mandag den 5. december 2016

Juledekorationer

Nogle gange skal man bare lade rytmen råde, og følge den. Det gjorde jeg med de to dekorationer under.
 Og jeg oplevede en sjælden ting, nemlig at være tilfreds med det jeg har lavet, når det gælder dekoer med gran i.
Under teksten er der en helt anden dekoration, og en anden måde at bruge materialerne på. Selv har jeg aldrig haft gran til at ligge og flyde i vinduet. Og frugt høre normalt til i frugtskålen, men disse tre appelsiner, som ikke smagte af noget, har tørret sig selv, og er stenhårde. Så nu kan de ligge i glassene uden at mugne
Flagermuslygten har været i butikken, nu er den i huset, og er blevet til mit fredslys-det blev antændt hos vidunderlige og kreative Charlotte med bloggen Villa Fryd. Tjek lige hendes blog hvis du ikke allerede kender den, hun har nemlig lavet en skøn og hyggelig julekalender til os

Masser af hilsner med ønsket om en god dag
Anette:-)

35 kommentarer:

  1. Hej Anette
    Det er en flot dekoration, sådan noget med gran kan jeg ikke få til at se flot ud, derfor bruger jeg det sjældent. Da jeg var barn, skulle der gran rundt om alle billederne i huset, i hvert fald hos min bedste som boede sammen med os. Altså min farmor - ikke den anden :)
    Krammer

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Jeg er også stor kritiker når det gælder egne ting- det er en skøn oplevelse at være tilfreds, med de gængse ting.
      Hæ hæ den farmor;-)
      Det samme har min mor altid gjort, og nogle dage før jul blev det hele skiftet ud til noget frisk gran.
      I år har jeg mere gran inde end ellers, det giver en skøn duft. En gammel tradition er nu taget op som noget nyt her i huset.
      Krammer

      Slet
  2. Fine juledekorationer. Dit indlæg får mig til at tænke på dengang vi tømte min fasters lejlighed, da fandt vi også sådan nogle stenhårde appelsiner.
    God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rita, her er skabt en ny dille;-)
      Sikke et fund i gjorde:-))Sært hvad der får nogle frugter til at tørre på den måde? jeg har også nogle pyntegræskar der har gjort det samme.
      1000 tak også en god dag til dig.

      Slet
  3. Meget smuk 👏🏻 . Det ER skønt at følge med flowet især når resultatet bliver så godt. Knus - se lige min konkurrence 💚

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Maria:-) Hæ hæ ja har også fulgt flow/iver, der endte ud i en rene ommere, den slags skal til.
      Tak for påmindelsen, nu er du endelig på min blogroll, med din "nye" blog. Så flotte gaver, ja du ved jeg har deltaget.
      Knus

      Slet
  4. Svar
    1. Hyggeligt med en hilsen fra dig:-) Tusinde tak!

      Slet
    2. så lidt det altid rart med hilsner fra dem der læser.

      Slet
    3. Ja det er det nemlig Anette:-))))

      Slet
  5. En deilig følelse og nok en fin dekorasjon . Gratulerer! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Birte, ja det er en dejlig følelse:-)
      Go klem til dig fra mig

      Slet
  6. Begge dekorationer er så smukke. Jeg kan godt lide at grene og gran har længder på som hænger ud over, det er jeg ikke selv god til. Din vindueskarm er hyggelig - jeg griner at din bemærkning om at lade gran ligge og flyde... :-)
    Sjovt det Lisbeth skriver ovenover om sin farmors granpynt. I mit barndomshjem stak vi en grankvist ned bag hvert billede/maleri;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange 1000 tak Lisbeth!:-) ha ha, skønt:-) jeg er altid så praktisk anlagt, det er vist derfor jeg har sagt at det flyder. Men det fungere forbavsende godt, ift når der skal gøre rent.
      Det er sjovt med grankviste ved malerierne, det har min mor også altid gjort. Her bliver den tradition overført i år, og brugt på en anden måde, tror det bliver en ny tradition. Jeg er vild med duften.

      Slet
  7. Dine dekorationer er rigtig fine. Jeg kan bedst lide den uden sløjfe, men det er jo en smags sag.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Elna. Du har ret i at det er en smagssag, den med sløjfen blev solgt først. Selv er jeg til begge dele:-)
      Hilsner og god dag fra Anette

      Slet
  8. Igen har du bare været helt fantastisk Anette. Sikke et julekort du sender til os alle. Så fantastisk smukke dekorationer som altid. Er vild med at dit gran kommer ud og dingle som vi kalder det:)
    Nej det med gran plejer heller ikke at være min stærke side. Gran i gran er jeg ikke god til at lave. Men nu får jeg pludselig lyst til at forsøge. Efter at have set dit mesterværk.
    Tusind tusind tak for dine rosende smukke ord søde Anette. Jeg er blot så glad for at kunne få lov at inspirere. Det kan jeg jo se jeg har gjort hos dig.
    Fantastisk gammel lygte med fredens lys. Du er altså fantastisk. Kan godt forstå den lampe skulle ind og have fredens flamme i sig. Det har den virkelig fortjent.
    Fantastisk dag til dig

