lørdag den 18. februar 2017

Nyindrettet

NYE FARVER-NYT LOOK i vores hjem.
Har ofte tænkt på hvor personlig jeg kan være her på bloggen. Er kommet frem til at hvis jeg skal have et forhold til det jeg skriver, må jeg også dele ud af mig selv, og bruge mig selv her og nu.
I tiden går jeg lidt dybere end ellers, så dybt egentligt, at jeg en aften var nede for at skrabe bunden. Ikke noget jeg har gået bevidst efter, men altså, her kommer det;-) er jeg overhovedet noget værd, hvad kan jeg overhovedet(kan ikke binde så meget pga af slidegigt i begge tommelled), jeg bidrager ikke med noget som helst, og jeg passer ikke ind, det gav mængder af tårer som ikke kunne holdes tilbage, og vise ord fra manden i mit liv.
Det ikke at passe ind i de bokse som samfundet eller andre sætter retningslinjer for, har altid gjort ondt i mig, og har virkelig forsøgt-
Men på kort tid skete der noget........
Og få dage efter begyndte jeg at male rummene, inkl sådanne ting som lister bordplader mm. Jeg mangler stadig dørene.
Bordpladen har fået en mørkere olie, og skabet omkring køkkenskabet er fjernet
lampen over køkkenbordet er malet, tidligere var den rød, farven på væggen er svær at få til at fremstå som den gør her irl
denne hylde skal længere ned
Santas plads, jeg har smidt hundekurven ud, han brugte den kun til opbevaring af stjålne ting;-)


tidligere havde vi spisestue her, det er i forbindelse med køkkenet

farven er svær at fange på billedet
Jeg sagde ikke det om dybet af mig i begyndelsen af indlægget for at få medlidenhed, eller nogen former for ynk. Jeg sagde det for at vise hvad det har affødt. Og at jeg er usædvanlig stolt/tilfreds, jeg har nemlig selv lavet det hele, dog har min mand udskiftet ledninger og hængt lampe op.
Yderligere har hele den samlede episode givet mig ufatteligt med styrke, og accept og mængder af ideer:-)
Med hilsner og ønsket om en rigtig god weekend
Anette





55 kommentarer:

  1. Der er sjældent noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget :-)Tårene har renset kanalerne i mere end en forstand. Du ser nu tydeligt muligheder du ikke så før.
    Super flot arbejde du har lavet, det ser så godt ud. Det er så dejligt at få malet, og med maling kommer også grundig rengøring og omrokering, så hjemmet fremstår frisk og fornyet.
    Bare bliv ved, du gør det supergodt.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har fuldstændig ret Anette:-)Og det er længe siden at så rene og klare ideer har stået så meget i kø, kan vel betegne det lidt som at komme helt hjem til sig selv.
      1000 tusinde tak
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  2. Kæreste Anette Jeg tror vi alle kender til det du har været igennem, vi have mennesker er nok noget følsomme, vel derfor man sanser haven i den grad. Jeg synes at du er noget af det mest fantastiske, altid så sød og betænksom. Så er du initiativrig og god til at dele ud af dine tanker og fantastiske univers. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste dejlige Tina
      Faktisk er det rart at vide at man ikke er alene om sådanne følelser her på bloggene. Og tror du har ret i at det kræver følsomme sjæle for at kunne sanse haven-naturen-menneskerne, eller måske at turde det...
      Det er i alle tilfælde utroligt godt at sige det højt her, og blive mødt på sådan en måde som i gør det, tak<3
      Knus Anette

      Slet
  3. Jeg skal nok holde mig fra både medlidenhed og ynk. Jeg vil blot sige, at dit hjem ser superflot ud på billederne. Jeg beundrer dig virkelig for det kæmpearbejde, du har lagt i det. Malerarbejde griber altid om sig og fører en masse andet med sig. Men glæden over veludført arbejde, når projektet er færdigt, der er gjort rent og møbler og pyntegenstande er sat på plads, er det hele værd.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Elna, smiler:-))) Og tusinde tak, syntes faktisk slet ikke billederne viser alt det jeg gerne vil vise.
      Hi hi ja det griber om sig det maleri, dørkarme døre og lister støder jo op til andre rum;-)
      Du har fuldstændig ret:-)
      Hilsner Anette

