du kunne skabe.....
      Glæder mig også til mit eget rum, men skal helst sælge dem, for at få råd til at købe til mig selv, det hele skal nemlig hvile i sig selv, og gerne med overskud:-))) men købte det lækreste lammeskind på markedet, nu har jeg drømt om det hver gang jeg har været afsted, og folkene der sælger dem er så skønne....måske jeg skulle skabe rummet i butikken, fik lige en lys ide;-))))
      Ærgerligt med den kø, for siger dig der var stemning, musik taler, opvisninger, sodavand pølser og kager-så meget anede jeg slet ikke der blev gjort ud af det, og som rosinen i pølseenden afsluttede de med regatta og fyrværkeri, der var jeg nu taget hjem, man er lidt mør, efter sådan en dag.
      Håber du havde en skøn weekend deroppe i nord, og at din uge må blive god!
      Knus Anette

      Slet
  7. Kære Anette.
    Lækre kasser i råt look. De er meget smukke, men jeg er heller ikke god til at få det til at se smukt ud. Prøver også at lure hvordan andre gør.
    Håber du får en dejlig dag på markedet.
    Ønsker dig en dejlig weekend.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane!
      Tak:-) jeg satsede lidt ved at købe så mange-jeg vil også se om jeg kan få lidt ekstra tid til at vise(på bloggen) hvordan de/kasser kan bruges, ifht til blomster, for egentligt skal der ikke så meget til, heller ikke i opstillinger af forskellige elementer-men ved også at tingene let kan komme til at virke rodede.....men det er sjovt at få "regnestykket" til at gå op:-)
      1000 tak, weekenden var fantastisk:-)
      Må du få en dejlig ny uge
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  8. Det er godt nok nogle lækre kasser og sikke en fed "kasse-væg" du har lavet..
    Jeg har "kun" et par flotte æblekasser, men de bliver mest brugt til at have ting i - på loftet/i skuret.. Jeg mangler simpelthen pladsen til at kunne lave "opstillinger".

    Håber du havde et godt marked.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er så:-) og tusinde tak! Selvfølgelig solgte jeg de tre nederste kasser i reolen i går, ha ha, den var ikke så gennemtænkt, så det må der rådes bod på;-)
      Det er altså så hyggeligt at kunne opbevare ting i ting der skaber en følelse, bare ved at røre.
      Ja der er fordele og ulemper ved både meget og knapt så meget plads. Sidste gård vi boede på var der 800 kvm udbygninger, nok at holde ved lige...
      Markedet var ren succes, tak:-)

      Slet
  9. Skønne kasser, men jeg hører jo også til en af dem der har en svaghed for det rustikke look ;-)
    Jeg har et par stykker stående i stuen, men det er ikke utænkeligt, der på et tidspunkt kommer flere til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg jo let forstå, det look giver så mange muligheder;-)

      Slet
  10. Det var hyggeligt og se dig i Mariager, håber du havde et godt salg :) knus Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej da så lykkedes det;-) tillykke Susanne, smiler stort:-) Det var en skøn og hyggelig overraskelse at du pludselig stod der:-) og salget var super-så jeg tog smørrebrød med hjem til aftensmaden;-) Knus Anette

      Slet
  11. Flotte kasser!
    De er så fine til så mangt:)
    Herlig å titte inn til deg Anette, jeg har vært litt slapp i sommer med blogg:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Inger Marie-ja de kan rumme mange muligheder:-) Herligt du lige kigger forbi-og genkender at det med en vis "slaphed/overskud/tid" ifht bloggeriet, der er jo også så meget andet, og nu er der godt vejr:-)))) skøn uge til dig:)

      Slet
  12. Det lyder lokkende med sådan et loppemarked,det værate er at jeg altid får et enormt behov for at eje,når jeg kommer til sådan et. Jeg er vild med dine kasser,jeg har fået samlet en del selv ,fiskekasser,frugtkasser med mere, men kasser kan man vist ikke få for mange af. Flot Rose at slutte af med. Hygge til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er morsomt at komme på marked-jeg har det på samme måde som dig og mange andre-og er depoterne propfyldte så bliver jeg hjemme og åbner butikken;-)
      Så herligt! Rosen er også lækker og dufter helt fantastisk
      Takker også hygge til dig:-)

      Slet
  13. Hejsa Anette:) Ja det godt med gode hjælpere når der er noget der driller så benyttede lige lejligheden da de var hjemme alle mine kære:) Der var en rigtig god stemning den dag i Mariager og pragtfulde omgivelser. En sød romantisk hygge by :) Dejligt at høre dit salg gik rigtig godt. Må jeg vist prøve lidt mere af









    til næste sommer med markedet på havnen:) Men er nu også hyggeligt at komme hjemme i din skønne oase og butik der emmer af hygge:) Skøn måde at slutte dagen af på med at tage noget lækkert smørrebrød med hjem smager også dejligt:) Ha en skøn solskinsdag :) Knus Susanne <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Susanne!
      Så skønt når de unge lige har tid og lyst til at hjælpe. Pludseligt er der nye færdigheder der sidder fast, og man våger at begive sig lidt længere ud eller ind i en verden af it;-)) du er skisme sej!
      Og tak for dine altid søde ord<3 Kim blev også glad da jeg kom hjem med smørrebrød. Og hvor er man brugt godt og grundigt brugt ovenpå sådan en dag, men på en god måde.
      Ha også i dag den dejligste solskinsdag, for tror solen må komme:-) knus Anette

      Slet
  14. Hejsa Anette:) Ja absolut det rigtig dejligt når de unge har tid og lyst til at hjælpe med det der kan drille lidt. De har styr på det og gode til at lære fra sig:) Tusind tak for opmuntringen skal nok blive til mere henad vejen:) Tager bare lidt længere tid før det sætter sig fast , men en dejlig følelse når det lykkedes for en:) Velbekomme for de søde ord det er virkelig velment Anette:) Du så dygtig, sød og meget kreativ og så hyggeligt at komme hjemme i din oase:) Godt du kunne glæde Kim med det lækre smørrebrød du tog med hjem fra Mariager:) Kan godt forstå du virkelig var brugt ovenpå dagen, men lige præcis på den gode måde:) Ha også en rigtig dejlig solskinsdag :) Knus Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæmpe KRAMMER for din skønne kommentar Susanne:-)))) også en dejlig solskinsdag til dig i dag<3

      Slet