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Charlotte!
      Tusinde tak for dine utroligt søde ord:-)))) Gran er ligesom også lidt stiv i det;-) Men fremover vil jeg elske at bruge gran i dekorationer. Også dejligt du nu har lyst til at forsøge dig.
      Hvert et ord er så velfortjent, og du har inspireret meget mere end med lampen, som jeg syntes du skulle se. De andre ting er mere i retning at jeg har fået udviddet min bevidsthed og se helt andre muligheder i specielt de gamle møbler/træting. Ellers er det altid en fornøjelse at se og opleve din kreativitet, og dykke med ind i dit univers.
      1000 tak må din dag også blive helt fantastisik
      Knus
      Anette

      Slet
  9. Det er simpelt hen den flotteste gran dekoration jeg længe har set. Elsker det lidt overdådige look, hvor det hænger lidt ud over kanten. Jeg er helt vild med gran, og gerne uden særligt meget pynt.
    Hvor er du heldig at have fået ild fra fredens flamme, og det ser smukt ud i lampen. Ja der er masser af dejlig inspiration at hente hos den kære Charlotte.
    Ønsker dig en dejlig fredfyldt dag.

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej altså tusinde vis af mange tak Lone:-)) Jeg er lidt vild med at arbejde på den måde-men havde ikke selv helt tænkt det med gran.
      Altså jeg blev så inspireret af fredens lys, og syntes at tanken er så smuk. Så kan vel passende sige at min egen indre flamme blev tændt, til at gøre noget lignende, for jeg var ikke deroppe den dag flammen kom.
      Ja det er der nemlig, jubler med dig:-)))
      Må din dag også blive skøn
      Knus Anette

      Slet
  10. Kære Anette<3
    Hvor er dine dekorationer rigtig kønne enkle og samtidigt med en overdådighed med den i den hvide skål hvor det falder ud over. Det så kønt. Din vindueskarm er bare såååå hyggelig som det står og med Flagermuslygten med fredens flamme<3 Det med appelsinerne er så god en ide i det smukke glas du har arrangeret dem i. Julestjernen står også så flot sammen med det hele. Jeg er også mest til de hvide. Det hele tager sig så godt ud du/ i har jo rammerne til virkelig og skabe hyggen med de kønneste vinduer lige som jeg elsker det og med væddeløberen på siden gør det hele sig fuldstændig fantastisk kombineret med lidt julekran det så sødt Anette.I min barndom havde vi også gran bag billederne dejlige minder<3 Må vist lige ind og kigge ved Charlotte ved Villa fryd ligesom dig virkelig dygtig og kreativ med de smukkeste ting.
    Juleknus fra Susanne og dejlig dag til dig<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne<3
      1000 1000 tak for alle de søde ord, sidder og smiler<3 Køkkenvinduet er mit bedste vindue at pynte op i. Jeg er først blevet til julestjerner de sidste par år, (har pakket for mange ind) og i år er de kommet helhjertet ind. Er også mest til de hvide i disse dage, de larmer ikke så meget sammen med alle de andre farver.
      Mon det er en gammel tradition med gran bag malerierne? men hyggeligt er det, får trang til at prøve det af, for det tror jeg aldrig jeg har gjort, sæt nu jeg kan lide det, hi hi hi
      Stort juleknus også med ønsket om en rigtig dejlig dag<3

      Slet
  11. Kæreste Anette<3
    Velbekomme:)
    Hi hi ja må du prøve er faktisk rigtig hyggeligt med gran bag malerierne.
    Jeg er lidt misundelig på dit hyggelige vindue altså på den gode måde.
    Vi bor jo i et hus fra den tid i 70 erne typisk parcelhus.
    Der er altså slet ikke den charme som i et ældre hus med "hyggelige vinduer"
    Men jeg prøver at skabe små hyggelige kroge og stilleben så godt det nu kan lykkedes :) Er total vild med din flagermuslygte så fin:) Kram Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler over det hele Susanne:-))))
      Her var også vinduer fra 70erne, de var heldigvis rådne, så vi kunne let indføre de sprossede vinduer. Men du har ret, det skal passe til husets alder.
      Jeg er sikker på at du hygger og pynter så flot op, det mærkes!
      Jeg er altså også selv vild med lygten, og utrolig glad for at jeg tog den ind. Så kan godt forstå dig:-)
      Dejligste dag til dig<3 og julekrammer