      Slet
  4. Jamen jeg kan jo slet ikke kende det. Du har da rigtig været i gang og hvor er det blevet flot. Det med ikke at føle at man passer ind i samfundets normer kender jeg kun alt for godt, men op på hesten igen for vi kan bare en helt masse mere end vi tror. Knus her fra og god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så fedt og tusinde tak Rita. jeg er simpelthen også så glad for det skabte.
      Kim sagde til mig du passer jo ind her, og du har jo aldrig passet ind-det par sætninger gav mig et boost og en forståelse uden lige. Den slags giver styrke, til at springe på igen, og endda med en anden vinkel..... Du gør det også rasendes godt Rita, og du er modig!
      Knus

      Slet
  5. Ingen medynk fra mig, for det har du slet ikke brug for, du er jo godt i gang igen. Mon ikke vi alle kender til at få den slags tanker, jeg gør i hvert fald også, desværre følger der ikke nogen raptus med i form af at pynte op og male.
    Og ved du hvad søde fru Nielsen, det er altid en fornøjelse at komme ind og se, hvad du nu har fundet på, altid et eller andet spændende, nogle gange har du hovedet lidt nedad :) men det er jo det, der gør, at vi er så mange, der holder af dig, og at du har så mange, der kommenterer hos dig.
    Knus og kram fra fru Høneballe :)
    PS og det ser supergodt ud - kan du ikke komme over til mig og male :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære søde og dejlige fru Høneballe
      Jeg sætter virkelig pris på ikke at få medynk. For jeg har heller ikke ondt af mig selv, det ligger ikke rigtigt til højrebenet.
      Uanset det kan være træls med de tanker, er det alligevel godt at høre du også kan have den slags-du går jo bare i haven eller noget andet planterelateret, kunne jeg forestille mig....
      Kæmpe knus og krammer retur til dig fra mig

      PS hi hi, sjovt som tilbuddene om malerarbejde står i kø;-)

      Slet
    2. Kære Anette
      Det tænkte jeg nok, nej det ligger ikke til dig at have ondt af dig selv, det kan jeg nu godt somme tider have af mig selv, men det må man vel også godt. Det er rigtigt, at det hjælper at gå i haven, men der kan man jo også knibe en tåre :) Jeg skriver bare ikke om det, det er jeg for privat/genert til, men jeg er sikker på, at du forstår mig, selvom jeg ikke skriver om det.
      Kæmpe krammer tilbage igen til dig.
      PS det kunne ellers være hyggelig at have dig gående her og male et par dag ;)

      Slet
    3. Kære Lisbeth
      Ja man må bestemt have ondt af sig selv, vi skal gøre det som føles bedst for os. Og at du ikke skriver om dine "ting" har jeg absolut fuld forståelse for, bloggen er også en hjælp til at fokusere på andre ting syntes jeg, de ting som giver glæde og energi.
      Og tak for at dele dit her<3
      Flere store krammer retue

      PS det ville det bestemt;-)))

      Slet
  6. Du får heller ingen medynk fra mig. Du skal bare vide, jeg sætter stor pris på din blog, hvor man så tydeligt mærker, det er et sandt og ærligt menneske, der står bag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for Mette:-) også at du kan mærke ærligheden, som for mig er meget væsentlig. Alt andet er slet ikke til at huske.
      Hilsner Anette

      Slet
  7. Hvor ser det bare helt vidunderligt ud. Der er så hyggeligt hos jer, og det nye look gør det endnu bedre. Men grundhyggen hos jer kommer fra jer og ikke fra vægfarven. Du stråler varme ud. Jeg tror faktisk ikke, der er nogen, der føler, at de altid 'passer ind'. Alle tror, at alle andre er klogere, smukkere, dygtigere og så videre, end de selv er. Det passer selvfølgelig ikke, men prøv du lige at fortælle det til dig selv på en møgdag 😄 Men tvivler man aldrig på sig selv, bliver man jo bare selvfed og får aldrig malet, vel😃
    Kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Karen
      1000 tak for dine skønne ord-jeg sætter pris på dem alle. Hi hi man kunne vel forsøge at fortælle sig selv det;-))) herlig herlig humor:-))) da jeg valgte farverne blev flugger-damen ræd, og ville at jeg skulle have en back up i form af tone i tone. Jeg blev først lidt ræd da jeg malede den bordeaux, for da den var våd var den rosa, hø hø
      Go aften
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  8. Kære Anette
    Nogle gange skal man bare meget langt ned...det kender jeg alt til....men jeg har også, som du, oplevet at få ekstra energi efter en tur i "hullet"...og sikke fint du har brugt energien.

    Jeg synes, det er dejligt når blogejere, viser andre sider af sig selv også. Det giver mig et bedre billede af dem som personer, især når jeg ikke har mødt dem.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Esther
      Ja det har du ret i... har jo også oplevet dig fortælle om din proces, hvilket jeg også sætter pris på.
      Kirsten fra Gudhjem har et godt billede på det længere nede i kommentarenerne: Nogen gange skal man ned på bunden for at kunne sætte af og komme op til overfladen igen.
      Knus

      Slet
  9. Årh, hvor ser der hyggeligt ud hjemme hos jer! Du er så kreativ, Anette! Det er da fantastisk at du kan vende en nedtur til noget så fint og fuldt at energi. Og nedturene kan man vist ikke undgå. Når man bliver ramt af dem, gælder det bare om at huske at man kommer op igen :-)
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Nana. Om du kan forestille dig hvor rart det var at få vendt det. Faktisk kom der så mange personlige ting ud af det-som en slags ny visdom. Nu må det bare huskes, men mon ikke det er en del af det...Måske derfor jeg vågede at dele, for havde en sjat sommerfugle i maven inden.
      Knus fra Anette

      Slet
  10. Herfra for du ikke ynk, næ jeg vil hellere give dig knus og kram, for du er da bestemt noget af det sødeste og mest ærlige jeg kender. Og ved du hvad, du er eddergo til at male :o) hold nu op hvor ser det forrygende ud. Glæder mig til at se det i virkeligheden.
    Jeg var ligeved at tro du havde malet en enkelt væg lysserød..nå men det er ikke endnu :o))) hi hi.
    Og så lige en hilsen fra Alma, der mener at du ikke forstår at en hund har brug for en kurv til at grave sine tyvekoster ned i. Hendes er fyldt med diverse ynglingsting og sager:o) og det kan man ikke grave lige så godt ned i et tæppe.
    Gæt hvem der der bestemmer her :O)

    De kærliste klem og et lille slik fra Alma.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så fedt,og jeg elsker gode knus og kram, 1000 tak:-))) Og tusinde tak, jeg glæder mig også meget til at vise, og at se jer igen. Har lige set at Alma er skidt igen, øv og træls og så hårdt. Jeg håber virkelig hun snart er fit for fight.
      Hi hi, jeg har nu lidt planer for en ny kasse til Santa, hils Alma og sig det, en jeg selv skal hamre sammen, inspireret af jer håndværkerpiger, men har stadig noget malerarbejde der kommer forud.
      Tak for jer, og store og kærlige klem

      Slet
  11. Nogen gange skal man ned på bunden for at kunne sætte af og komme op til overfladen igen, og en rask tudetur gør også underværker. Og hvis man ikke lige passer ind i de gængse kasser så må man lave sine egne! Godt du har en klog og kærlig mand til at trøste og hive dig i gang igen. Og dit hjem og din have oser af varme og personlighed. Glæder mig over dine smukke billeder hver gang jeg er herinde. Varme knus til dig fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      Først hjertelig velkommen til, og hvor er det hyggeligt du kigger forbi.
      Det er et fantastisk billede du bruger:Nogen gange skal man ned på bunden for at kunne sætte af og komme op til overfladen igen.
      1000 tak for dine rosende og gode kommentar.
      Ha en rigtig god dag
      Varme knus retur til dig fra mig

      Slet
  12. Tak for din åbenhed. du ved det måske ikke Anette,men du giver af dig selv i hvert et indlæg, jeg har læst. Du er et varmt menneske, som favner og inspirere og du gør min verden rig,tak for det. Fantastik det du har lavet,det er flot og inspirerende,og det er altid skønt med nye farver og hvad det så lige medføre af behov for nips med mere.Du har vel nok mange skønne planter og dekorationer i jeres hjem.Dine billeder oser af harmoni. Jeg er vild med dine hylder i køkkenet,især den med "vores" fine krus på,sjovt at jeg aldrig har tænkt på at hænge nogle krus op. Varme knus herfra med ønsket om en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Leila
      Det er simpelthen dejligt at kunne åbne op for nogle af de dybere ting, især når det bliver modtaget på den her måde, ja så bliver jeg både taknemmelig, rørt og glad. Jo jeg ved jeg giver af mig selv, men når det gælder de noget tungere/personlige ting er jeg vældig forsigtig, og egentligt lidt tvivlende om det går an. Af erfaring ved jeg at mange helst ikke vil høre den slags, eller også bliver de så bange
      Af hjertet tusinde tak for dine dejlige ord<3
      Åh ja elsker vores kopper, mine er fra 21 nov 2012;-)
      Igen tusinde tak
      Masser af varme knus og må du ha en rigtig dejlig dag

      Slet
  13. Kæreste sødeste og rareste Anette.
    Tak for du åbner dig og også viser din sårbare side. Du er så helt et menneske som jeg før har skrevet. For vi har alle de forskellige sider men har svært ved til tider at lade dem komme frem.
    Sandt at sige og som jeg skrev til dig i mit svar på bloggen. Var jeg bekymret for dig. Så meget at jeg talte med Frk. Hall om det. Kunne mærke der var noget forkert!
    Så må man da sige at vi er ret nære blog venner, når de følelser rækker så langt!

    Jeg må bare sige at alt det du har frygtet er du i mine øjne det stik modsatte af. Se hvor stærk og sej du er. Du er selv kommet op og har udrettet de mest fantastiske ting. Du har brugt din kreativitet, styrke og vilje som hjælp.
    Sikke et resultat.
    Du er noget, noget stort og for mange.

    Masser af varme knus og tanker
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. <3<3<3 Vidunderlige Charlotte du er simpelthen en gave, og du formår at sætte ord på ting. Jeg er dybt taknemmelig for at kende dig, ja skatter dit venskab og den følsomhed du udtrykker ved at kunne mærke noget ikke helt var ok, jo jeg så dit svar. Jeg bliver rørt, og stille, tænk du har snakket med Frk Hall om det.
      1000 1000 tak for dine vidunderlige ord, de sidder i min bevidsthed og virker, ja det gør alle dine ord....
      Ha den mest strålende ferie og dejligste dag
      Knus knus klem og krammer og tanker og ha det godt, og knus igen
      Anette

      Slet
  14. Kære Anette. Det ser simpelthen så flot ud, efter du har svinget penslen i jeres hjem, og har flyttet, ryddet og skabt nye sammenhænge. Når du rydder op i dit hjem, så rydder du også op i dit liv og din sjæl! Så er der plads til ny inspiration og nye processer! Der er ingen af os, som er perfekte tværtimod, men det er modig og flot at du tør vove, at dele din sårbarhed her på din blog! Det havde været så meget nemmere, at putte sig under dynen og græde, men det er jo ikke hvad du gør! Det modsatte er at vise den sårbare side, det er så stærkt, at du handler! Tvivlen må vi alle leve med, er det nu godt nok... Det er inspirerende og smukt det du laver, så givende for mange af os, nærmest blomster vitaminer.. Så bliv ved, hold fast og tro på du er meget værd, lige som du er! Kærlige knus til dig på denne regnfulde søndag. Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Merete
      1000 1000 tak. Jeg har sjældent selv været så tilfreds med et resultat som dette.
      Ja den med oprydning/psykologisk virkning, den kender jeg... engang for flere år siden ryddede jeg op og smed ud for at få det godt. Men nu er det en meget mere intuitiv proces, hvor man straks kan mærke en ændring også i en selv. Det hele er også meget lettere på den måde.
      Igen tusinde tak for dine hjertelige, rosende, gode, vise og opmuntrende ord.
      Kærlige knus og den dejligste dag Anette

      Slet
  15. Kjære Anette, Du inspirerer meg!!!
    Det ble Såå fint og jeg har sett igjen og igjen på bildene.
    Takk for at du tenker høyt på denne måten!
    Stor klem helt rundt fra Birte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære gode Birte:-))) Hvor smiler jeg over det hele nu, 1000 tak og den dejligste dag til dig deroppe i det flotte nord
      Kæmpe klem fra Anette

      Slet
  16. Hej Anette. Flot arbejde, det kan du med rette være stolt af. Jeg er imponeret over din evne til at vende en træls situation til energi til at gøre noget positivt og godt for sjælen. Det kunne jeg ikke da jeg i sommers var nede i kulkælderen, ikke engang haven var en lise. Dette indlæg vil blive den positive stemme i mit hoved, når tingene ikke lige flasker sig for mig. Tak for det :-). Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      1000 tak. Altså hvor er jeg glad og taknemmelig for at dette indlæg vil blive en positiv stemme. Det er alt det hele værd, g mere til!
      Jeg var en anelse bævende da jeg trykkede udgiv, om end jeg følte en utrolig styrke og glæde ved at hele, og at det blev vendt i mig. Men man ved aldrig hvordan sådanne ting bliver modtaget...jeg er så benovet over visdommen og reaktionerne.
      Tak for dig
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  17. Kære dygtige, varme og ærlige Anette ❤
    Du er et utroligt sødt menneske og med dette indlæg tror jeg du rammer mange hjerter. Vi er nok flere end man tror, der indimellem rammer bunden. Hvor er det befriende at du sætter ord på det, og er så ærlig.
    Det er blevet utroligt godt det du har fået lavet, og ser meget meget hyggeligt ud. Din kæmpe lysestage med pynt er så flot.
    Det er et rigtig godt indlæg, og jeg tror du har en kærlig og klog mand! Det er guld værd, og det er DU også!
    Tak for det ❤

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære vidunderlige Lone<3
      Det er befriende at opdage at vi er flere end man lige tror.(indskudt sætning, nu render munden af med mig> Jeg tror, pludseligt-lige nu, at det er vigtigt at åbne op for de ting. For man kan let gå og tro man er den eneste i hele verden, eller næsten da;-) Ved at åbne op, gør det det hele meget lettere for alle, tænk hvor mange der kunne slippe for at tro der var noget galt med dem/os, tænk hvor mange piller der kunne sparres væk, de virker jo alligevel ikke, er der lige sagt i medierne.
      Jeg er glad for jeg vågede at trykke udgiv.
      Ja jeg har en fantastisk mand, og tiltider utrolig klog, læs smilet og glimtet i øjet.
      Og kære Lone jeg husker godt dit dybe indlæg for ikke så længe siden, og jeg så hvad du fik ud af det, også TAK til dig <3
      Knus Anette

      Slet
  18. Kære Anette. Hvor bliver jeg rørt over at læse alle de fine tekster fra hjertet, som alle dine have bloggevenner skriver til dig herinde. Det er jeg sikker på, du også er.
    Tak fordi du åbner dig og skriver om, hvor du er. Jeg tror, der bor en længsel i alle os kvinder - og mænd og børn - efter at passe ind, at finde vores flok, og samtidig en længsel efter at frigøre os, og følge vores helt egen særlige vej.
    Som jeg oplever det - herfra - følger du netop din helt egen særlige - og smukke - vej. Og din dejlige flok er med dig. Kan du kende det?
    Det kan være, du er påvirket af solformørkelsen, der kommer her sidst i februar. Astrologisk set, renser de ud, hver halve år, når de sker. Sidste gang, i september læste jeg en dybere analyse af den, men jeg kan ikke finde en for nu. Fælles for dem alle er, at de får os til at skille os af med det - ting, omstændigheder eller overbevisninger - som vi har levet med, og hvis tid nu er forbi, og får os i gang med at skabe - og tænke - nyt. De er forandringens wild card.
    Solformørkelser påvirker os alle, og den her, tænker jeg, særligt dem, som har planeter i fiskens følsomme tegn.
    Kære Anette. Jeg kan ikke skrive nok, hvor meget du betyder. Her rækker mine ord ikke. Jeg håber bare, du ved det - har fundet ud af det.
    Kærligste hilsner til seje dig og din mand.
    Ps: Malingen er så flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære kære Laila
      Det kan du tro jeg er glad for, og meget meget rørt over ene vise ord, fra jer, jeg føler mig ufattelig taknemmelig over at i deler.
      Jeg er helt sikker på du har ret i det du skriver om at passe ind, og samtidig frigøre sig, dejlig vinkel,og ved du hvad sådan har jeg aldrig tænkt det.
      Ja af hjertet tak for at sætte ord på Laila, du er en meget meget vis og givende kvinde, hvor er jeg glad for du også er med her på bloggen, altså tusinde TAK <3
      Selvom jeg følger med i forskellige strømninger, på nogle få af skribenterne på dette forum: http://spiritlibrary.com/ Vidste jeg ikke om den kommende solformørkelse.
      Jeg begyndte på noget kæmpe natlysolie 1 februar, sammen med fiskeolien, i håb om at det ville hjælpe på gigten....om det hænger sammen med det dyk, ved jeg ikke helt, men det føles sådan, og sammen med det du fortæller, passer det hele så meget sammen. Men ved du hvad, mit fokus skal ikke ligge der, det skal opleves i nuet, så kan jeg altid tænke bagud;-)
      Føler mig utrolig afklaret, det er en ny følelse.

      Den sidste sætning vil jeg føle rigtig meget på, og jeg ved at jeg ved det i dybet af mig
      Kærlige hilsner og kæmpe krammer til dig fra mig

      PS Tusinde tak:-)))

      PS de dybe ting jeg fortæller om i indlægget, gav mig en vigtig forståelse af nogle af mine gamle og ubrugbare handlemønstre, men du ved nok...

      Slet
  19. Kære Anette, hvor intet vover, man intet vinder. Og jeg betragter dig netop som en vinder, netop fordi du går dine egne vegne, tilmed er du ikke bleg for at skrive om følelser og tvivlen, stor respekt for det. Mange gange når tvivlen og usikkerheden nager, er det også der at der opstår nye refleksioner. Med lidt luft kan man nu gå nye veje og finder så ud af at det ikke var så "ringe" endda at tvivle. Alle dem der ikke tvivler, men er så skråsikker på sig selv, de rykker sig ikke. Så kære Anette, du rykkede dig og fik øjnene op for nye muligheder, samt fandt styrken i dig selv, flot gået og flot ser det ud ��.
    Når det så er sagt, kan du så komme afsted med dine slidgigte ramte hænder, bed din læge om at blive henvist til en håndkirug, der findes nogle ekstreme dygtige på Holstebro sygehus. Jeg fik min venstre opereret for to år siden og har lige fået opereret min højre for 6 uger siden, derfor jeg er stille på bloggen, kan ingenting lige nu. Men jeg har ikke ondt i den venstre mere og forventer helt klart også at blive smertefri i min højre, mit er også slidgigt. Der er ikke ret mange der ved at man har den mulighed, så Anette, i morgen der ringer du til lægen. Du må også godt kontakte mig for nærmere info ��. Så kom du bare afsted, det bliver ren win win ��, kh og knus Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margit
      Tusinde tak for din kloge kommentar. Det har aldrig været svært at sætte ord på følelserne, men det har altid været en udfordring at opleve modtagelsen af dem-så skyndte mig, bævende, at trykke udgiv. Men her er det trygt og godt hele vejen igennem, og det er jeg utrolig taknemmelig for.
      Ja det er godt at tvivle af og til, og derfra at træffe sine beslutninger. Og luft omkring sig er der brug for med jævne mellemrum, selvom det kan være en anelse frustrerende;-)
      Den slidegigt jeg har gør kun ondt når jeg skal binde kranse, når jeg skal bruge tommel og pege, og det gør man hele tiden. Lægen sagde allerede sidste år at jeg måtte aflaste mig selv lidt.
      Min faster er også lige opereret, det hun får ud af det er en stiv finger, men hun var på Randers sygehus.
      Jeg er slet ikke der hvor jeg overhovedet kan tænke på noget der minder om en operation. Skulle det blive aktuelt, hvilket jeg ikke håber, så vil jeg have dine ord i tankerne. Tak for at dele!
      Men hvor er det godt at høre det har virket så godt på dig, og fortsat rigtig god healings proces med den højre.
      Kærlige hilsner og dejlig dag Knus Anette

      :-) hi hi hi jeg har aldrig anet hvad de ? jeg ser rundt omkring betyder, godt at få det oplyst:-)))

      Slet
  20. Ja, spørgsmål tegnede er altså smiley :-)

    SvarSlet
  21. Kæreste Anette.

    Hvor ser det godt ud, alt det du har fået lavet. Det er så vigtigt for os, der er meget følsomme, at omdanne det destruktive til noget kreativt og konstruktivt. Og det har du sørme gjort. Det er utroligt flot gået med gigtsmerter i fingrene,

    At græde er slet ikke så dumt. Det renser sjælen og der bliver frigjort plads til nye følelser. Vi har alle vore skrøbeligheder. Du har blot modet til at stå frem og sige det. Det har jeg virkelig en helt enorm respekt for.

    At skulle leve op til en masse forventninger og krav om at være som alle de dygtige, smukke, rige, succesfulde og fantastiske, er forhåbentlig noget vi alle vokser fra jo ældre vi bliver. Vi er hver især unikke personligheder, og ingen af os hører hjemme i båse eller støbeforme.

    Vær stolt af den du er. Vær stolt af din sårbarhed. Husk at man kan være både enormt stærk og skrøbelig på én gang. Vær stolt af den du er, og alt hvad du står for. Du er et ærligt, autentisk, helstøbt, varmhjertet og smukt menneske. Lad ingen andre fortælle dig noget som helst andet.

    Man kommer til at holde meget af dig blot igennem dine skriverier. Og jeg har jo været så heldig at møde dig i virkeligheden, hvilket yderligere forstærkede min sympati for dig.

    Du betaler en pris for at være et kreativt og musisk følelsesmenneske. Men det er netop din store følsomhed, som gør at du har disse værdifulde evner.

    Du får et kæmpeknus af mig. Jeg tror SÅ meget på dig. Og jeg hepper på dig. You can do it. Oh, yes you can. Du er meget meget stærkere end du selv aner. Du kunne jo også have valgt, at gå ind på sofaen og trække et tæppe over hovedet. I stedet gav du den fuld gas med huslig forskønnelse og forandring, hvilket vil sige at du omdannede din tristhed til skønhed. Det er da bare SEJT.

    Jyt

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære kære Jyt- tante Grøn
      Jeg mærker rytmen i dine ord, og føler mig svøbt ind i forståelse/accept nænsomhed og kærlighed, tusinde vis af TAK for at dele af din visdom.

      Du sætter fingeren på noget meget værdifuldt og smukt, dine ord her burde nå alle mennesker i hele verden-de burde få lov at trænge ind og virke, lige der hvor hjertet banker, lige der hvor det kan svært at sætte ord på.

      Jeg er først virkelig kommet mig overens med min følsomhed, inden for under et år siden, der mødte jeg en klog mand, som ikke bare var pensioneret læge, men også meget vis, det var forøvrigt lige inden vi besøgte dig.

      Det giver sådan en forståelse, og sådan en vished om at det er mere end ok, og det gør det hele så meget lettere. Ja en her kan sænke skulderne;-) måske det også har noget med alder at gøre...pyt hvad det er, for det føles så GODT. Og jeg vil ikke bytte med noget.

      Det dyk som jeg omdannede, gav mig så meget, ikke bare i det ydre,,,,kunne skrive nogle sider om det, men det bliver ikke sådan nu;-)
      Igen og igen tusindevis af hjertet tak, for at udtrykke så meget skønhed og finhed, og visdom, også meget mere tak, end mine ord rækker til. Også glæder jeg mig vildt til din nye bog, kan nærmest ikke vente.

      Kæmpe kæmpe knus og fantastisk dag fra Anette

      PS Hi hi spændende hvad jeg helt har skrevet, ikke så let at overskue i de her små felter

      Slet
  22. Hej Anette, hvor ser det hyggeligt ud hos jer. Nogle af farverne er dristige, men godt ser det ud. Du har fået din nedtrykthed omsat til noget kreativt. Indimellem kan vi nok alle føle os modløse og triste. For mig hjælper det at gå i haven og snakker lidt med mig selv. Jeg kan også folde mine hænder og bede om hjælp til at give mig styrke, så jeg kan komme videre. Det er måske lidt grænseoverskridende at sige det, men det er det ikke mere for mig. Knus Hanne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Velkommen hjem fra jeres gode lange ferie:-))
      Mange tak. Og ja ved fra flugger-damen at farverne var/er dristige, hun prøvede oven i købet at få mig over i andre farver, eller i det mindste at have en back up. Men jeg kunne mærke den her yes følelse da vi stod med farvekortene tæt op af hinanden:-)
      Tusinde tak for at dele det der virker godt for dig. Og jeg har dyb respekt for at du siger det højt. Ja og det er da godt at snakke højt med sig selv...
      Knus Anette

      Slet
  23. Kæreste sødeste kreative og hjertevarme Anette <3
    Åh jeg bliver berørt af hvad du skriver om dig selv og din sårbarhed<3 Det rammer helt vildt og syntes det utrolig flot og lukke sig op om hvad der i livet kan være svært<3 <3 <3
    Men sikke så en helt fantastisk måde og få noget godt ud af det er jo en gave<3 Wauwwww siger jeg bare det ser helt og aldeles vidunderligt ud med det nye tiltag:) Du er fantastisk dygtig og kreativ. Det ser herre godt ud Anette<3 Sejt du selv har klaret opgaven og Kim har hjulpet med de andre ting. Jeg beundrer det virkelig dit engagement og din måde til og skabe hyggen. Det ser fantastisk ud:) Pas nu godt på dig selv søde <3 Masser af varme knus og krammere fra Susanne <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære søde og skønne Susanne<3
      Og nu bliver jeg helt berørt af, at du bliver det<3 Jeg kan i mig mærke at det er væsentligt at åbne op, om end jeg var tæt på ikke at trykke send. Spurgte faktisk sønnen om det gik an, han var her i weekenden, du har nok gættet hvad han sagde:-)))
      1000 1000 tak for dine hjertevarme ord! For at sige det mildt, så er jeg utrolig tilfreds og stolt af resultatet til nu, føler lidt det er som at lande i sig selv.
      Igen og igen tusinde tak for rosen, jeg sender dig et kæmpe smil:-0)))
      Du ka tro jeg passer på mig selv, tror den er feste ind efterhånden, you know <3
      Masser af varme knus og krammer med ønsket om den dejlig aften, knus igen fra Anette

      Slet
  24. Kæreste søde Anette<3
    Godt vi kan berøre og lytte til hinanden utroligt vigtigt egenskab og have<3 Du er så sød og empatisk<3 Ja det jeg ikke i tvivl om hvad sønnen sagde<3 Godt du trykkede send:) Velbekomme søde Anette<3 Du har også grund til og være stolt det er så flot og et fantastisk stykke arbejde med en rigtig flot finish du har lavet:) Det godt du passer godt på dig selv<3 Jeg glæder mig til når jeg kommer mere på mærkerne igen og kan kigge ud til dig:) Håber engang i løbet af Marts og kigge ud:) Ha en skøn dag du dejlige<3 Stort kram Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære skønne og hjertelige Susanne
      Glæder mig meget til at se og drikke kaffe med dig igen:-))) og igen tusinde tak for alle de hjertelige ord-du er en kilde til meget glæde<3
      Ha du også en skøn dag
      Masser af solskindshilsner klem og knus Anette

      Slet
  25. Glæder mig også søde Anette og velbekomme for ordene og tusind mange tak også herfra mig varmer godt<3
    Knus og kram Susanne<3 <3 <3

    SvarSlet
  26. Kære Anette
    Tænk at få så meget godt ud af noget svært <3 Godt gået og mange tak fordi du fortæller.
    Knus Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbet
      Tusinde af hjertet tak for din kommentar<3
      Knus Anette

      Slet
  27. Hej Anette. Stort tillykke med din nye blog. Et super flot design. Desværre kan jeg ikke kommentere på den nye blog. Jeg får ganske enkelt ikke en verifiationsmail - lidt øv. Jeg må prøve igen senere :-). Bloggen kommer selvfølgelig på min blogliste. Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  28. Hej Mette
    Håber 3.gang er lykkens gang, snakker om vores svingende netforbindelse.
    Tusinde tusinde tak:-)))
    Og nu ved jeg jo det lykkedes for dig på den nye blog, jeg er glad for du havde tålmodigheden.
    Og hvor er jeg glad for du linker til mig, jeg har også som det første til morgen lagt dig ind på min nye blogliste, en god følelse:-)))
    Masser af hilsner Anette

    SvarSlet