      Slet
  12. Kære Anette.
    Jeg elsker duften af gran og dine dekorationer er simpelthen det smukkeste. Så overdådige, som Lone skriver. De er vildt romantiske og lukseriøse. Som noget fra en svunden tid. Jeg ville være fast kunde hos dig, hvis der ikke var så langt.
    Hos mine forældre på Midtsjælland havde vi også en smuk grangren bag hvert maleri/billede. Jeg plejer at sætte nogle store grangrene i en kæmpe krystalvase og så hænger vi de smukkeste engle på, som Anettes mor(fru Pedersens Have) har lavet til os.
    Hvor er det skønt at kende nogle kreative mennesker.
    Man bliver simpelthen så glad, når man kommer ind på din blog.
    Jeg ønsker dig en smuk onsdag og sender mange kærlige tanker. Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Det kan jeg godt forstå:-) 1000 1000 vis af hjertet tak for de flotte ord omkring dekorationerne. Jeg var også i den "gamle hukommelse" da jeg lavede dem, og med dine ord får jeg endnu flere billeder frem på nethinden, tak!
      Det lyder som en smukt pyntet vase du har dig og en dejlig tradition. Anettes mor er meget dygtig med det meget meget fine håndværk. Men tro nu ikke jeg har set englene.
      Bliver efterhånden så nysgerrig efter at få googlet den gamle tradition med grangrenene bag billederne/malerierne. I dag skal det afprøves her:-)
      Og det gør mig så utrolig glad at jeg kan være med til at sprede glæde.
      1000 tak<3 Må din onsdag også blive god og smuk
      Kærlige hilsner og tanker fra Anette

      Slet
  13. Kæreste Anette<3
    Ja man må prøve på bedst mulig vis at få det til at passe ind i de rammer ens hus nu engang har. Jeg har bare altid holdt rigtig meget af de gamle huse og deres charme:) Men i sin tid da Nikolai var på vej var der jo et godt bud på hus her i Helsted med dejlig stor have og skal da også lige love for den blev brugt flittigt da drengene var mindre. Ja sikke en nostalgi når man lige kommer til og tænke over det. En skøn tid og kan mindes med glæde<3 Jeg kan også godt mærke at der virkelig er brug for hyggen både inde og ude det er faktisk utroligt vigtigt for mig. Jeg giver nok mig selv for meget og se til men samtidigt elsker jeg det jo også og det vigtigste er jo det er med til at gøre mig glad:) Det er på akkurat samme måde som Eliane skriver ovenover at man simpelthen bliver så glad når man kommer ind på din blog sådan har jeg det også:) Ønsker dig en rigtig dejlig dag søde kreative Anette <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Susanne<3
      Ja det har du ret i, og det lyder som usædvanlige dejlige minder der følger med og er på jeres sted<3 <3 <3

      Kender det med at det hele kan være en balancegang, men du ved.... Alligevel syntes jeg det er vigtigt at vi hygger om os selv, på den måde vi føler for, og har energi til-og oplever/har et godt fundament, at gå ud fra.
      Jeg bliver så glad for at du/i bliver glade af at kigge med<3 Og jeg bliver utrolig glad for de skønne kommentarer, 1000 1000 TAK til dig<3 og alle<3 ja føler mig taknemmelig!
      Kæmpe knus og kram til dig<3

      Slet
  14. Kære Anette.Jeg er bare SÅ vild med dine to dekorationer.........dejligt at du hele tiden kan inspirere mig.
    Må da vist lige finde nogle af mine opsatser frem.
    Grenene der hænger ned er bare så flot.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette
      Tusinde vis af tak <3 er utrolig glad for at kunne inspirere dig-kæmpe smil:-)))
      Opsatser er så velegnede sammen med høje slankere krukker/vaser/pokaler til noget der hænger, rigtig god fornøjelse.
      1000 tak må din aften også blive være god
      Knus Anette

      Slet
  15. Kære Anette<3
    Ja de kære minder er noget vi alle værdsætter højt<3
    Jeg kan ikke være mere enig i det du skriver med at gøre noget godt for sig selv det giver så meget glæde:)
    Du er en stor inspiration og glæder mig hver gang til dine skønne indlæg<3
    Stor krammer Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja så dejligt og hyggeligt:-)))Også stor krammer herfra<3

      Slet
    2. Kære Anette, Det er nogle meget, meget flotte dekorationer. Smukt med det grønne, der peger ned mod bordet. Rigtig godt nytår.

      Slet
    3. Kære Claus!
      1000 1000 tak for dine flotte ord, jeg bliver altså så GLAD:-)
      Det sjove med den stil som dekkerne er lavet i, er at det føles som endelig at have fundet sin base/fundament/hjem, det er en så absolut god følelse, der giver noget fast at arbejde udfra. For har altid tumlet med grandekorationer i alle år, også i butikkerne.
      Igen tusind tak, også et rigtig godt nytår til dig
      Kærlige hilsner Anette

      Slet
  16. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet